Xeper Skogenracing Large
Antal inlägg : 158 Age : 37 Namn : Micke Från : Gävle Kör : Transporter, 242, S2 Registration date : 07-05-15
| Rubrik: Hur bra funkar "rusteater"? sön 03 okt 2010, 19:39 | |
| Visste inte riktigt om den passar i just teknik, men ändra/flytta om den är malplacerad.
Det är så att det är rost i nederkanten av två dörrar, och jag har just slipat ner det till plåten. Eftersom jag är uppe i Luleå har jag inte tillgång till min kompressor.
Därför tänkte jag kolla om någon prövat rostätare? Ett medel som ska lösa upp porerna man inte kommer åt med slipen.
Jag är skeptisk, men kan vara värt ett försök. Orkar inte med att det börjar bubbla om 6 månader igen.
Är det värt det, eller ska man leta upp något hobbygarage och erbjuda en slant om man får koppla in blästern istället? | |
|
jonasahman Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 457 Age : 40 Namn : jonas Från : Valbo Kör : V70 Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sv: Hur bra funkar "rusteater"? mån 04 okt 2010, 16:50 | |
| satt och kika runt efter just det häromdagen och fanns många som diskuterat runt det.Svaren man får på om det funkar eller ej kändes väldigt 50/50 på folk som tyckte att det var bra och folk som tyckte det var skit, så blev inte mycket klokare på det | |
|
konstapelkazk Skogenracing Small
Antal inlägg : 32 Age : 35 Namn : jonn Från : kalmar Kör : ford sierra doch x3, opel rekord x3, vw typ 1, golf 2, seat inca, volvo v40, Registration date : 09-03-30
| Rubrik: Sv: Hur bra funkar "rusteater"? tis 05 okt 2010, 22:09 | |
| jag tycker det kan vara svår att stoppa rosten när den väl har börjat men men ska man ha något medel så tycker jag att rostomvandlaren är best jag har testat rost ätaren men tycker inte det har funkat så bra | |
|
AHL Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 351 Age : 40 Namn : Rickard Ahl Från : Gävle Kör : Volvo 745 Registration date : 10-01-29
| Rubrik: Sv: Hur bra funkar "rusteater"? lör 09 okt 2010, 12:18 | |
| farsan tjatar om (citronsyra?) fan mins ej om det är rätt. någon typ av syra som han använder iaf. kan kolla med han igen. det är typ bläster el citronsyra som hjälper mot rost i porerna. och han rostlagar en hel del. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Hur bra funkar "rusteater"? | |
| |
|