Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Koppla in M20 startmotor

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren


Antal inlägg : 287
Age : 31
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

Koppla in M20 startmotor Empty
InläggRubrik: Koppla in M20 startmotor   Koppla in M20 startmotor Icon_minitimelör 21 jun 2014, 23:03

Har setat och provat med multimeter och allt men antingen är det fel på min startmotor eller så förstår jag inte hur den fungerar. Kan nån förklara hur man ska koppla in den?

Koppla in M20 startmotor Vnm24p

Koppla in M20 startmotor 2lkb4gz

Jag kopplade in jord på den gröna ringen, konstant plus från batteriet (grov kabel) på den gula ringen, och sen "motorstart" på den röda ringen. Vad gör jag fel?

Mvh John
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Koppla in M20 startmotor Empty
InläggRubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor   Koppla in M20 startmotor Icon_minitimelör 21 jun 2014, 23:09

Plus på stora, sen ska du leta på ett stift som heter 50, där ska du ha själva kabeln från tändningslåset, borde vara den du har ritat grön ring runt.
Du ska inte jorda startmotorn alls då den jordas genom motorn sen har du fläta från motorn till chassie
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren


Antal inlägg : 287
Age : 31
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

Koppla in M20 startmotor Empty
InläggRubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor   Koppla in M20 startmotor Icon_minitimelör 21 jun 2014, 23:26

Mikael skrev:
Plus på stora, sen ska du leta på ett stift som heter 50, där ska du ha själva kabeln från tändningslåset, borde vara den du har ritat grön ring runt.
Du ska inte jorda startmotorn alls då den jordas genom motorn sen har du fläta från motorn till chassie

okej, för när jag kopplade så som jag skrev så fastnade motorn med drevet ute och stod och snurra ända tills jag tog bort minuspolen på batteriet. Säkert för att jag hade kopplat in jord så som jag gjorde... Men ska prova det du säger imorrn! Tack för hjälpen Micke Smile
Till överst på sidan Gå ner
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren


Antal inlägg : 287
Age : 31
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

Koppla in M20 startmotor Empty
InläggRubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor   Koppla in M20 startmotor Icon_minitimetor 03 jul 2014, 10:39

Funkade klockrent att koppla in så som micke skrev, men har ett nytt problem nu. När jag vrider om nyckeln så slår solenoiden ut och startmotorn börjar gå, men kuggen vill inte gå i i svänghjulet utan den stannar bredvid och börjar driva. Den ligger alltså an mot svänghjulet. Nån som upplevt nått liknande?

Jag kör med m20 svänghjul och lilla m20 starten på en m50.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Koppla in M20 startmotor Empty
InläggRubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor   Koppla in M20 startmotor Icon_minitimetor 03 jul 2014, 10:49

Du måste borra eller slipa upp hålen och flytta startmotorn lite
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren


Antal inlägg : 287
Age : 31
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

Koppla in M20 startmotor Empty
InläggRubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor   Koppla in M20 startmotor Icon_minitimetor 03 jul 2014, 12:54

Jag måste alltså få startmotorn närmre? Känns som att det handlar om ca 7-8mm. Hur gör jag det på bästa sätt?

Edit : Jaha den kanske sitter för nära blocket? Borrar alltså upp hålen så jag får ut den en bit? Hoppas jag förstått rätt Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Koppla in M20 startmotor Empty
InläggRubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor   Koppla in M20 startmotor Icon_minitimetor 03 jul 2014, 21:42

Ja precis, borra så den kommer ut lite om jag inte minns fel.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Koppla in M20 startmotor Empty
InläggRubrik: Sv: Koppla in M20 startmotor   Koppla in M20 startmotor Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Koppla in M20 startmotor
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Startmotor.
» snabb hjäp! startmotor
» Sierra startmotor på Ranger?
» Samma startmotor DOCH/Pinto?
» Ang pris på byte av startmotor på volvo v40 t4?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: