| Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 | |
|
+36Håcke paq Kanto Jimmy Odin Asil Racing EMeizter Arvidsson Fiechen Bitter_ Zeon krille_CoX Alexander92 Henka_ Sydis Prozac renegade T5Tim Catling Jättemackan Björsby tuning RsCoupe-71 Crille Puttee Wike JElfgren Limpdjur cyberfalcon _Macce_ Joel Golden Boy SierraTimpa Adde JBlom Mikael Groda 40 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 ons 02 apr 2014, 21:47 | |
| Weldox700 skulle jag kunna tänka mig är bra | |
|
| |
T5Tim Skogenracing Large
Antal inlägg : 186 Age : 38 Namn : Tim Från : Vänersborg Kör : Ford Sierra Registration date : 08-08-08
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tor 03 apr 2014, 08:31 | |
| De där vill jag ha.. | |
|
| |
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tor 03 apr 2014, 13:29 | |
| Är också intresserad av ett kit | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tor 03 apr 2014, 19:03 | |
| | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 fre 04 apr 2014, 13:29 | |
| | |
|
| |
paq Skogenracing Medium
Antal inlägg : 61 Age : 47 Namn : Robin Från : Borås Kör : Bara Ford Registration date : 09-03-04
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 sön 06 apr 2014, 12:35 | |
| Hade du något ca pris på delarna? | |
|
| |
Groda Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 464 Age : 50 Namn : Klas Från : Gävle Kör : Ford sierra Registration date : 07-09-20
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 sön 06 apr 2014, 20:49 | |
| | |
|
| |
Arvidsson Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 sön 06 apr 2014, 21:28 | |
| Ser riktigt fint ut, Klas! Man hade nästan hoppats på att se Sierran på träffen igår. Men jag tycks minnas att jag såg Anna och hunden eran? | |
|
| |
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 sön 06 apr 2014, 22:50 | |
| Snyggt. Blire nån form av knivkrängare till? | |
|
| |
krille_CoX Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 07 apr 2014, 17:56 | |
| fyfan va najs ! Vill ha! | |
|
| |
Antal inlägg : 464 Age : 50 Namn : Klas Från : Gävle Kör : Ford sierra Registration date : 07-09-20
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 07 apr 2014, 18:07 | |
| Jag körde utan krängare förra året å då funkade kanon så blir utan till en början! | |
|
| |
Wike Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 664 Age : 33 Namn : Wike Från : Gävle Kör : Kanske inte som alla andra? Registration date : 08-07-02
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tis 08 apr 2014, 16:48 | |
| Har svårt att tro att du skulle behöva krängare till dom där armarna. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tis 08 apr 2014, 20:03 | |
| Många förfrågningar på pris! Jag hoppas kunna presentera ett ca pris mot slutet av veckan! | |
|
| |
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tis 08 apr 2014, 22:37 | |
| härligt! Kommer dom där bredda ut så pass mycket att man behöver modda dit bredare som du har på din sierra samt byta topplagningar m.m för cambar/caster ? Eller kommer det finnas en typ som passar standard framvagn som bara ökar styrvinkel ? utan breddning | |
|
| |
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
| |
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tor 10 apr 2014, 16:23 | |
| - Wike skrev:
- Har svårt att tro att du skulle behöva krängare till dom där armarna.
Fast du missa krängarens funktion va? Det är ju att förhindra krängning, men på sierran har den en till funktion standard att hålla hjulet på plats. Men antar att med hårda fjädrar och dämpare så är inte behovet så stort, skillnad på en gatbil du vill ha lite komfort i. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tor 10 apr 2014, 19:17 | |
| Som sagt så måste man bredda för att få plats med styrvinkel,Men om man ställer armen med minst breddning och kör smala fälgar så borde man klara sej med lite valsning bara! dock går det inte å svänga fullt då..
| |
|
| |
Wike Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 664 Age : 33 Namn : Wike Från : Gävle Kör : Kanske inte som alla andra? Registration date : 08-07-02
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 sön 13 apr 2014, 15:06 | |
| - Limpdjur skrev:
- Wike skrev:
- Har svårt att tro att du skulle behöva krängare till dom där armarna.
Fast du missa krängarens funktion va? Det är ju att förhindra krängning, men på sierran har den en till funktion standard att hålla hjulet på plats.
Men antar att med hårda fjädrar och dämpare så är inte behovet så stort, skillnad på en gatbil du vill ha lite komfort i. Ja så är det ju, den delen med att hålla hjulet på plats löser ju den nya armen själv och det är ju självklart skillnad på om man åker en gatbil och är ute efter komfort. | |
|
| |
Bitter_ Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 34 Namn : Robban Från : LAHOLM Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25 Registration date : 10-11-09
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tis 15 apr 2014, 16:25 | |
| - Groda skrev:
- Som sagt så måste man bredda för att få plats med styrvinkel,Men om man ställer armen med minst breddning och kör smala fälgar så borde man klara sej med lite valsning bara!
dock går det inte å svänga fullt då..
Hade det inte varit optimalt med ett justerbart styrstopp inbyggt i länkarmen isåfall? . bara en tanke. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tis 15 apr 2014, 18:22 | |
| - Bitter_ skrev:
- Groda skrev:
- Som sagt så måste man bredda för att få plats med styrvinkel,Men om man ställer armen med minst breddning och kör smala fälgar så borde man klara sej med lite valsning bara!
dock går det inte å svänga fullt då..
Hade det inte varit optimalt med ett justerbart styrstopp inbyggt i länkarmen isåfall? . bara en tanke. Den största tanken med detta är väll för att kunna få ut så pass mycket styrvinkel som möjligt, är det då inte dumt att köpa någonting som man nästan får 60° ifrån för att sedan reducera styrvinkeln för att det inte ska ta i? Då tycker jag det verkar lämpligare att man bara borrar om spindlarna som Klas har visat ett antal gånger hur man gör. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tis 15 apr 2014, 18:45 | |
| Klart det kommer breddas om man får hanskarna på ett sånt här kitt ;p lite tråkigt bara att dem flesta har börja slängt på plast breddare både på drift och stance bilar å jag gillar att hitta på nåting eget | |
|
| |
| |
| |
Antal inlägg : 208 Age : 34 Namn : Robban Från : LAHOLM Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25 Registration date : 10-11-09
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 ons 16 apr 2014, 08:39 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 ons 16 apr 2014, 21:23 | |
| Jag skulle villa se en seriös plåtbreddning från ngn =) har fundera på det själv flera gånger men som jag kör så blir det så tråkigt å laga =/ | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tor 17 apr 2014, 16:39 | |
| - Groda skrev:
- Jag skulle villa se en seriös plåtbreddning från ngn =)
har fundera på det själv flera gånger men som jag kör så blir det så tråkigt å laga =/ Vebotrims avesta breddning var trevlig men klart svårt att få det till att funka fram kanske hade nog isåfall viljat se någon få Golf 1 skärmar funka på en Sierra | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 | |
| |
|
| |
| Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 | |
|