Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Insprut flyttning till annan motor?

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimetor 14 jun 2007, 22:07

Hej! Kanske detta är helt idiotiskt men bäst att fråga så man inte kommer att göra något helt idiotiskt Very Happy Nu är det så att jag kör en gammal toyota med förgasare så en dag slog det mig kanske man skulle lägga ett insprut på den mest på roligethets skull för att se om det går. Jag har ett insprut som jag skulle få tag i det är ett till en annan toyota lite nyare och en 2l maskin min är 1.6l så då till frågan kan jag få det att passa och gå ihop elr är det helt omöjligt? Det är EFI insprut om nu det är någon skillnad vet att ford har det så ni kanske känner till det en hel del då. Kommer man att hamna på skit mycket jobb och sådär? Överlag kanske något bra tips på hur man kan få lite mera sprutt i bilen utan att göra något större ingepp? Om det nu finns några sådana... Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimetor 14 jun 2007, 22:37

Sälj och köp en med insprut och sedan lägg turbo. Bara att glömma när de inte ens är samma motor...
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimefre 15 jun 2007, 06:44

Ja det är tveksamt om det skulle fungera speciellt bra när det är så skilda motorer.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimefre 15 jun 2007, 11:41

Jo jag misstänkte att det inte riktit skulle gå så bra! men kanske det skulle fungera bättre på en 2l maskin fast det nu då är en Honda. Man kan ju iaf testa och se hur det slutar så man har något att göra om kvällarna:D Men då undrar jag en sak till, kan min maskin hålla för en turbo, säger säkert er inget men det är en 4A maskin med 8v och 1.6l som redan nämts. Om man bara skulle ladda väldigt lite bara för att få lite extra knyck i den?:s Annars får jag nog ta och skaffa en Sierra sedan när jag hittar pengar:D
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimefre 15 jun 2007, 12:38

Går alltid att testa, men har man dåligt med pengar så man knappt har råd att köpa en sierra skulle jag inte rekomendera att bygga om nått Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimefre 15 jun 2007, 14:26

Jo man kan ju testa det försiktit och inte ladda så att vevstakarna strettar genom blocket:D Har en kompis som lyckadest med det 1.5bar rakt i en 1.6 honda accord maskin:D trodde han hade ner laddtrycket ställt vilket inte var fallet;) Nämen just nu har jag nog inte pengar till det men kanske efter sommaren när jag har jobbat vi får se hur mycket man lämnar med Smile
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimefre 15 jun 2007, 15:06

låter jobbigt Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimesön 17 jun 2007, 21:43

hah vilket av det?Very Happy säkert båda två!
Till överst på sidan Gå ner
GMW
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 55
Namn : Fredrik
Från : sverige
Kör : Opel
Registration date : 07-07-06

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimeons 11 jul 2007, 21:43

Är det nån som vet om det blir mycket problem om man lägger i en N4B när det ska vara en N4A igenkligen?

Det ända jag vet så där som skiljer är kompet lite, men jag vet inte varför.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimeons 11 jul 2007, 22:18

Dohc motorer? Ingen aning men förmodligen funkar det
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
GMW
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 55
Namn : Fredrik
Från : sverige
Kör : Opel
Registration date : 07-07-06

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimeons 11 jul 2007, 22:23

Mikael skrev:
Dohc motorer? Ingen aning men förmodligen funkar det

nä vanlig pinto, ena med kat andra utan.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitimeons 11 jul 2007, 22:26

Aha. du kommer troligtvis inte märka av nått alls. Blir lite sämre prestanda med lägre komp men är nog inte märkbart. Allt passar så den biten är inga problem
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Insprut flyttning till annan motor? Empty
InläggRubrik: Sv: Insprut flyttning till annan motor?   Insprut flyttning till annan motor? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Insprut flyttning till annan motor?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Måtta in motor i en annan kaross. Tips sökes!
» Motor byte på ford sierra, till 24v cosworth motor.
» 740 b230et startar ej efter byte till annan topp.
» Insprut från xr3i till xr3 ?
» Från förgasare till insprut

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: