Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

kan/vevaxel inställning dohc

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
E.Nilsson
Skogenracing Small

Antal inlägg : 12
Namn : Emil
Från : Sverige
Kör : Sierra Dohc
Registration date : 10-03-15

kan/vevaxel inställning dohc Empty
InläggRubrik: kan/vevaxel inställning dohc   kan/vevaxel inställning dohc Icon_minitimemån 21 jun 2010, 12:17

hallå!

Höll på ute i garaget i morse och skulle ta och ställa kammarna och veven!

vet att kammarna ska stå 2grader under toppens kant, men blev lite osäker på veven, ska lås kilen peka neråt eller uppåt? för att se märket på veven så måste allt bort igen och har ingen avdragare till hjulet för tillfället så vore tacksam för ett svar då man ser kilen direkt man tar bort bulten!
Till överst på sidan Gå ner
E.Nilsson
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: kan/vevaxel inställning dohc   kan/vevaxel inställning dohc Icon_minitimemån 21 jun 2010, 12:27

Hitta en bild från autodata!

Enligt bild så är det neråt som gäller... Bifogar en sprängskiss om det är någon som är i behov senare!

kan/vevaxel inställning dohc 06120101227322c4d
JohanH
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 443
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

InläggRubrik: Sv: kan/vevaxel inställning dohc   kan/vevaxel inställning dohc Icon_minitimemån 21 jun 2010, 13:01

När jag ställde in kammar osv enligt ritning ovan ville den inte starta alls.. Körde då att markeringarna skulle peka mot varandra fast några grader Nedåt. Markeringen i vevaxeln hade jag uppåt,sen startade den. Vet inte varför det blev så,men det var den enda lösning som fungerade för mig.
E.Nilsson
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: kan/vevaxel inställning dohc   kan/vevaxel inställning dohc Icon_minitimeons 23 jun 2010, 12:47

JohanH skrev:
När jag ställde in kammar osv enligt ritning ovan ville den inte starta alls.. Körde då att markeringarna skulle peka mot varandra fast några grader Nedåt. Markeringen i vevaxeln hade jag uppåt,sen startade den. Vet inte varför det blev så,men det var den enda lösning som fungerade för mig.

hehe det verkar ju skumt!

Provar köra enligt bilden, dvs med krysskilen rakt ner och dreven ca 2grader ner från topp kanten inte mot varandra, funkar det inte kör ja på ditt tips Smile
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: kan/vevaxel inställning dohc   kan/vevaxel inställning dohc Icon_minitime

kan/vevaxel inställning dohc
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ford Scorpio 2.0 Dohc 16V 1998 + lite 8ventilers dohc ms fundering
» Inställning för låg-ohm, fungerar ej. MS2V3
» Motor Skillnader Dohc 4x4 / Dohc Rwd
» BTR Sierra dohc -93
» Krökt vevaxel på Saab 9-5??

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet