siiimooon Skogenracing Large
Antal inlägg : 105 Age : 30 Namn : Simon Från : Johannisfors Kör : Niohundrafyrtiofyra Snigelmatad Registration date : 12-02-26
| Rubrik: Volvo 940, helljus fungerar ej! lör 22 sep 2012, 23:11 | |
| Hej! Behöver lite hjälp med 940in nu innan jag spränger den.. All el fungerar som den ska förutom helljuset, för när jag slår på helljus så slocknar halv, men hel tänds inte.. Helljusindikatorlampan ( ) lyser inte heller, och ljustutan fungerar inte. Har provat spaken i annan bil och där fungerar den, lika med reläet, testat 2st till och med men det gör ingen skillnad. Testade att plocka ur säkringarna och dra en sladd från halvljus till helljus och då lös hel, lampan i instrumenthuset också, så det är ju helt från elcentralen/säkringsboxen till lampan, right? Börjar ta slut på idéer för mig nu, bara att säga till om det är något jag missat eller så.. // Arg Volvoraggare | |
|
Antal inlägg : 105 Age : 30 Namn : Simon Från : Johannisfors Kör : Niohundrafyrtiofyra Snigelmatad Registration date : 12-02-26
| Rubrik: Sv: Volvo 940, helljus fungerar ej! tor 04 okt 2012, 01:30 | |
| | |
|
bmx Skogenracing Medium
Antal inlägg : 93 Age : 36 Namn : patrik Från : söderhamn Kör : volvo 945 ltt och yamaha yz 250 Registration date : 09-04-19
| Rubrik: Sv: Volvo 940, helljus fungerar ej! sön 16 jun 2013, 15:53 | |
| har du hittat felet?har samma fel på min med..... | |
|
| Rubrik: Sv: Volvo 940, helljus fungerar ej! mån 17 jun 2013, 20:59 | |
| Nej jag hittade det aldrig, inte har det hoppat igång av sig självt heller.. Jag drog sladdar till "direktmatning" och en strömbrytare på det, besiktningen sa inget om det och det har fungerat bra sen nionde november, hoppas det går igenom nästa besiktning också. | |
|
bmx Skogenracing Medium
Antal inlägg : 93 Age : 36 Namn : patrik Från : söderhamn Kör : volvo 945 ltt och yamaha yz 250 Registration date : 09-04-19
| Rubrik: Sv: Volvo 940, helljus fungerar ej! lör 27 jul 2013, 21:45 | |
| okej,får nog göra så ja med tror ja! har bytt spaken,alla relän,gjort om jordkablar och bytt ljus omvandlaren,men fortfarande lika..... | |
|
patrikke Skogenracing Small
Antal inlägg : 29 Age : 49 Namn : Patrik Från : OCKELBO Kör : Långsamt Registration date : 09-04-28
| Rubrik: Sv: Volvo 940, helljus fungerar ej! sön 13 dec 2015, 19:18 | |
| Hej på er, har ni hittat någon lösning? Har exakt samma fel. Har bytt allt jag kan misstänka att är fel, ljusvred och spak.
EDIT! Har hittat mitt fel och de var trasigt relä, klippta sladdar under säkringscentralen samt klippta sladdar framme vid lyktan. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Volvo 940, helljus fungerar ej! | |
| |
|