Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!

Gå ner 
+86
Jappsen
Bim
Limpdjur
Joel
hasse the man
Forsberg
Tommysundberg
kalasgasarn
thaaaune
Stylishh
vikketheman
Knez
JElfgren
Zacoo
Känny
Fiechen
MArcin91
Scrimen
Piecia
freddan222
mod
NicklasT
evojenza
vedde
Stridh
Robins
Zwinto
E.Nilsson
JohanH
HultN
jiggee
_energi_
328Rikard
gringo_ale
Mixx_
Henka_
Rohden
Rex2005
Hedin_
Chris__
hybris
Golden Boy
fordsierraturbo
Ford_Fidde
gearhead
Ahlholm
sardonic6sic6
Frejd
Roobin
PerA
sierraboss
Eriksson
Sköld
aliwin
mrf
Racemus
kangas
Blitzz
Roni
Sandvik
ford_racing
Haggen
MasterDevil
Ågren
Fiskargubbe
_Macce_
ToTTe
Jimmy
knäcken
_Glenne_
Henrik
Misano
T Fahlgren
tilldig
Lindskog
fiesta mannen
Öbbe
_Seeya_
Fahlberg
TICSierra
Japmax
JBlom
_-gniraz-_
m5micke
FordFreak
Mikael
90 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19  Nästa
FörfattareMeddelande
Tommysundberg
Skogenracing Medium
Tommysundberg


Antal inlägg : 99
Age : 32
Namn : Tommy
Från : Piteå
Kör : Nissan 200sx s13
Registration date : 12-04-19

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimetis 24 apr 2012, 16:54

Jag fick tag på vad de var för några och dom grå/svarta var siemens deka 390cc Jetronic och dom gul/svarta bosch 196cc Jetronic. Har du någon aning om hur många och vilka jag skulle kunna använda till 0.8 - 1bar?

Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimetis 24 apr 2012, 21:57

Orginal är spridarna på 160cc ungefär, för 1bar så blir det dubbla effekten och behövs ungefär dubbla mängden bränsle. alltså totalt ungefär 640cc i extra bränsle
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Tommysundberg
Skogenracing Medium
Tommysundberg


Antal inlägg : 99
Age : 32
Namn : Tommy
Från : Piteå
Kör : Nissan 200sx s13
Registration date : 12-04-19

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 16:47

Tack Mikael för svaren! Jag tror jag provar med 2 gråa först och går den för fett så testar jag med en gul och en grå.
Till överst på sidan Gå ner
Forsberg
Skogenracing Large



Antal inlägg : 106
Age : 34
Namn : Emil
Från : Hedemora
Kör : Allt som går att köra
Registration date : 10-10-16

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimetor 02 aug 2012, 14:05

Har lite problem med mitt extra sprut, har en oljetryckskontakt från biltema som slår till vid 0.35 men bilen börjar rycka så fort den får ladd. Vad kan då vara felet? ska jag byta ut den mot en 0.6? kör med 2st 125cc spridare
Till överst på sidan Gå ner
http://www.e30cs.se
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren


Antal inlägg : 287
Age : 31
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimefre 03 aug 2012, 15:51

Den går väl torrt innan oljetryckskontakten slår till, 0,35 utan tillskott är ju ganska högt så gissar på det jag. Försök hitta nått som ger signal vid 0.2 istället.
Till överst på sidan Gå ner
Forsberg
Skogenracing Large



Antal inlägg : 106
Age : 34
Namn : Emil
Från : Hedemora
Kör : Allt som går att köra
Registration date : 10-10-16

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimefre 03 aug 2012, 15:56

Okej vet du någon bil det kan sitta på som det säkert är 0,2 eller vart man kan köpa?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.e30cs.se
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren


Antal inlägg : 287
Age : 31
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimefre 03 aug 2012, 15:59

vet inte direkt en som ger vid 0.2 men en pinto oljetryckskontakt ger signal runt 0.3, går lite torrt innan den slår in men funkar helt klart. Jag köpte mina "riktiga" tryckvakter här annars: http://www.aquastealth.com/pressureswitch.aspx

Billigt och verkar funka bra, fullt justerbara Smile
Till överst på sidan Gå ner
Forsberg
Skogenracing Large



Antal inlägg : 106
Age : 34
Namn : Emil
Från : Hedemora
Kör : Allt som går att köra
Registration date : 10-10-16

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimefre 03 aug 2012, 16:17

Den som satt i bilen när jag köpte den va 0,3 så jag köpte en ny på biltema med 0,35 men bilen verkar gå för fett så ska testa ta ur en spridare medan jag väntar på den där tryckvakten som du länka.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.e30cs.se
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren


Antal inlägg : 287
Age : 31
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimefre 03 aug 2012, 16:35

fast kör du bara med två st 125cc som extra tillskott så är inte det så jäkla mycket, går såklart lite fett precis när det slår i men annars tycker jag inte att det borde fetta på så jäkligt. Vad är det för bil?
Till överst på sidan Gå ner
Forsberg
Skogenracing Large



Antal inlägg : 106
Age : 34
Namn : Emil
Från : Hedemora
Kör : Allt som går att köra
Registration date : 10-10-16

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimefre 03 aug 2012, 16:38

Är en bmw e30 318. Den liksom hackar hela bilen när man börjar gasa och den får ladd. Kör med en B-lambdamätare som visar att den får för mkt sås
Till överst på sidan Gå ner
http://www.e30cs.se
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren


Antal inlägg : 287
Age : 31
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimefre 03 aug 2012, 16:38

jaha men då så, bara att plocka ur den ena då Smile
Till överst på sidan Gå ner
hasse the man
Skogenracing Small
hasse the man


Antal inlägg : 31
Age : 58
Namn : hans
Från : 1/ göteborg 2/ halmstad 2010
Kör : fordexplorer v6turbo samt lancia delta hf integrale
Registration date : 12-07-17

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimeons 19 sep 2012, 17:57

eler ni som vill ...kolla in micro dynamics PIC5 detta funkar som så att det ger mer bränsle efter hur mycket ni laddar på ...ställbart

en mkt bra grunka dock kostar denna sak lite pengar men mkt enkelt att koppla in kan flyttas mellan olika bilar bla...

micro dynamics heter dom sök på google..,(ett bra tips för er som vill ha det enkelt )

Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimeons 19 sep 2012, 22:43

Det går ju faktiskt att köpa ett MS för mindre pengar och köra det som extrasprut med.
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimetor 20 sep 2012, 21:44

PIC5 känns som sagt lite för dyrt idag när MS finns, MS kan man även använda som extrasprut, men det är ju lite korkat när man kan koppla in det riktigt på en gång.
För att få bättre övergång mellan laddat/oladdat område så är ju tricket med större spridare och spännd/större lmm jäkligt bra och kan kompletteras med progressiv regulator eller extrasprut men krävs ju lite provande.
Till överst på sidan Gå ner
Bim
Skogenracing Small



Antal inlägg : 5
Age : 35
Namn : Robin
Från : Göteborg
Kör : 245 GL -89 , S70 T5 -99
Registration date : 12-03-21

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimemån 24 sep 2012, 08:57

Hejsan.

Jag har en Saxo VTS -98 , 1.6L på ca 120hk, som jag vill turbokonvertera.

Tänker sätta dit ett TD04HL-13T från en V70 2,5T.

Och tänkt ladda kanske max 0,4bar utan att kompsänka.

Jag är inte helt hundra hur tryckvakterna fungerar.

Du ställer in tryck med cykelpump el liknande säg, 0,2bar för de första två spridarna.

Hur bör man göra sen? Provköra bilen, och se kanske att redan vid 0,2bar och 5000varv så börjar afr/lambda bli fel, och gå snålt? ( har bredbandslambda )

och då testa med två till vid 0,3-0,4bar?

eller är det så att man ställer på 0,1bar och då kanske en/två spridare pallar ge bränsle upp till 0,2bar och sen behövs ytterligare 2?

Det är jag lite osäker på.


Skall man sträva efter lambda ett, vid turbokonvertering? Eller är det bättre att låta den gå runt 0,7-0,8 eller ännua fetare?
Till överst på sidan Gå ner
Jappsen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 3
Age : 30
Namn : Viktor Fredriksson
Från : Tanumshede
Kör : Ford Mondeo RS, Volvo 744GL...
Registration date : 12-11-20

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimetis 20 nov 2012, 13:50

Tjo alla glada! Är så att jag har tänkt att turbokonvertera min 740, då med hjälp av extrasprut. Sitter Lh 2.2 i den så turboboxar är inte jättevanligt och dyrt. Sen är de alltid kul att lära sig något nytt.. Har läst igenom tråden någorlunda, men har några frågor... Men iallafal, planen är 940 grenrör med en orginal 13c eller en 15t. Tänkte lägga ladd runt 0.7-0.8 ungefär. Ny börjar vi med frågorna:
1. Vad tror ni blir bäst? Vanliga spridare eller om man ska köra med kallstartsspridare. Räcker det med 4 kallstartspridare? Tänkte kanske att man kör att dom startar vid 0.2- 0.4-0.6-0.8? Annars har jag några 432 från en saab hemma som ska flöda 250cc vid 3 bar, så då tänkte jag kanske köra 2, som startar vid 0.2- 0.5. eller blir dom i klenaste laget? så man borde köra 3, som startar vid 0.2-0.4-0.6?

2. Vad tycker boxarna, lmm och lambdan om att det kommer mer luft och bränsle från ingenstans? För det blir ju mer luft som åker igenom lmm än vad orginal kan kompensera för. Eller gör den som så att den bara kör spridarna på max och inget mer. Sen vad tycker lambdasonden om detta? När det helt plötsligt kommer mer bränsle när en spridare öppnar, om man inte trycker plattan i bott utan kör så de går lite tungt så den laddar strax över 0.4 säger vi när en spridare precis har öppnat.

Ursäktar för kanske lite konstiga formuleringar osv, men hoppas ni förstår och kan kanske svara! Mvh Ny forumsmedlem
Till överst på sidan Gå ner
Alexander92
Skogenracing Extreme
Alexander92


Antal inlägg : 305
Age : 31
Namn : Alexander
Från : Åland
Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo
Registration date : 12-05-06

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimetis 15 jan 2013, 06:11

Varför måste man ha relä när man kopplar extrasprut? Kopplade in mitt igår men hade inget relä så jag kopplade utan sålänge! Men vad är det bra för?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Alexander92
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimetis 15 jan 2013, 06:44

För att undvika att låta det gå så mycket last genom givaren, funkar för det mesta men om givaren går sönder under pågående fullgasning så rasar du motorn i princip
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
hasse the man
Skogenracing Small
hasse the man


Antal inlägg : 31
Age : 58
Namn : hans
Från : 1/ göteborg 2/ halmstad 2010
Kör : fordexplorer v6turbo samt lancia delta hf integrale
Registration date : 12-07-17

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimeons 16 jan 2013, 18:03

sen en gammal klassiker.... fanns en del som byggde med relän och styrde med tändspolens utsignal på dom tidiga bilarna och och ngn typ av tryck vakt ngn som vet ngt mer om detta hittar nämligen inte min gamla bilsport där dom visade just detta enkla sätt att styra mer bränsle....för extra bränslet..
Till överst på sidan Gå ner
Alexander92
Skogenracing Extreme
Alexander92


Antal inlägg : 305
Age : 31
Namn : Alexander
Från : Åland
Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo
Registration date : 12-05-06

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimemån 13 maj 2013, 16:08

Vill man lyxa till det lite med extrasprutet köper man ju ett sånt här kitt http://www.l-m-r.se/p/universalprodukter/nuke-performance/hallare-for-tillaggsspridare.html Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Alexander92
krille_CoX
Skogenracing Extreme
krille_CoX


Antal inlägg : 332
Age : 33
Namn : Krille
Från : Enköping
Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (;
Registration date : 12-04-12

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimetis 05 nov 2013, 13:31

Länge sen det skrevs nått hära och har bläddra genom alla sidor men hittar inte de jag undrar över så lika bra att fråga. Jag har inskaffa en Sierra xr4x4 2,9L och frågan är då hur kommer mapsensor reagera om man börjar ladda på med extrasås och en stressfläkt Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimeons 06 nov 2013, 06:40

Finns en tråd om mapsensor här som är rätt färsk, kika i den
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Fref
Skogenracing Small



Antal inlägg : 10
Age : 35
Namn : Fredrik Jansson
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STI
Registration date : 11-05-18

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimetor 12 dec 2013, 23:46

Okej LITE efter med denna fråga då bilden är på första sidan:

Men Mikael säger att det ej behövs någon bränsleretur till extra spridarna, Men på "fördelningsblocket" både det köpta OCH det hemgjorda är det en in och utgång + 4 stycken fördelningsnipplar...

Och den gröna slangen går IN i fördelaren (från bränsletillförseln antar jag) och den går det 4 svarta slangar (en till varje spridare)

Sen går det en grön ut från fördelaren igen... vart ska den slangen gå?

Och fråga 2, om man köper en industri tryckvakt, varför ska man då koppla ett (extraljusrelä) till spridarna? om den endå klickar så den öppnar funkar det inte lika bra att dra kablarna direkt från tryckvakten till själva spridarna? =)

MVH Fredde!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimesön 15 dec 2013, 10:23

Du sätter blocket på inkommande bränsle till fuelrailen. Den blir altså seriekopplad.

reläet är för att inte belasta tryckvakten med för höga strömstyrkor
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Dannexx
Skogenracing Large



Antal inlägg : 109
Age : 34
Namn : Dante
Från : Lkpg
Kör : Merca diesel!
Registration date : 12-11-19

Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitimesön 20 sep 2015, 15:18

Snabb fråga! Ska turbo ladda en Ford 2.9 V6, Räcker 2st 360cc spridare te att ladda 0.8bar på 95oktan?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!   Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! - Sida 18 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!
Till överst på sidan 
Sida 18 av 19Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här
» Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket
» MS eller extrasprut?
» Extrasprut Eller Större Spridare
» Ställa in extrasprut. Lambdavärde vs. vridmomentspeak

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: