rydan88 Skogenracing Small
Antal inlägg : 36 Age : 36 Namn : Johan Från : Arboga Kör : E30 325 Turbo Registration date : 12-03-16
| Rubrik: Inställning för låg-ohm, fungerar ej. MS2V3 fre 02 maj 2014, 11:43 | |
| Hej. Har bytt till låg-ohms spridare i min e30, som varit mappad på hög-ohm förut. Har ändrat inställningar för spridarna som det skall vara för låg ohm. Men då vill skiten inte starta, ändrar jag tillbaka till inställningarna för hög-ohm startar den direkt. Boxen blir inte varm och inte spridarna heller. Det spelar heller ingen roll om jag ändrar PWM Time Threshold(ms) från 1.0ms (låg-ohm) till 25.4... den går likadant. Så länge PWM Current Limit (%) står på 100% så startar den och går fint på tomgång.
Jag använder tunerstudio.
Någon som har en vettig förklaring?
Enligt mofid har jag flyback-board.
Mvh Johan | |
|
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Inställning för låg-ohm, fungerar ej. MS2V3 tor 22 maj 2014, 10:41 | |
| Om du ändrar PWM current limit % så betyder det i runda slängar att du minskar mängden bränsle som den gör på en cykel. Du måste alltså öka bränslet för att få igång den om du tex ställer in 30-70% som är rekommenderat värde.
Mät dina spridare, under 4ohm är dom lågohm.
| |
|