| Koppla in M20 startmotor | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
JElfgren Skogenracing Large
Antal inlägg : 287 Age : 32 Namn : John Från : Västerås Kör : Nissan 200sx Registration date : 11-01-13
| Rubrik: Koppla in M20 startmotor lör 21 jun 2014, 23:03 | |
| Har setat och provat med multimeter och allt men antingen är det fel på min startmotor eller så förstår jag inte hur den fungerar. Kan nån förklara hur man ska koppla in den? Jag kopplade in jord på den gröna ringen, konstant plus från batteriet (grov kabel) på den gula ringen, och sen "motorstart" på den röda ringen. Vad gör jag fel? Mvh John | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor lör 21 jun 2014, 23:09 | |
| Plus på stora, sen ska du leta på ett stift som heter 50, där ska du ha själva kabeln från tändningslåset, borde vara den du har ritat grön ring runt. Du ska inte jorda startmotorn alls då den jordas genom motorn sen har du fläta från motorn till chassie | |
|
| |
Antal inlägg : 287 Age : 32 Namn : John Från : Västerås Kör : Nissan 200sx Registration date : 11-01-13
| Rubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor lör 21 jun 2014, 23:26 | |
| - Mikael skrev:
- Plus på stora, sen ska du leta på ett stift som heter 50, där ska du ha själva kabeln från tändningslåset, borde vara den du har ritat grön ring runt.
Du ska inte jorda startmotorn alls då den jordas genom motorn sen har du fläta från motorn till chassie okej, för när jag kopplade så som jag skrev så fastnade motorn med drevet ute och stod och snurra ända tills jag tog bort minuspolen på batteriet. Säkert för att jag hade kopplat in jord så som jag gjorde... Men ska prova det du säger imorrn! Tack för hjälpen Micke | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor tor 03 jul 2014, 10:39 | |
| Funkade klockrent att koppla in så som micke skrev, men har ett nytt problem nu. När jag vrider om nyckeln så slår solenoiden ut och startmotorn börjar gå, men kuggen vill inte gå i i svänghjulet utan den stannar bredvid och börjar driva. Den ligger alltså an mot svänghjulet. Nån som upplevt nått liknande?
Jag kör med m20 svänghjul och lilla m20 starten på en m50.
| |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor tor 03 jul 2014, 10:49 | |
| Du måste borra eller slipa upp hålen och flytta startmotorn lite | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor tor 03 jul 2014, 12:54 | |
| Jag måste alltså få startmotorn närmre? Känns som att det handlar om ca 7-8mm. Hur gör jag det på bästa sätt? Edit : Jaha den kanske sitter för nära blocket? Borrar alltså upp hålen så jag får ut den en bit? Hoppas jag förstått rätt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor tor 03 jul 2014, 21:42 | |
| Ja precis, borra så den kommer ut lite om jag inte minns fel. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor | |
| |
|
| |
| Koppla in M20 startmotor | |
|