| Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. | |
|
+5Kanto JElfgren Tom Golden Boy Grey 9 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. ons 30 jan 2013, 15:43 | |
| Nu har jag passerat 1500 mil och 22000 på mätaren, går fortfarande som en klocka. Kändes som att den startade lättare när det var -20 men den dog direkt när startsekvensen gick över till vanlig (mindre soppa). Det är tydligt att det går utan snack att få till väldigt bra om man kan ställa uppvärmning och start värden lite bättre. Det behövs egentligen inga större spridare utan en justering av soppan på vissa temperaturer och varvtal. Håller man gas så funkar det tills motorn blivit lite varm (ca 30 sekunder). Innan december så låg jag på strax under litern och från december så ligger den på strax över litern. Jag har dock märkt att Preems E85 verkar vara dåligt för jag har haft hög tomgång alt. låg tomgång och även svårare att starta på vissa tankningar medans Jet aldrig haft det problemet. Från och med nu är det Jet som gäller så får vi se om det är dålig kvalité på Preems sås. Framåt våren så kommer det en mer utförlig uppdatering där jag ska ställa in styrsystemet och kontrollera att den får rätt mängd soppa över hela registret och även bänka ut lite effektsiffror, BF95 VS E85. Kom ihåg att kika alla tankningar här (ja, jag blev varit lite gasglad när det kom snö! ): http://www.motostat.se/member/vehicles/stats/id/49827/ | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. ons 30 jan 2013, 18:20 | |
| Kul att höra att det funkar! Ska skaffa ny bruksbil snart, och den kanske man ska konvertera... | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| |
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. tor 31 jan 2013, 14:01 | |
| fortsätt uppdatera i vår så man får reda på hur det går | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. tor 31 jan 2013, 14:04 | |
| - Golden Boy skrev:
- fortsätt uppdatera i vår så man får reda på hur det går
Självklart! Är otroligt nöjd än så länge. | |
|
| |
Knez Skogenracing Large
Antal inlägg : 249 Age : 35 Namn : Theo Från : Gefle Kör : Ford Capri MK3, BMW 330XD E46 Registration date : 09-05-15
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. fre 05 apr 2013, 07:12 | |
| Måste bara flika in lite att det är otroligt roligt med sådana här projekt. Har själv en Opel Senator 24v -90 som jag har konverterat med en FlexiTune AutoX4. Kunglig box som rekommenderas varmt. Har kört runt 1500 mil sen jag konverterade utan några som helst problem. Har separata inställningar för start (när man kör på starten) och för warm-up så att säga. Har även lambdareglering så man behöver inte trycka på några knappar för att byta bränse utan den funkar precis som en vanlig flexifuel-bil av valfritt fabrikat Startar som en vanlig bensinbil även när det är ner mot -15 ute. Ser fram emot bänkning av Mondeon! | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. fre 05 apr 2013, 10:43 | |
| - Knez skrev:
- Måste bara flika in lite att det är otroligt roligt med sådana här projekt.
Har själv en Opel Senator 24v -90 som jag har konverterat med en FlexiTune AutoX4. Kunglig box som rekommenderas varmt. Har kört runt 1500 mil sen jag konverterade utan några som helst problem.
Har separata inställningar för start (när man kör på starten) och för warm-up så att säga. Har även lambdareglering så man behöver inte trycka på några knappar för att byta bränse utan den funkar precis som en vanlig flexifuel-bil av valfritt fabrikat
Startar som en vanlig bensinbil även när det är ner mot -15 ute.
Ser fram emot bänkning av Mondeon! Kul! Jag ska titta närmare på den boxen, verkar vettig. Vad kör du med för spridare? Std eller har du bytt? Jag också, är nyfiken på vad den levererar. Dock lyckades jag pajja fronten för någon vecka sedan då jag försökte kramas med en postlådsställning, därför har jag ställt av den tills jag fixat det. | |
|
| |
Knez Skogenracing Large
Antal inlägg : 249 Age : 35 Namn : Theo Från : Gefle Kör : Ford Capri MK3, BMW 330XD E46 Registration date : 09-05-15
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. fre 05 apr 2013, 18:19 | |
| - Grey skrev:
Vad kör du med för spridare? Std eller har du bytt?
Jag också, är nyfiken på vad den levererar. Dock lyckades jag pajja fronten för någon vecka sedan då jag försökte kramas med en postlådsställning, därför har jag ställt av den tills jag fixat det. Kör med standardspridare och det funkar fint! Den drar runt 1.3-1.4L/milen inne i stan och runt litern på motorväg. Jämfört med soppapriset och att den drog ca 1.1L/milen i stan och runt 0.8-0.9L/milen på motorvägen tidigare är det helt klart godkänt. | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. mån 03 mar 2014, 21:41 | |
| Hur går det med detta då?
| |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. | |
| |
|
| |
| Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. | |
|