NIKKELICIOUS Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 607 Age : 34 Namn : Niklas Från : Kiruna Kör : med hjulspinn Registration date : 09-06-24
| Rubrik: MS vägrar koppla upp mot datorn.. sön 05 sep 2010, 12:56 | |
| Hej.
Kopplar kabel mellan dator och ms, Det står att usbenheten hittats etc.. Portcheck kör jag, Då kommer det 1 valid port found, sen något med att den inte kan ansluta den.. i enhetshanteraren står det att den inte kan starta
Boxen, kabeln och drivrutinerna har vart hos Mofid och det fungerade, men fan inte här hemma...
Vad kan det vara??
kör med Windows XP | |
|
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: MS vägrar koppla upp mot datorn.. sön 05 sep 2010, 23:41 | |
| - NIKKELICIOUS skrev:
- Hej.
Kopplar kabel mellan dator och ms, Det står att usbenheten hittats etc.. Portcheck kör jag, Då kommer det 1 valid port found, sen något med att den inte kan ansluta den.. i enhetshanteraren står det att den inte kan starta
Boxen, kabeln och drivrutinerna har vart hos Mofid och det fungerade, men fan inte här hemma...
Vad kan det vara??
kör med Windows XP Kanske är en krock på I/O eller IRQ för USB enheten. Prova att sätta in USB omvandlaren i en annan port, det kan hjälpa. Om det står att enheten kan inte starta, så kan det även vara drivrutiner, eller att enheten helt enkelt är trasig, dvs prova med en annan å se om det funkar. Jag rekomenderar att köra med denna USB - DB9 omvandlare från elfa. Den funkar jättebra och har aldrig strulat! Det är viktigt att man har en USB omvandlare som funkar bra, annars blir det lätt struligt. | |
|