PintoTurbina Skogenracing Medium
Antal inlägg : 51 Age : 34 Namn : Jonas Från : Sjöbo Kör : Ford Sierra Turbo Pinto Registration date : 11-09-24
| Rubrik: Vatten i oljan hur? lör 19 nov 2011, 14:58 | |
| Tjena..
Nu har jag skruvat ihop bilfan igen med planad topp och ny packning men nu blandar den ner vatten i oljan. Innan jag bytte packningen så blanda den inget. Men nu blandas då vatten ner i oljan och den trycker ut vit rök ur vevhusventilationen (avdunstat vatten?) Är det något annat som jävlas eller är det fortfarande den jävla packningen?
Mvh Jonas | |
|
Catling Skogenracing Large
Antal inlägg : 221 Age : 34 Namn : Mathias Dahlström Från : Karlstad Kör : Ford Capri mk3-78, -81, Ford Granada-85 Registration date : 07-11-09
| Rubrik: Sv: Vatten i oljan hur? lör 19 nov 2011, 15:05 | |
| Antingen är blocket/toppen sprucken eller så vet jag inte vad du gör. vänder du packningen fel? hur ser den gamla packningen ut? | |
|
MrB Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Age : 56 Namn : Björn Från : Borlänge Kör : Capri RS Clone Registration date : 10-09-17
| Rubrik: Sv: Vatten i oljan hur? ons 23 nov 2011, 12:51 | |
| År det en pinto ? skev eller sprucken topp? hur såg den gamla packnigen ut ? har du den kvar ta en bild på den och lägg upp ,Brukar synas rätt bra på den om den blåst ,Har du oljekylare ? | |
|
PintoTurbina Skogenracing Medium
Antal inlägg : 51 Age : 34 Namn : Jonas Från : Sjöbo Kör : Ford Sierra Turbo Pinto Registration date : 11-09-24
| Rubrik: Sv: Vatten i oljan hur? ons 23 nov 2011, 14:01 | |
| - MrB skrev:
- År det en pinto ? skev eller sprucken topp? hur såg den gamla packnigen ut ? har du den kvar ta en bild på den och lägg upp ,Brukar synas rätt bra på den om den blåst ,Har du oljekylare ?
Pinto japp! Toppen va som en jävla banan men planslipad innan ihopamontering men va ett litet märke i blocket från cylindern och ut där packningen sköts innan. Den gammla packningen va blåst japp men den som sitter i nu har jag inte kollat på för har inte orkat plocka ner skitet igen. Nä det sitter väl inte oljekylare orginal så nej. | |
|
NIKKELICIOUS Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 607 Age : 34 Namn : Niklas Från : Kiruna Kör : med hjulspinn Registration date : 09-06-24
| Rubrik: Sv: Vatten i oljan hur? tor 01 dec 2011, 13:39 | |
| "Toppen va som en jävla banan men planslipad innan ihopamontering men va ett litet märke i blocket från cylindern och ut där packningen sköts innan." Där sa du ju själv varför det läker vatten i oljan..
Byt motor så ska du se att det är löst. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Vatten i oljan hur? | |
| |
|