Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Underligt problem!

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
SierraT
Skogenracing Small



Antal inlägg : 16
Namn : Roy
Från : Finland
Kör : mazda 323 1.8 GT
Registration date : 07-11-02

Underligt problem! Empty
InläggRubrik: Underligt problem!   Underligt problem! Icon_minitimefre 01 feb 2008, 17:19

Jag har en sierra med 1.6i enpunktsspruta. felet är sådant att när man är ute o kör tills den blir normalt varm, så om du t.ex. ska o tanka så när du har stänkt av bilen så kan det hända att den inte startar(om den har stått avstängd bara en liten stund) igen på nån minut(startmotorn tvinnar nog). Detta inträffar bara imellan. men jag har laggt märke till att när den inte startar så går ej bränsle pumpen heller. men så väntar du 1 minut så går den igång igen. har bytt bränslepumpsrelä, men hjälpte inte. väldigt pinsamt när bilen inte startar när man skall åka iväg från bensinmacken:( Undrar om nån har haft liknande problem el. som vet vad det kan vara som skall bytas?
PS. detta inträffar inte om den är kall
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Underligt problem! Empty
InläggRubrik: Sv: Underligt problem!   Underligt problem! Icon_minitimelör 02 feb 2008, 09:29

Hejsan! Jo man kan säga att jag har lite samma problem med min om den är varm är det inte alls säkert att den startar men har gått rätt bra nu. Men jag vet inte heller vad felet är och när den är kall startar den alltid, har dock inte heller samma maskin har 2.0 insprutad men den gör ju på samma sätt. Har alldrig fått något bra svar jag heller. Tror det har med datorn att göra i min, alltid värre om man haft bort ackon kopplad
Till överst på sidan Gå ner
M-man
Skogenracing Small



Antal inlägg : 25
Namn : Mattias
Från : S-vall/ Mo I Rana.
Kör : Allt
Registration date : 07-09-19

Underligt problem! Empty
InläggRubrik: Sv: Underligt problem!   Underligt problem! Icon_minitimelör 02 feb 2008, 11:51

HAde liknande problem på ett annat märke. Då var det iaf kondensatorn som inte var riktigt 100. Jag skulle prova att byta den först innan jag gav mej på nån mer avancerad felsökning.
Till överst på sidan Gå ner
SierraT
Skogenracing Small



Antal inlägg : 16
Namn : Roy
Från : Finland
Kör : mazda 323 1.8 GT
Registration date : 07-11-02

Underligt problem! Empty
InläggRubrik: Sv: Underligt problem!   Underligt problem! Icon_minitimesön 03 feb 2008, 16:38

Haggen skrev:
Hejsan! Jo man kan säga att jag har lite samma problem med min om den är varm är det inte alls säkert att den startar men har gått rätt bra nu. Men jag vet inte heller vad felet är och när den är kall startar den alltid, har dock inte heller samma maskin har 2.0 insprutad men den gör ju på samma sätt. Har alldrig fått något bra svar jag heller. Tror det har med datorn att göra i min, alltid värre om man haft bort ackon kopplad

Jo jag har också hört att det kan vara datorn som har fel. Men det lönar sig inte att köpa ny dator, blir för dyrt Smile
Till överst på sidan Gå ner
SierraT
Skogenracing Small



Antal inlägg : 16
Namn : Roy
Från : Finland
Kör : mazda 323 1.8 GT
Registration date : 07-11-02

Underligt problem! Empty
InläggRubrik: Sv: Underligt problem!   Underligt problem! Icon_minitimesön 03 feb 2008, 16:39

M-man skrev:
HAde liknande problem på ett annat märke. Då var det iaf kondensatorn som inte var riktigt 100. Jag skulle prova att byta den först innan jag gav mej på nån mer avancerad felsökning.

Brytarlöst tändsystem, ingen kondensator i min.
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Underligt problem! Empty
InläggRubrik: Sv: Underligt problem!   Underligt problem! Icon_minitimesön 03 feb 2008, 22:27

Jo det är klart. Men min teori har lite varit att när man har bort batteriet kopplas nollställs den och skall ställas in med ett vist körsätt har jag läst vet dock inte om detta stämmer eller om man kan skita i det. Men har misstänkt att det kan vara det men har det dock inte bevisat Sad Men tycker nog att det varit lite skillnad när det just varit bortkopplat eller när den gått en tid.

Sedan hade en polare en ide om att någon givare kan vara sönder, kanske då högst antagligen vattentemp så att den tror att motorn är kall och då ger bränsle för att starta den kall när den är varm och därför inte vill gå igång eftersom den startar när den fått stå och svalna av en stund. Tänkte testa dedär felsökningsgrejjen som man kan köra på dem för att se om någon givare är defekt. Då får man ju det på klart iaf Smile
Till överst på sidan Gå ner
SierraT
Skogenracing Small



Antal inlägg : 16
Namn : Roy
Från : Finland
Kör : mazda 323 1.8 GT
Registration date : 07-11-02

Underligt problem! Empty
InläggRubrik: Sv: Underligt problem!   Underligt problem! Icon_minitimesön 03 feb 2008, 23:40

Haggen skrev:
Jo det är klart. Men min teori har lite varit att när man har bort batteriet kopplas nollställs den och skall ställas in med ett vist körsätt har jag läst vet dock inte om detta stämmer eller om man kan skita i det. Men har misstänkt att det kan vara det men har det dock inte bevisat Sad Men tycker nog att det varit lite skillnad när det just varit bortkopplat eller när den gått en tid.

Sedan hade en polare en ide om att någon givare kan vara sönder, kanske då högst antagligen vattentemp så att den tror att motorn är kall och då ger bränsle för att starta den kall när den är varm och därför inte vill gå igång eftersom den startar när den fått stå och svalna av en stund. Tänkte testa dedär felsökningsgrejjen som man kan köra på dem för att se om någon givare är defekt. Då får man ju det på klart iaf Smile

Ganska bra teori men det förklarar inte varför inte bränslepumpen går när den inte startar.
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Underligt problem! Empty
InläggRubrik: Sv: Underligt problem!   Underligt problem! Icon_minitimemån 04 feb 2008, 15:53

Jag som tyckte att jag riktit fick till de:D heh nä det gör det nog inte.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Underligt problem! Empty
InläggRubrik: Sv: Underligt problem!   Underligt problem! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Underligt problem!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)
» Kopplingsslir på lite underligt sätt, samt val av lamell
» Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc
» ms1 v3.0 problem !
» Bmw 525 24v problem

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: