Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo lör 26 jan 2013, 15:26
Härligt! Varva varva! Hoppas dom leveras i en "redlinepåse" haha
Skrotnisse Skogenracing Medium
Antal inlägg : 56 Age : 34 Namn : Andreas Andersson Från : Västerås Kör : Toyota starlet fwd -89 Registration date : 12-12-07
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo sön 27 jan 2013, 20:39
Ja lite gjort nu i helgen, Flyttar ju garage så gjorde klart fram o bakvagnen! Saknas nu bara ok bak, Kränghämmare fram och styrväxel ! Så sjukt jävla sugen på att få ut bilen nu då den står på egna "fötter"
nåväl bilder Markfrigång som den är nu, kan sänka 2.5cm till på coils
Motorblocket frå jag ev nästa söndag. Då uppborrat och toppdeckat. Sen ska koppling beställas så att jag kan få iväg vev på balansering
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo sön 27 jan 2013, 22:11
åk så lågt det bara går!
fan vad avis jag är på det här bygget, saknar min starlet då den var fwd och turbo. förjävla skoj att bränna runt på gatorna och köra ifrån det mesta av vanliga bilar
Antal inlägg : 56 Age : 34 Namn : Andreas Andersson Från : Västerås Kör : Toyota starlet fwd -89 Registration date : 12-12-07
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo sön 27 jan 2013, 23:37
Fan att ha pengar på kontot är farligt så handlade nyss lite på klracing...
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo mån 28 jan 2013, 22:47
Härligt! Lycka till med det!
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo sön 03 feb 2013, 17:35
Dåligt med bilder från helgen, Men börjat svetsa o gjort lite kul
Grenrörsdelar Porrigt underrede Open air tak från polo som ska sättas dit Work i progress, Fixar skärmkanter bak
Får se om man får behålla iden med taket för sig själv denna gång
Kanto Skogenracing Supreme
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo sön 03 feb 2013, 18:48
Kul att det rullar på! Häftig idé med taket
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo sön 03 feb 2013, 19:09
inte så mycket rally med taket men det lär ju bli härligt i sommar
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo sön 03 feb 2013, 20:48
Lagom camber <3
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo sön 03 feb 2013, 22:15
"gilla" testa sänka ner den full ut
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo sön 03 feb 2013, 22:45
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo ons 06 feb 2013, 21:21
Lite lägesrapport. Bilen står som sagt i polarens garage som svetsar om plåt för att få den rostfri. O även slänga i taket, Åker bort över helgen o supa kryssning wooohoo. Men på söndag ska motorblocket hämtas! Facking naaajs. Ventilfjädrarna kommer på fredag med fedex, Sen blire att slipa in ventilerna och montera ventilfjädrarna. beställa hem koppling Exedy 3 puckad med tryckplatta o Fidanza Alu svänghjul. Sen balansera det ihop med veven. O sen återstår montering av motorn. Sen ska den hinkas i bilen o grenrör börja byggas.
Ja som sagt blir lite dåligt med bilder nu troligen, Men det står ej stilla i mitt garage!
deta är min tillfälliga syssla. En Lätt krockad Toyota avensis -99 som är frontad som skulle till skroten. Bes o skatt 6mån till och endast 1500kr kosta den, Lite ny plåt så är den till försäljning, O överskottet? Jo En sprillans ny kkk24 givetvis!
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo ons 06 feb 2013, 22:04
Trevligt!
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo ons 06 feb 2013, 23:05
mycket braaa
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tis 19 feb 2013, 22:19
Ja dags för update då?
Ventilfjädrar har kommit hem, Trd ventiltätningar även på väg hem. Motorblocket kulle hämtas i söndags men va för bakis.. haha Taket har kapats upp o nu sitter open air taket där. Buren även svetsad hela vägen runt nu även bakstöttorna.
O han som skulle svetsa minna trösklar o skärmkanter verkar inte va så hemskt intresserad så måste hitta någon annan, Jävla k*k HELVETES R*UNK F***A. ja ni förstår säkert mig,....
O film på taket då
Ja kommer väl mera så fort bilen står i mitt egna garage
Mvh Andreas
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tis 19 feb 2013, 22:44
riktigt grymt!
kommer bli najs i sommar när du är ute och piskar
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tor 28 feb 2013, 15:55
Bara för att inte folk ska tro att det står stilla så kommer en update
Nästa vecka tar en annan kille över att svetsa klart bilen, WOOHOO, Sen har jag bokat lack till för insidan och motorutrymmet! , Sen håller jag på att lägger undan pengar för att senare längre fram göra en stor beställning med allt som behövs för att få bilen klar, Så kommer kanske va lite dött här 1-2 veckor till, sen smäller det bara till så är bilen up and running;)
O eftersom jag är arbetslös o så, Så börjar jag med att köra motorn på en 13t turbo, t5 spriddare och s3 bränslepump. Känns som viktigare att få ihop bilen så kan köra lite . Men med dem sakerna kanske man har 200hk alla fall så rör ju på sig endå
Over and out
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tor 28 feb 2013, 20:39
väntar med spänning!
bra jobbat
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tis 05 mar 2013, 00:33
hämtat hem motorblocket nu då Blir svart hammarlack på det, skulle va fint med gröna färgen men får se;)
Nu återstår att få hem kopplingen, Sen balansera det ihop med veven, Sen så är blocket i princip klart.
Toppen ska portas, planas, polera avgas, Slipa in ventiler, Hårdare ventilfjädrar, Nya ventiltätningar och styrningar, Samt även ska titan retainers beställas om kan hitta på någonstans!
Kommer väl va dött ett tag tror jag, Lite bställnina o så kommer väll göras förståss , Bromsok bak på g hem från england alla fall!
Mvh Andreas
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tis 05 mar 2013, 17:49
Blev erbjuden plats på elmia, Men eftersom inte bilen blir klar fick jag tacka nej, Fast bra ju att nu kan jag dra ut till juni o bli klar med bilen ! , Bra sugen på hamna på 400hk alla fall
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo ons 06 mar 2013, 23:31
Lacka tråget grönt då? Fan kommer bli en jävligt grym bil!
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo lör 09 mar 2013, 20:33
Ska åka ut till div motorfirmor här i stan o leta upp en prisuppgift på
Slipa in nya ventiler, Montera i ventilfjädrarna, Ventilstyrningar , solida tryckare, och ventiltätningar, Sen portas, Planas och donas med, Fyfan va brutalt detta ska bli!,
Blir nog att lacka blocket i samma färg som underredet kan bli fränt skulle ja kunna tro!
kadettt Skogenracing Large
Antal inlägg : 169 Age : 30 Namn : Charlie Från : Västerås Kör : e30 x2, evo 2 Registration date : 12-11-25
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo lör 09 mar 2013, 22:19
du får gärna dela med dig av vilket som är billigast! tänkt lämna iväg en 531a på samma sak..
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo mån 11 mar 2013, 22:38
det rullar på fint det här. ska bli grymt spännande och se hur en starlet går med lite Power
Sponsored content
Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo
Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo