Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.

Gå ner 
+5
Kanto
JElfgren
Tom
Golden Boy
Grey
9 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.   Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Icon_minitimeons 30 jan 2013, 15:43

Nu har jag passerat 1500 mil och 22000 på mätaren, går fortfarande som en klocka. Kändes som att den startade lättare när det var -20 men den dog direkt när startsekvensen gick över till vanlig (mindre soppa). Det är tydligt att det går utan snack att få till väldigt bra om man kan ställa uppvärmning och start värden lite bättre. Det behövs egentligen inga större spridare utan en justering av soppan på vissa temperaturer och varvtal. Håller man gas så funkar det tills motorn blivit lite varm (ca 30 sekunder).
Innan december så låg jag på strax under litern och från december så ligger den på strax över litern.
Jag har dock märkt att Preems E85 verkar vara dåligt för jag har haft hög tomgång alt. låg tomgång och även svårare att starta på vissa tankningar medans Jet aldrig haft det problemet. Från och med nu är det Jet som gäller så får vi se om det är dålig kvalité på Preems sås.

Framåt våren så kommer det en mer utförlig uppdatering där jag ska ställa in styrsystemet och kontrollera att den får rätt mängd soppa över hela registret och även bänka ut lite effektsiffror, BF95 VS E85. Smile

Kom ihåg att kika alla tankningar här (ja, jag blev varit lite gasglad när det kom snö! Smile):
http://www.motostat.se/member/vehicles/stats/id/49827/

Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto


Antal inlägg : 968
Age : 31
Namn : Petter
Från : Gävle
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.   Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Icon_minitimeons 30 jan 2013, 18:20

Kul att höra att det funkar! Ska skaffa ny bruksbil snart, och den kanske man ska konvertera... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.   Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Icon_minitimetor 31 jan 2013, 11:07

Kanto skrev:
Kul att höra att det funkar! Ska skaffa ny bruksbil snart, och den kanske man ska konvertera... Smile

Klart att du ska! Gör miljön och plånboken en tjänst. Kör på sprit! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.   Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Icon_minitimetor 31 jan 2013, 14:01

fortsätt uppdatera i vår så man får reda på hur det går Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.   Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Icon_minitimetor 31 jan 2013, 14:04

Golden Boy skrev:
fortsätt uppdatera i vår så man får reda på hur det går Smile

Självklart! Är otroligt nöjd än så länge.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Knez
Skogenracing Large
Knez


Antal inlägg : 249
Age : 34
Namn : Theo
Från : Gefle
Kör : Ford Capri MK3, BMW 330XD E46
Registration date : 09-05-15

Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.   Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Icon_minitimefre 05 apr 2013, 07:12

Måste bara flika in lite att det är otroligt roligt med sådana här projekt.
Har själv en Opel Senator 24v -90 som jag har konverterat med en FlexiTune AutoX4.
Kunglig box som rekommenderas varmt. Har kört runt 1500 mil sen jag konverterade utan några som helst problem.

Har separata inställningar för start (när man kör på starten) och för warm-up så att säga.
Har även lambdareglering så man behöver inte trycka på några knappar för att byta bränse utan den funkar precis som en vanlig flexifuel-bil av valfritt fabrikat Smile

Startar som en vanlig bensinbil även när det är ner mot -15 ute.

Ser fram emot bänkning av Mondeon!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Knezzen
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.   Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Icon_minitimefre 05 apr 2013, 10:43

Knez skrev:
Måste bara flika in lite att det är otroligt roligt med sådana här projekt.
Har själv en Opel Senator 24v -90 som jag har konverterat med en FlexiTune AutoX4.
Kunglig box som rekommenderas varmt. Har kört runt 1500 mil sen jag konverterade utan några som helst problem.

Har separata inställningar för start (när man kör på starten) och för warm-up så att säga.
Har även lambdareglering så man behöver inte trycka på några knappar för att byta bränse utan den funkar precis som en vanlig flexifuel-bil av valfritt fabrikat Smile

Startar som en vanlig bensinbil även när det är ner mot -15 ute.

Ser fram emot bänkning av Mondeon!

Kul! Jag ska titta närmare på den boxen, verkar vettig.
Vad kör du med för spridare? Std eller har du bytt?


Jag också, är nyfiken på vad den levererar. Dock lyckades jag pajja fronten för någon vecka sedan då jag försökte kramas med en postlådsställning, därför har jag ställt av den tills jag fixat det.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Knez
Skogenracing Large
Knez


Antal inlägg : 249
Age : 34
Namn : Theo
Från : Gefle
Kör : Ford Capri MK3, BMW 330XD E46
Registration date : 09-05-15

Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.   Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Icon_minitimefre 05 apr 2013, 18:19

Grey skrev:

Vad kör du med för spridare? Std eller har du bytt?

Jag också, är nyfiken på vad den levererar. Dock lyckades jag pajja fronten för någon vecka sedan då jag försökte kramas med en postlådsställning, därför har jag ställt av den tills jag fixat det.

Kör med standardspridare och det funkar fint! Den drar runt 1.3-1.4L/milen inne i stan och runt litern på motorväg.
Jämfört med soppapriset och att den drog ca 1.1L/milen i stan och runt 0.8-0.9L/milen på motorvägen tidigare är det helt klart godkänt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Knezzen
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto


Antal inlägg : 968
Age : 31
Namn : Petter
Från : Gävle
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.   Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Icon_minitimemån 03 mar 2014, 21:41

Hur går det med detta då?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.   Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen. - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Grey - Ford Mondeo 2.0 "Blacktop". Etanolkonvertering av bruksbilen.
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Grey - One of a kind, Ford Falcon G6E Turbo
» Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)
» Grey - Ford P100 2.9t (Film, sid 7!)
» Grey - Ford Scorpio Cosworth "Kossan" (film sidan 6)
» Ford mondeo problem med gången när den är kall

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: