Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här

Gå ner 
+148
Anton_N97
norell
Dannexx
turbohakan
Budda
ZimonWisjö
RalleFagerman
OlliFIN
hessu75
Caprimk1
Filborna
Bozzb
Curious1
Alexander92
malmström
-Felix-
sprint
Stylishh
Rake
Tom
myrberg89
norpan69
MickeJ
bmx
JElfgren
021petterzzon
xr-rabbit
witsky
Twokay
Finnborn
Fiechen
Piecia
Forsberg
bogieboy
dennis-volvo
Grey
bosse
Stridh
sunken
Fordpappa
Joel
JapsJonas
sjöblom!
Pontus06
Fordmannen
ropa
E.Nilsson
Pearly
freddan222
Wike
WTB
AtlanticBlue
Robins
HultN
NIKKELICIOUS
Marcusss
persson121
328Rikard
mAnGGe
Chris__
Jesper_NA
Rohden
Hedin_
_Macce_
Schimpy
kyngas
Golden Boy
Roobin
Streetlover
hybris
Rekord E2 Turbo
Mr Macke
paq
joppa
Alexxx
Pacan
Henka_
Flexenan
Mixx_
robsan
Sandvik
raushed
loop
740Tic
sierraboss
effekthero
Eriksson
bidus3
Almgren
Toffe
broddbyskogen
Vr6
Sköld
SierraT
Bojan
victor91
apskaft
lasema
TICSierra
ford_racing
Mese_Jonas
Haggen
FrystGrus
Nyman
alex_side
alle_d
cossie84
Blöjan
englund
knäcken
Kalle
_volvo240_
jonasahman
_Spawned_
NS
_Glenne_
SBP FU
Jonas O
tilldig
Lindskog
zorbit
werd
upplyft
Jansen
JBlom
areez
GMW
okkarakka
Jimmy
Danne volvo 740
Lutte
Blyfot
_-gniraz-_
Fahlberg
fuckforden
Öbbe
Battery
lones
cossie_man
Mk2_power
FordFreak
Liljan
Greger81
ToTTe
Henrik
m5micke
richard s
Mikael
152 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 28 ... 39  Nästa
FörfattareMeddelande
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 16:57

Tja du kan väl lägga i mera eller så stoppa i en hårdare fjäder men den ska orka öppna sen också. Är svårt med dumpventil och bra funktion på en bil med Luftmängdmätare tyvär
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
sierraboss
Skogenracing Medium
sierraboss


Antal inlägg : 83
Age : 31
Namn : Jonas
Från : Sexdrega
Kör : Sierra 2,0i BOSS och Granada kombi
Registration date : 08-10-10

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 20:22

Kan man anävnda en turbo från en traktor?
Eller måste det vara en turbo från en bensinbil?
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 21:18

Okej! skulle nog kunna byta fjäder också men har tyvärr inte den blekaste aning om vart jag kan få tag på någon.. Jo det har jag nog förståt man märker också när den blåser ut luften vad som händer hur motorn skapar sig. Men det antar jag man får leva med.

Fast det som störde mig mest och som jag undra över var just det att när den gick på tomgång sög motorn liksom upp dumpen och då fick jag en väldigt orolig tomgång. eftersom den sög upp och stängde blev som en ond cirkel av alltihopa fast ibland gick det bra. så kanske man ligger rätt nära ett fungerande koncept på den fronten då iaf. Måste försöka justera den mera då helt enkelt tills jag får önskat resultat
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 21:21

Sierraboss. Jodå du kan säkert köra med en från en traktor. Beror ju på storleken på den också förstås de lär väl va rätt små på en traktor beroende på motorstorleken på traktorn då också..

Själv kör jag med ett turbo från en traktor. En valmet 805 är väl en 4 liter motor på 90hk i den om jag inte minns helt fel. Så turbon jag har räcker nog inte så väldigt långt över 200hk...

Men för mera och bättre info får du hoppas på svar av någon annan som är mera insatt. Vet inte så jätte mycket om såntdär.
Till överst på sidan Gå ner
sierraboss
Skogenracing Medium
sierraboss


Antal inlägg : 83
Age : 31
Namn : Jonas
Från : Sexdrega
Kör : Sierra 2,0i BOSS och Granada kombi
Registration date : 08-10-10

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 21:41

Turbon är från en 100hk ford 7710.
200hk lär jag nog ändå inte få ut så det blir nog ett perfekt val tongue
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 22:20

Det blir vel nog säkert bra det då antar jag Very Happy Kommer ju iaf få sprätt på turbon skapligt snabbt Wink
Till överst på sidan Gå ner
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog


Antal inlägg : 953
Age : 39
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 23:11

Haggen skrev:
Okej! skulle nog kunna byta fjäder också men har tyvärr inte den blekaste aning om vart jag kan få tag på någon.. Jo det har jag nog förståt man märker också när den blåser ut luften vad som händer hur motorn skapar sig. Men det antar jag man får leva med.

Fast det som störde mig mest och som jag undra över var just det att när den gick på tomgång sög motorn liksom upp dumpen och då fick jag en väldigt orolig tomgång. eftersom den sög upp och stängde blev som en ond cirkel av alltihopa fast ibland gick det bra. så kanske man ligger rätt nära ett fungerande koncept på den fronten då iaf. Måste försöka justera den mera då helt enkelt tills jag får önskat resultat

är du helt hundra att du har tryck i slangen till dumpen å inte sug...
sitter slanger från insuget efter gasspjället? på insuget?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 06:53

En dumpventil står nästan alltid öppen på tomgång såvida den inte är spänd eller liknande, vakumet suger upp kolven och då fösvinner uppmätt luft som luftmängdmätaren har mätt och bilen går dåligt men så fort gasen rörs lite så stängs den

Alltså sug på tomgång och tryck när det laddas
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 09:25

Mikael -> okejj! Så med andra ord är det som det skall vara då bara att man skulle behöva justera den mera. Om jag skulle köra med en återcirkulerande då och få in luften igen skulle problemet försvinna då?

Lindskog -> ska den inte ha både tryck och vakuum?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 09:32

Jepp då funkar det som det ska
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 11:54

Okej! Då skall jag testa med det också Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog


Antal inlägg : 953
Age : 39
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 12:42

Haggen skrev:
Lindskog -> ska den inte ha både tryck och vakuum?

jo som micke skrev. sug på tomgång och tryck när det laddas
Till överst på sidan Gå ner
sierraboss
Skogenracing Medium
sierraboss


Antal inlägg : 83
Age : 31
Namn : Jonas
Från : Sexdrega
Kör : Sierra 2,0i BOSS och Granada kombi
Registration date : 08-10-10

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 15:46

Om man har en turbo som har delad ingång till avgaserna måste man då dela upp avgaserna så att det blir rätt pulser?
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 15:54

sierraboss skrev:
Om man har en turbo som har delad ingång till avgaserna måste man då dela upp avgaserna så att det blir rätt pulser?

Nej. Men är att föredra för maximal effekt/funktion.
Till överst på sidan Gå ner
sierraboss
Skogenracing Medium
sierraboss


Antal inlägg : 83
Age : 31
Namn : Jonas
Från : Sexdrega
Kör : Sierra 2,0i BOSS och Granada kombi
Registration date : 08-10-10

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 16:09

Okok men sliter det mer på turbon och bilen eller är det bara effekten som blir lidande?
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 16:23

sierraboss skrev:
Okok men sliter det mer på turbon och bilen eller är det bara effekten som blir lidande?

Nej sliter inget...Effekt mässigt tror jag knapast de är så stor skillnad heller några hästar kanske.
Till överst på sidan Gå ner
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas


Antal inlägg : 893
Age : 37
Namn : Jonas Gistö
Från : Terjärv/Finland
Kör : Mercedes 190
Registration date : 07-11-25

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 17:27

Inte kanske effektmässigt...men stor skillnad i att få fart på turbon!!! Dra 1 och 4 till ena porten och förstås 2 och 3 till andra!!! Har prövat prövat att göra tvärtom vilket är mycket sämre!!!
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 21:51

Lindskog -> okejj Smile
Till överst på sidan Gå ner
sierraboss
Skogenracing Medium
sierraboss


Antal inlägg : 83
Age : 31
Namn : Jonas
Från : Sexdrega
Kör : Sierra 2,0i BOSS och Granada kombi
Registration date : 08-10-10

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimefre 17 okt 2008, 17:33

Har någon artikelnummret på y-kopplingen till oljetrycket?
Npt gängor är koniska va? går det att använda vanliga Nptf gängon istället? För jag har nämnligen lite problem med att få tag i rätt gängor till skruvarna.
Till överst på sidan Gå ner
effekthero
Skogenracing Small
effekthero


Antal inlägg : 13
Namn : Erik
Från : Linköping
Kör : opel manta
Registration date : 08-10-03

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimemån 10 nov 2008, 17:34

tja igen, när man turbokonverterar en pinto motor, måste man ha extra spridare då? och är det svårt att fixa ditt det? (koppla in det) eller finns det nån som kan göra det åt mig t.ex en verkstad eller nått?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimemån 10 nov 2008, 17:55

sierraboss skrev:
Har någon artikelnummret på y-kopplingen till oljetrycket?
Npt gängor är koniska va? går det att använda vanliga Nptf gängon istället? För jag har nämnligen lite problem med att få tag i rätt gängor till skruvarna.

Ja dom är koniska, artikelnummer har jag inget i alla fall men bara ta med en givare eller fråga i kassan om du är på en bildelsaffär. Micro har kopplingar och dom har inga problem att ta fram lämpliga grejer!

effekthero skrev:
tja igen, när man turbokonverterar en pinto motor, måste man ha extra spridare då? och är det svårt att fixa ditt det? (koppla in det) eller finns det nån som kan göra det åt mig t.ex en verkstad eller nått?

På ett eller annat sätt måste du ge motorn mer bränsle, om man löser det genom att montera extrasprut, större spridare och större luftmängdmätare eller eftermarknadssprut spelar ingen större roll

Kolla i tråden som berör detta -> https://skogenracing.editboard.com/teknik-f1/guide-for-inkoppling-av-extrasprut-stall-era-fragor-har-t130.htm
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
effekthero
Skogenracing Small
effekthero


Antal inlägg : 13
Namn : Erik
Från : Linköping
Kör : opel manta
Registration date : 08-10-03

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimemån 10 nov 2008, 19:10

Mikael skrev:
sierraboss skrev:
Har någon artikelnummret på y-kopplingen till oljetrycket?
Npt gängor är koniska va? går det att använda vanliga Nptf gängon istället? För jag har nämnligen lite problem med att få tag i rätt gängor till skruvarna.

Ja dom är koniska, artikelnummer har jag inget i alla fall men bara ta med en givare eller fråga i kassan om du är på en bildelsaffär. Micro har kopplingar och dom har inga problem att ta fram lämpliga grejer!

effekthero skrev:
tja igen, när man turbokonverterar en pinto motor, måste man ha extra spridare då? och är det svårt att fixa ditt det? (koppla in det) eller finns det nån som kan göra det åt mig t.ex en verkstad eller nått?

På ett eller annat sätt måste du ge motorn mer bränsle, om man löser det genom att montera extrasprut, större spridare och större luftmängdmätare eller eftermarknadssprut spelar ingen större roll

Kolla i tråden som berör detta -> https://skogenracing.editboard.com/teknik-f1/guide-for-inkoppling-av-extrasprut-stall-era-fragor-har-t130.htm

ok, men kan man bara byta original spridarna mot andra bättre spridare eller måste man fixa extra spridare + original spridare?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimemån 10 nov 2008, 19:29

Du kan inte bara byta spridare.

Du kan lura systemet genom att ha stora spridare och en stor luftmängdmätare, då kommer sprutet mäta fel på lägre varv och på så sätt sänka bränslemängden på lägre varv
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
740Tic
Skogenracing Small



Antal inlägg : 7
Namn : Andreas
Från : Karlskrona
Kör : Volvo 740 16v turbobygge
Registration date : 08-11-16

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimesön 16 nov 2008, 17:11

Nån som provat på att turbokonvertera en 740 glt 16valve ?
Jag har påbörjat det och det blir mest snik-konvertering bara så ni vet Smile
Men efter att ha pratat med fler som har genomfört detta så tror jag bestämt att det håller om man kör med 3.5 bar soppatryck, möjligtvis något större spridare och ca. 1 bars laddtryck, spridarna är ju ganska stora ändå i 16 ventilaren.

Gör jag risken för spikningar mycket mindre med en stor intercooler i fronten eller är det knappt så det blir nån skillnad ?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitimesön 16 nov 2008, 18:23

Det är jag mycket tveksam till. 1bar på den där är över 300h och det räcker definivt inte spridarna till!!

Du behöver förmodligen ha dubbla storleken på spridarna och då kommer den gå riktigt fett om du inte hittar nån som kan fixa chip eller liknande
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 18 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här
Till överst på sidan 
Sida 18 av 39Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 28 ... 39  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!
» turbokonvertera bmw 540
» E85 frågor.
» Turbokonvertera ford fiesta.
» Turbokonvertera opels C16NZ?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: