Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Frågor om Antisurge. tis 27 okt 2009, 21:50 | |
| Läste i en tråd om att göra om ett kompressorhus till ett av Antisurge-modell. Hur gör man och hur fungerar det? Vad är själva surget? Är det mer tryck än motor klarar? Jag har inte råkat ut för något med bilen, bara min egen nyfikenhet | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Frågor om Antisurge. ons 28 okt 2009, 09:15 | |
| Funkar inte på alla turbos men det jag sett som TG racing har byggt om är att man borrar hål och sen svarvar ut en slits nere vid impellern Ungefär så här Surge är när motorn inte kan svälja det turbon ger, luften kommer då slå tillbaka ut genom turbo och det är det ljudet som hörs när det blir surge. Väldigt obra och sliter bra hårt på turbon dessutom så tappar man respons | |
|
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Frågor om Antisurge. ons 28 okt 2009, 16:42 | |
| Jaha okej, då var det ungefär som jag hade fått för mig. Borde väl ta marginellt längre tid att bygga laddet när kompressorhuset ser ut sådär? | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Frågor om Antisurge. ons 28 okt 2009, 19:32 | |
| Bra fråga, tror inte antisurge påverkar spool. Nästan alla lastbilsturbos har föresten detta orginal | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Frågor om Antisurge. | |
| |
|