EMeizter Skogenracing Large
Antal inlägg : 165 Age : 32 Namn : Elof Från : örebro Kör : de som finns tillgängligt Registration date : 10-08-25
| Rubrik: frågor ang 2,8L v6an tor 20 jan 2011, 18:53 | |
| som topic lyder, alltså 2,8an som sitter i tidiga sierror och granadan..
Hur bra håller dom för överladdning?
har någon en startmapp om man tänker stoppa i ett MS?
Klarar man sig på renoverad org motor för ca 350hk, eller måste man byta kolvar/stakar?
bör man gröpa förbränningsrum / byta till bättre stålpackning?
någon som har kunskap att snickra ihop ett grenrör för singelturbo?
har fått ett bra pris på en granada med just denna motor i, så tänkte om man kunde köra med motorn som sitter i eller ska man satsa på 2,9an eller 4L 6an?
| |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: frågor ang 2,8L v6an tor 20 jan 2011, 18:58 | |
| Har aldrig testat på en sådan. 2.9 motorn är bättre på alla sätt och vis och går enkelt att göra ett kastbyte. 350hk klarar den säkert av och det utan att röra kompet | |
|
Antal inlägg : 165 Age : 32 Namn : Elof Från : örebro Kör : de som finns tillgängligt Registration date : 10-08-25
| Rubrik: Sv: frågor ang 2,8L v6an tor 20 jan 2011, 19:03 | |
| - Mikael skrev:
- Har aldrig testat på en sådan. 2.9 motorn är bättre på alla sätt och vis och går enkelt att göra ett kastbyte.
350hk klarar den säkert av och det utan att röra kompet Okej, men lätt värt att köpa bilen och kasta i en 2,9;a istället, då den är rostfri överallt! Men vad jag har förstått så kan du mikael snickra turbogrenrör till 2,9;an?(kan vara bra att veta om man ska börja bygga till nästa vinter) | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: frågor ang 2,8L v6an tor 20 jan 2011, 20:08 | |
| Jadå, besiktningen ser ingen skillnad heller Jag kan bygga grenrör men jag orkar inte | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: frågor ang 2,8L v6an | |
| |
|