| Jonthä - Bmw 318is turbo. | |
|
+7JBlom Forsberg Staysick Kanto siiimooon Mikael Jonthä 11 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jonthä Skogenracing Large
Antal inlägg : 225 Age : 30 Namn : Jonathan Från : Östhammar Kör : Bmw e30 Registration date : 12-02-26
| Rubrik: Sv: Jonthä - Bmw 318is turbo. ons 04 jun 2014, 23:12 | |
| Startad,provkörd och sista fixet nu.. Sen blir det mappning i bänken,ska bli kul att se vad effekten hamnar på! Håller på och och byter bakhjullager nu men det krånglar lite och mycket annat som tar tid så segar för det. Skickar in e lite bilder här när jag orkar,eller som simon gör det,du kan få en kaka. :_ | |
|
| |
Antal inlägg : 225 Age : 30 Namn : Jonathan Från : Östhammar Kör : Bmw e30 Registration date : 12-02-26
| |
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jonthä - Bmw 318is turbo. sön 13 jul 2014, 18:42 | |
| Ser bra ut det där! Vars bär det av för bänkning? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonthä - Bmw 318is turbo. mån 14 jul 2014, 17:26 | |
| - Mikael skrev:
- Ser bra ut det där! Vars bär det av för bänkning?
Tack tack,sitter avgas bandage på dp och skikpipan nu med och annat fixat Det blir MTracing som fixar det. Fast idag när ja kom hem lukta de massa sprit och det visade sig att det läcker ifrån tanken.. Så blir tömma den ock kemisk metall tills det blir ordentlig tank... | |
|
| |
siiimooon Skogenracing Large
Antal inlägg : 105 Age : 30 Namn : Simon Från : Johannisfors Kör : Niohundrafyrtiofyra Snigelmatad Registration date : 12-02-26
| Rubrik: Sv: Jonthä - Bmw 318is turbo. tis 09 sep 2014, 22:12 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonthä - Bmw 318is turbo. fre 17 okt 2014, 13:13 | |
| En liten uppdatering om hur det står till..
Bilen har provkörts och den fungerar rätt bra nu,men turbon måste bytas ut då den läcker både olja och laddtryck som märks på filmen siiimooon la upp tidigare.. Sen så läcker tanken lite så nu blir det att göra om ordentligt! Planerna är att ta bort original tanken och skaffa en fuelcell mm och kapa bort så mycket onödigt skit som möjligt och byta ut dörrsidorna mot nya i aluminium och fräscha upp den innuti. Turbo blir det nog en likadan så jag bara låter avgashuset sitta kvar så blir det smidigare då det knappt går att komma åt att ta bort det. Har nyligen flyttat upp till Sundsvall så det kommer nog ta ett tag tills jag får tid att blir klar då bileen står ca 35 mil bort.. Skriver igen när det händer något! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonthä - Bmw 318is turbo. mån 23 feb 2015, 19:37 | |
| Fixat lite nu.. Växelspaken glappa satan,och de va en bussning som va sopslut.. Sen har det rensats bara och tagit bort asfaltsmattorna. Härnäst blir det att fixa bussning,tank sen ny turbo och lite smågrejer jag hinner med. siiimooon fick ta bort spak bussningen när ja ledsna och gick lös med baseboll trä på skärmkanterna där däcken tagit i. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonthä - Bmw 318is turbo. ons 25 mar 2015, 20:08 | |
| Fixat bussning ifrån gamla isen nu och fyllt den så nu ska det bli lite böttre Sen har jag rivit ner turbon och ska försöka renovera den då den läcker olja.. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Jonthä - Bmw 318is turbo. | |
| |
|
| |
| Jonthä - Bmw 318is turbo. | |
|