| Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo | |
|
+11houk Fiechen Joel E34 RRT Haggen Mikael Alelalen CarCass Kanto Golden Boy Skrotnisse 15 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tor 10 jan 2013, 19:09 | |
| | |
|
| |
houk Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 596 Age : 47 Namn : Håkan Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95 Registration date : 11-02-18
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tor 10 jan 2013, 20:10 | |
| He he! se bara till att täcka över ordentligt med underredsmassa så ni slipper se lagningarna efter nu nyktrat till | |
|
| |
Skrotnisse Skogenracing Medium
Antal inlägg : 56 Age : 34 Namn : Andreas Andersson Från : Västerås Kör : Toyota starlet fwd -89 Registration date : 12-12-07
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tor 10 jan 2013, 21:24 | |
| Fan brukar va supa o kn***a brudar. Men får väl inse att supa o svetsa kan bli något med . Haha ja det lär behövas! | |
|
| |
Antal inlägg : 56 Age : 34 Namn : Andreas Andersson Från : Västerås Kör : Toyota starlet fwd -89 Registration date : 12-12-07
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo fre 11 jan 2013, 16:37 | |
| Va till garaget nu på dagen istället för kvällen så att man kan supa lite ikväll Eftersom underredet är klart så svetsar jag alla plåtfrån insidan. Känns som det kvittar. För kan alltid spackla lite på det innan lackas så det inte syns endå. Nåväl bilder Bara gjort 16st hål idag varav typ 10000000hål, Svetsar igen vartenda jävla skruvhål i bilen>< Sen har jag enbart 0.8 tråd hemma så svårt att svetsa bilplåt med skiten om man inte är så duktig på det :p Så blir att inhandla en 0.6 rulle istället Allt för idag, Imorgon blir en plågsam dag, Bakis o svetsa! Samt en hemsk svetsblänk förmodligen då ej har någon svetshjälm, Provade att tona ett par skyddsbrillor o det funka lite alla fall haha Mer kommer | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo fre 11 jan 2013, 20:52 | |
| blir bra det där! men passa dig du bränner upp huden av svetsningen så troligtvis kommer du bli svullen i ansiktet har gjort det misstaget någon gång jag med. smörj med helosan så går det över på 1-2 dagar | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo fre 11 jan 2013, 21:48 | |
| Passa dej gosse! Blir hemska skador av att inte ha mask.... | |
|
| |
houk Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 596 Age : 47 Namn : Håkan Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95 Registration date : 11-02-18
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo fre 11 jan 2013, 22:06 | |
| Jag har aldrig haft svetsblänk under alla år som jag svetsat, och det e bara för att jag har kompisar som haft det, inget kul alls!! Skydda dig Pojk!! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo lör 12 jan 2013, 11:45 | |
| Blä bakis o svetsblänk ... Nefan nyktra till nu o sen köpa en svetskärm o bege sig till garaget med massa cola . Typ bara 100små hål kvar ...... | |
|
| |
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo lör 12 jan 2013, 12:06 | |
| | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo lör 12 jan 2013, 17:18 | |
| det är nästan som tvitter här i tråden :p roligt med många uppdateringar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo lör 12 jan 2013, 17:24 | |
| Hade lite tråkigt o ville ha motivation så gjorde ett snabb prov rally som fan ! Nästan alla hål är igenlagda nu utom kärringens ... Hahaha | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo lör 12 jan 2013, 20:20 | |
| Ja då va man hemma, Så laddar upp ett par bilder ! I brist på annat så slipa ja ner drivaxeln o rengjorde generatorn lite. Klart bättre nu Alla jävla satans fitt hål är nu äntligen igensvetsade ><. Kvar att göra innan lack då Svetsa buren till bakre fjädertornen, Byta skärmkanter bak Byta tröskelplåt samt plåten bak . Sen är lack ett faktum! Ska bli riktigt skönt fan. Mvh Andreas | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo mån 14 jan 2013, 16:43 | |
| | |
|
| |
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo mån 14 jan 2013, 22:33 | |
| Fan vad snygg starvo! Haha | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tis 15 jan 2013, 21:40 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tis 15 jan 2013, 23:25 | |
| så länge det spinner lär du inte behöva dom där iaf. bilen är så lätt så det är bara att köra tills det rasar om det rasar. som jag har kört som en idiot med turbo och växlat som en dåre har jag inte haft ett enda problem med drivlina. men självklart förstår jag dig. är skoj med "värsting" prylar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo tor 17 jan 2013, 17:17 | |
| 2 i natt lämnar jg västerås mot malmö o returbilen, Ska handla framskärmar o nya trösklar o lite skit där, Tar även en omväg förbi tyskland . Nästa vecka kommer hjullager bak, bromsarna bak, styrleder, spindelleder o lite annat fint, Fan så fint | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo sön 20 jan 2013, 01:08 | |
| Haha, lika bra att köpa allt man kan när man ändå är på returbilen | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo sön 20 jan 2013, 18:59 | |
| Imorgon ska jag iväg med motorblocket till spm motor, Där dem ska få borra blocket, toppdecka det, balansera vev, vikta stakar o kolvar Senhoppas jag alla bromssaker har inkommit till toyota, Så att jag kan fixa klart bakvagnen, Bilder kommer väl imorgon skulle jag hoppas! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo mån 21 jan 2013, 19:22 | |
| Blev en tur till garaget då, Fick ett nytt leveransdatum av Toyotacenter att bromsdelarna kommer på onsdag förhoppningsvis! Rev av toppen på motorn, Såg väl inte allt för vackert ut haha. Tur att man bara ska ha block o vev från det Sen själva problemet med bromsarna då , Kommer ju från nyare starlet som har en 27mm grov axel o gamla starlet har 25mm Glappar Åkte till en Svarv firma i Irsta som fixade det åt med resultat Överblick Motor i delar Sen passade jag på att lacka plåten mellan motor o låda samt motorfästen Så på onsdag får jag Bromssköldar Bromsokhållare Bromsok Nya bultar till bakvagn Nya bultar till framvagn Centrummutter bakvagn. Styrleder Spindelleder Kan ju säga att inte va gratis att köpa det på Toyota Allt för idag då Känns lite fånig att man kan bära motorblocket med 1 hand... Va äre jag sysslar med ? Mvh | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo mån 21 jan 2013, 21:11 | |
| ja det vär värkligen inte fint! du jobbar på bra! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo fre 25 jan 2013, 17:25 | |
| Kom lite grejer idag till toyota , slutade på dryga 4115kr. Sen kom spindelederna med från skruvat.se MEN dem glömde minna styrleder! Så jävla fail dem är.... Men men I helgen ska detta monteras på bilen. O även flytt av garaget | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo | |
| |
|
| |
| Skrotnisses Toyota starlet fwd Rallystuk med turbo | |
|