Olzzon Skogenracing Medium
Antal inlägg : 92 Age : 33 Namn : Patrik Olsson Från : Gävle Kör : VW Typ1, VW Typ3, Porsche 944 Registration date : 10-05-09
| Rubrik: Borra svänghjul efter vevaxel tor 24 feb 2011, 20:14 | |
| Köpte en vev som redan var borrad för 8-stift och sedan köpte jag ett färdigborrat svänghjul som inte passade på långa vägar, tänkte istället lätta och borra om ett original svänghjul men problemet är att jag inte hittat någon verkstad som klarar av att borra ett 4-stiftat svänghjul efter en 8-stiftad vev. Man brukar borra båda delarna samtidigt eller veven efter ett 8-stiftat svänghjul. Stiften kan vara rätt grönjävliga att få bort eftersom veven bearbetades på 70-talet och har legat på hyllan sen dess. Någon som känner till någon bra verkstad som kan klara av att borra ett 4-stiftat svänghjul efter en 8-stiftad vev så jag slipper köpa en ny "modern" vev som passar på nya svänghjulet? | |
|
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Borra svänghjul efter vevaxel tor 24 feb 2011, 21:29 | |
| Hör med Prozac här på forumet om han har tid.. Annars Snorre Maskin i Gävle | |
|
Olzzon Skogenracing Medium
Antal inlägg : 92 Age : 33 Namn : Patrik Olsson Från : Gävle Kör : VW Typ1, VW Typ3, Porsche 944 Registration date : 10-05-09
| Rubrik: Sv: Borra svänghjul efter vevaxel tor 24 feb 2011, 22:08 | |
| Ok tack börjar med att dra iväg ett mail till Prozac | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Borra svänghjul efter vevaxel | |
| |
|