E.Nilsson Skogenracing Small
Antal inlägg : 12 Age : 35 Namn : Emil Från : Sverige Kör : Sierra Dohc Registration date : 10-03-15
| Rubrik: kan/vevaxel inställning dohc mån 21 jun 2010, 12:17 | |
| hallå!
Höll på ute i garaget i morse och skulle ta och ställa kammarna och veven!
vet att kammarna ska stå 2grader under toppens kant, men blev lite osäker på veven, ska lås kilen peka neråt eller uppåt? för att se märket på veven så måste allt bort igen och har ingen avdragare till hjulet för tillfället så vore tacksam för ett svar då man ser kilen direkt man tar bort bulten! | |
|
Antal inlägg : 12 Age : 35 Namn : Emil Från : Sverige Kör : Sierra Dohc Registration date : 10-03-15
| Rubrik: Sv: kan/vevaxel inställning dohc mån 21 jun 2010, 12:27 | |
| Hitta en bild från autodata! Enligt bild så är det neråt som gäller... Bifogar en sprängskiss om det är någon som är i behov senare! | |
|
JohanH Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 443 Age : 36 Namn : Johan Från : Kumla Kör : Honda CRX Registration date : 09-03-08
| Rubrik: Sv: kan/vevaxel inställning dohc mån 21 jun 2010, 13:01 | |
| När jag ställde in kammar osv enligt ritning ovan ville den inte starta alls.. Körde då att markeringarna skulle peka mot varandra fast några grader Nedåt. Markeringen i vevaxeln hade jag uppåt,sen startade den. Vet inte varför det blev så,men det var den enda lösning som fungerade för mig. | |
|
| Rubrik: Sv: kan/vevaxel inställning dohc ons 23 jun 2010, 12:47 | |
| - JohanH skrev:
- När jag ställde in kammar osv enligt ritning ovan ville den inte starta alls.. Körde då att markeringarna skulle peka mot varandra fast några grader Nedåt. Markeringen i vevaxeln hade jag uppåt,sen startade den. Vet inte varför det blev så,men det var den enda lösning som fungerade för mig.
hehe det verkar ju skumt! Provar köra enligt bilden, dvs med krysskilen rakt ner och dreven ca 2grader ner från topp kanten inte mot varandra, funkar det inte kör ja på ditt tips | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: kan/vevaxel inställning dohc | |
| |
|