| Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 | |
|
+36Håcke paq Kanto Jimmy Odin Asil Racing EMeizter Arvidsson Fiechen Bitter_ Zeon krille_CoX Alexander92 Henka_ Sydis Prozac renegade T5Tim Catling Jättemackan Björsby tuning RsCoupe-71 Crille Puttee Wike JElfgren Limpdjur cyberfalcon _Macce_ Joel Golden Boy SierraTimpa Adde JBlom Mikael Groda 40 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Alexander92 Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 305 Age : 32 Namn : Alexander Från : Åland Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo Registration date : 12-05-06
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 sön 16 feb 2014, 14:09 | |
| Är det samma bultdelning i scorpio diffen som cosworth? eller måste man byta medbringarna? Så du kör alltså bara med cossie drivaxlar? Verkar vara svårt att få tag på lösa drivaxlar till cosworth och man skulle ju vilja ha några på lager! Vet du vilka årsmodeller på scorpio det ska vara för att diffarna ska passa? | |
|
| |
Bitter_ Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 34 Namn : Robban Från : LAHOLM Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25 Registration date : 10-11-09
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 17 feb 2014, 09:36 | |
| Han som äger Mickes 3dr M50 nu körde av en drivaxel på Mantorp i somras detta löstes med bmw m5 drivaxel med bara lite putsande betydligt grövre axel. borde enligt mig funka med vilken e34 drivaxel som helst då . | |
|
| |
Antal inlägg : 305 Age : 32 Namn : Alexander Från : Åland Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo Registration date : 12-05-06
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 17 feb 2014, 20:18 | |
| Började forska lite i om alla e34or hade samma drivaxlar men det var bara m5, 540 och vissa 535 & 530 som hade med stora medbringarna! så då är det antagligen lika svårt att hitta sådanna! Men kanske värt att leta lite iallafall då dom antagligen är starkare! Men bultmönstret var samma på m5 som cosworth? både i diff och nav? | |
|
| |
Groda Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 464 Age : 50 Namn : Klas Från : Gävle Kör : Ford sierra Registration date : 07-09-20
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 17 feb 2014, 21:38 | |
| Jag kör inte med Cosworth axlar och stora medbringare! Jag kör med vanliga sierrans axlar med små medbringare, finns fler utväxlingar då och mkt bättre ekonomi då dom axlarna oftast klarar en säsong.... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 lör 08 mar 2014, 11:06 | |
| Vad har du för storlek på uniballsen på bärarmen? Hur stora måste man ha för att det ska hålla? m14-m16? | |
|
| |
Antal inlägg : 464 Age : 50 Namn : Klas Från : Gävle Kör : Ford sierra Registration date : 07-09-20
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 24 mar 2014, 22:33 | |
| Nu har det stått still ett bra tag i tråden..... Men det har hänt en hel del bakom kulisserna, Med lite tur så kommer det upp lite smygbilder på nya framvagnen mot veckoslutet och förhoppningarna om underverk är stora. Det är en helt nyutvecklad bärarm som ska tillåta upp till ca 60grader styrvinkel även med så stora hjul som 225/45 17" och när allt är löst med styrarmar och ev en färdig spindel så kommer man att kunna köpa ett "styrkitt" till sierra! | |
|
| |
T5Tim Skogenracing Large
Antal inlägg : 186 Age : 38 Namn : Tim Från : Vänersborg Kör : Ford Sierra Registration date : 08-08-08
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 24 mar 2014, 22:45 | |
| Låter tämligen intressant!! | |
|
| |
Arvidsson Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tis 25 mar 2014, 07:58 | |
| Skriv upp mig på väntelistan! | |
|
| |
Odin Skogenracing Medium
Antal inlägg : 61 Age : 35 Namn : kalde norge Från : rett utenfor oslo Kör : Sierra! Registration date : 09-11-13
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tis 25 mar 2014, 12:00 | |
| den ventelisten kan du sette meg på og! hehe! | |
|
| |
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tis 25 mar 2014, 18:44 | |
| Är det byggt på så vis att bilprovningen / sfro kan tänkas godkänna det? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tis 25 mar 2014, 21:57 | |
| Kompisen lyckades besikta sin Nissan med Wisefab kit så med lite flyt bör det gå att få igenom besiktningen!
Är det bara bärarmarna som är intressant lr skulle det vara bättre om jag fixar ett "komplett" styrkit med styr armar och spindel, bolt on färdigt? | |
|
| |
Odin Skogenracing Medium
Antal inlägg : 61 Age : 35 Namn : kalde norge Från : rett utenfor oslo Kör : Sierra! Registration date : 09-11-13
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 ons 26 mar 2014, 07:19 | |
| komplett er greiest for min del iallefall har du noe sånn ca pris på hva "kittet" ligger på? | |
|
| |
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 ons 26 mar 2014, 18:56 | |
| - Groda skrev:
- Kompisen lyckades besikta sin Nissan med Wisefab kit så med lite flyt bör det gå att få igenom besiktningen!
Är det bara bärarmarna som är intressant lr skulle det vara bättre om jag fixar ett "komplett" styrkit med styr armar och spindel, bolt on färdigt? Skulle ju vara kul att veta vad prisskillnaderna blir med och utan spindeln och frågan är även är det nya/begagnade som är omgjorda/original? | |
|
| |
Bitter_ Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 34 Namn : Robban Från : LAHOLM Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25 Registration date : 10-11-09
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tor 27 mar 2014, 12:28 | |
| Options är ju inte fel att tillhandahålla för att nå ut till alla kunders önskemål. ha grejerna tillgängliga som både kit och lösa delar. jag är helt klart intresserad av ett sådan här kit i framtiden men osäker på om jag skulle önska ett helt kitt eller kanske bara casterstag och länkarm. | |
|
| |
EMeizter Skogenracing Large
Antal inlägg : 165 Age : 32 Namn : Elof Från : örebro Kör : de som finns tillgängligt Registration date : 10-08-25
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 tor 27 mar 2014, 13:40 | |
| - Bitter_ skrev:
- Options är ju inte fel att tillhandahålla för att nå ut till alla kunders önskemål. ha grejerna tillgängliga som både kit och lösa delar. jag är helt klart intresserad av ett sådan här kit i framtiden men osäker på om jag skulle önska ett helt kitt eller kanske bara casterstag och länkarm.
Tänkte precis samma sak! Finns ju dom som endast vill ha ställbara armar för exempelvis "stance" eller banåka och inte behöver hela kittet, jag själv är dock grymt nyfiken på hela paketet! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 fre 28 mar 2014, 22:32 | |
| Tyvärr kommer inga bilder i helgen, jag har inte fått alla delarna än så dom bör dyka upp på måndag! Så nu e de bara å hålla tummarna för att det kommer prylar till veckan =) Under tiden blir det lite genomgång av bilen.... | |
|
| |
krille_CoX Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 31 mar 2014, 00:03 | |
| Ett komplett styrkit låter riktigt intressant helt klart ! | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 31 mar 2014, 00:12 | |
| Mycket sugen på ett kit även jag | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 31 mar 2014, 17:18 | |
| Har ritat på lite problemlösningar i helgen, och tror mej ha gjort en lösning så man slipper göra om spindlarna! Om det funkar så blir det en bolt on lösning med färdig "styrvinkel 55 grader +" ska även ta fram så den passar vanliga sierra spindlar!
| |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 31 mar 2014, 18:17 | |
| - Groda skrev:
- Har ritat på lite problemlösningar i helgen, och tror mej ha gjort en lösning så man slipper
göra om spindlarna! Om det funkar så blir det en bolt on lösning med färdig "styrvinkel 55 grader +" ska även ta fram så den passar vanliga sierra spindlar!
Låter kanon! Men vad är det som skiljer rwd Cosworth och vanliga Sierras spindlar åt? Mer än ABS-givare? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 mån 31 mar 2014, 19:50 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 ons 02 apr 2014, 20:59 | |
| Här kommer en smygbild på första prototyperna! Nu ska dom mätas in och konsumenttestas inför sista justeringen innan dom "riktiga" armarna kommer =) | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 ons 02 apr 2014, 21:08 | |
| Åherrejävlar! Dra ballen i gruset va jävla snyggt! | |
|
| |
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 ons 02 apr 2014, 21:14 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 ons 02 apr 2014, 21:24 | |
| Jag kan tillägga att det är INTE vanligt svartstål i armarna.
Dom e otroligt starka och sega! | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 | |
| |
|
| |
| Groda - Sierra cosworth Groda Edition steg2 | |
|