Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

smen - Ascona b Tic

Gå ner 
+16
740_klasson
AtlanticBlue
Mad_Maxx
Hedin_
Sköld
WTB
Fiechen
Fotis
328Rikard
Eriksson
Kjelle.G
Henka_
Golden Boy
Buford T Justice
Crille
smen
20 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
FörfattareMeddelande
smen
Skogenracing Medium
smen

Antal inlägg : 92
Namn : andreas
Från : Tidaholm
Kör : överladdad likbil
Registration date : 10-04-30

smen - Ascona b Tic - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimetor 16 dec 2010, 01:17

jaha då har vintern kommet oss närmare och inte har jag fått klart på asconan. men vad gör man inte istället då. jupp hämtar en ascona som är frånbörgan byggd som rallycrossbil men reggad för gata Wink på med piggsvins däck sedan e de skoj på vägarna igen
smen - Ascona b Tic - Sida 4 76644_463164946482_679926482_5803461_1959540_n

smen - Ascona b Tic - Sida 4 Av-26
Till överst på sidan Gå ner
740_klasson
Skogenracing Large

Antal inlägg : 112
Namn : Joakim Klasson
Kör : fortare än dig :P
Registration date : 10-01-13

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimetor 16 dec 2010, 10:05

Synd att ica parkeringen är stängd efter 10 Wink
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimetor 16 dec 2010, 12:38

740_klasson (tor 16 dec 2010, 10:05) skrev:
Synd att ica parkeringen är stängd efter 10 Wink
gör inget att den e "stängd" finns bara en skylt att man inte får parkera där efter 22. står inget om att köra där Wink
bonnalex
Skogenracing Small
bonnalex

Antal inlägg : 15
Namn : Alex Cedin
Från : Tidahölm
Kör : fÖlkrace
Registration date : 10-01-15

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimesön 16 jan 2011, 01:28

såg dig förut Wink oplen blir ju hur frän som helst ju:D trodde det bara va jag och 740_klasson som kom från Tidaholm på detta forum. hoppas bara man får se oplen inne i stan sen med Cool
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimesön 16 jan 2011, 04:10

bonnalex skrev:
såg dig förut Wink oplen blir ju hur frän som helst ju:D trodde det bara va jag och 740_klasson som kom från Tidaholm på detta forum. hoppas bara man får se oplen inne i stan sen med Cool

jo för tusan jag e med här på sidan med ena projektet. kan inte förstå att du såg mej i stan. kan det vart vid konsum kanske Wink jo för tusan du kommer säkert se mej mera men jag har haft lite strul med vinter asconan dels att jag fått en plog i sidan pån samt den har bråkat lite men nu går den som en klocka igen. provade piggsvins däcken förut när jag vart in på byn. men du kommer även säkert se min röda ascona så fort snön försvunnet.

ser du mej ute så e det bara att blinka till så stannar jag så kan vi språkas vid Wink smen - Ascona b Tic - Sida 4 Av-26
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimesön 16 jan 2011, 04:21

jaha då satt man här igen mitt i natten. projektet rullar vidare och jul helgerna är äntligen över. blir inte mycket karosseri byggande för närvarande men lite motor och växellåds plock hinns alltid med Wink fick hem ett efter längtande paket med bussgods dagen innan jul.

en styck front som legat i ett garage sedan 1983

smen - Ascona b Tic - Sida 4 156333_475199586482_679926482_5986754_5882279_n

samt en bak ända

smen - Ascona b Tic - Sida 4 157007_475199571482_679926482_5986753_3821120_n

nu väntar jag bara på framskärmar och på dörrar i plast så kommer karossen bli lite lättare än original Wink skärm breddare fram och bak finns redan på hyllan men vi får se hur allt kommer att se ut när det sitter på plats.

lite uppdatering till sprutet har jag nu beställt ett Ms som kommer att kopplas in samt andra pumpar och spridare. funderar starkt på E85 i den röda Wink
bonnalex
Skogenracing Small
bonnalex

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimesön 16 jan 2011, 21:30

smen skrev:
bonnalex skrev:

jo för tusan jag e med här på sidan med ena projektet. kan inte förstå att du såg mej i stan. kan det vart vid konsum kanske Wink jo för tusan du kommer säkert se mej mera men jag har haft lite strul med vinter asconan dels att jag fått en plog i sidan pån samt den har bråkat lite men nu går den som en klocka igen. provade piggsvins däcken förut när jag vart in på byn. men du kommer även säkert se min röda ascona så fort snön försvunnet.

ser du mej ute så e det bara att blinka till så stannar jag så kan vi språkas vid Wink smen - Ascona b Tic - Sida 4 Av-26

fine mang de Wink jopp vart på konsum jag såg dig Wink hehe de hoppas ja Smile gött funka de bra med piggsvins däcken ?? jag hoppas verkligen du får ut den röda så kan du ju visa alla volvo åkare i stan att de finns saker som funkar bättre haha Wink
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimesön 16 jan 2011, 23:33

jo då den kommer som sagt. men jag kan visa med vinter räsern oxå. motorn e en rallycrss motor med 5 petad getdrg stora opel diffen med 5;28 i utväxling så den sticker iväg rätt bra. driftar utan problem när det var barmark med 17" 215 . vad åker du i för något annars då, såg att vi har några gemensamma vänner på fb. själv så bor jag mitt emot barnens hus.
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimesön 16 jan 2011, 23:35

ps den röda e bara ascona i utsendet rästen på den är volvo volvo och lite bmw Wink men visst kommer det att gass i sommar
bonnalex
Skogenracing Small
bonnalex

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimemån 17 jan 2011, 08:17

smen skrev:
jo då den kommer som sagt. men jag kan visa med vinter räsern oxå. motorn e en rallycrss motor med 5 petad getdrg stora opel diffen med 5;28 i utväxling så den sticker iväg rätt bra. driftar utan problem när det var barmark med 17" 215 . vad åker du i för något annars då, såg att vi har några gemensamma vänner på fb. själv så bor jag mitt emot barnens hus.

hehe aa den såg ju inte dum ut ju hehe gött med rallycross motor kan tänka mig att den sticker jäkligt bra Wink hehe jag kör traktor än har en stund kvar te körkortet de är kapad 945a turbo, okej se där ja Very Happy okej är det du som haft opel kombin som stog där med hehe tänkte på de när du la ut bilden på vinter bilen. då såg ja den stå där Very Happy själv bor jag i daretorp smen - Ascona b Tic - Sida 4 Av-26
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimemån 17 jan 2011, 18:11

bonnalex skrev:
smen skrev:

hehe aa den såg ju inte dum ut ju hehe gött med rallycross motor kan tänka mig att den sticker jäkligt bra Wink hehe jag kör traktor än har en stund kvar te körkortet de är kapad 945a turbo, okej se där ja Very Happy okej är det du som haft opel kombin som stog där med hehe tänkte på de när du la ut bilden på vinter bilen. då såg ja den stå där Very Happy själv bor jag i daretorp smen - Ascona b Tic - Sida 4 Av-26

menar den gula kadett kombin Wink jo då det e en av som brukar få komma fram ur mörkret ibland Wink har ju några att välja på. jo för tusan den skickar på rätt bra men nu ser jag att det blir att sätta på vanliga vinter puckar idag pga allt regnar bort nu.
okej där ser man. men som sagt ser du mej så e det bara att blinka till. blir väll o ta en sväng på byn senare smen - Ascona b Tic - Sida 4 Rita
bonnalex
Skogenracing Small
bonnalex

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimemån 17 jan 2011, 18:44

smen skrev:
bonnalex skrev:
smen skrev:

menar den gula kadett kombin Wink jo då det e en av som brukar få komma fram ur mörkret ibland Wink har ju några att välja på. jo för tusan den skickar på rätt bra men nu ser jag att det blir att sätta på vanliga vinter puckar idag pga allt regnar bort nu.
okej där ser man. men som sagt ser du mej så e det bara att blinka till. blir väll o ta en sväng på byn senare smen - Ascona b Tic - Sida 4 Rita

hehe jo den gula Smile okej då spinner de mer nu då med vanliga vinter puckar på Wink

ajjemen. okej de ska jag göra nästa gång jag ser dig blir nog troligtvis till helgen om du är ute Very Happy
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimemån 17 jan 2011, 19:51

om inget annat e i vägen så blir de säkert ett par varv på byn. mjo risken e väll att de blir lika halt som en ål i en hink med snor Wink
bonnalex
Skogenracing Small
bonnalex

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimemån 17 jan 2011, 20:04

smen skrev:
om inget annat e i vägen så blir de säkert ett par varv på byn. mjo risken e väll att de blir lika halt som en ål i en hink med snor Wink

bra de smen - Ascona b Tic - Sida 4 Av-26 haha gött uttryck du Wink då syns vi kanske då cheers
740_klasson
Skogenracing Large

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimeons 19 jan 2011, 13:36

Gött att snön börja smälta nu så man kan komma till garagen igen ^^ hur går de me den röda asconan da Wink
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimetor 20 jan 2011, 23:32

740_klasson skrev:
Gött att snön börja smälta nu så man kan komma till garagen igen ^^ hur går de me den röda asconan da Wink

mja mej stör det inte mycket med lite snö på backen Wink jo för tusan den står kvar på lyften men däremot har det blitt lite uppdateringar nu under vintern bla ett Ms sprut som jag skall plita dit och med min "goda" erfarenhet av data så ska det kanske gå bra. inkopplingen av elen tar en polare hand om pga jag e färgblind.

håller väll mest på mera med att uppgradera motor och låda så de skall funka bra till våren. får bli ett besiktnings kitt och ett gat kitt.
740_klasson
Skogenracing Large

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimefre 21 jan 2011, 11:49

smen skrev:
740_klasson skrev:

mja mej stör det inte mycket med lite snö på backen Wink jo för tusan den står kvar på lyften men däremot har det blitt lite uppdateringar nu under vintern bla ett Ms sprut som jag skall plita dit och med min "goda" erfarenhet av data så ska det kanske gå bra. inkopplingen av elen tar en polare hand om pga jag e färgblind.

håller väll mest på mera med att uppgradera motor och låda så de skall funka bra till våren. får bli ett besiktnings kitt och ett gat kitt.

haha de e sant Wink de e sköj å höra att det händer lite Very Happy man får väll hoppas du får ut den snart så man får se den i action Very Happy
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimefre 21 jan 2011, 21:16

mja jo ut kommer den att komma men frågan e om det blir så mycket med action inne på byn men runt omkring blir det säkert en del
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimefre 21 jan 2011, 22:02

då har man vart och servat vinteråket. tömde den på gammalt blod på me nya filter mm lika bra att ta bort den fula kofångaren samt alla extra ljuse. inte behövs det på isen Wink

smen - Ascona b Tic - Sida 4 166409_490883046482_679926482_6249823_7482284_n
Pearly
Skogenracing Supreme
Pearly

Antal inlägg : 604
Namn : Pär
Från : Sandviken
Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800
Registration date : 09-02-14

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimefre 21 jan 2011, 22:07

tycker asconorna är så fina, hade en själv en stund men lära sälja tyvärr.
ångrar de lite menmen
tycker det är jävligt nice utan både bak och fram kofångare på dom Smile sett vissa som tagigt bort och passar skitbra Smile

här är bilder på min http://www.garaget.org/?car=218082
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimefre 21 jan 2011, 22:59

Pearly skrev:
tycker asconorna är så fina, hade en själv en stund men lära sälja tyvärr.
ångrar de lite menmen
tycker det är jävligt nice utan både bak och fram kofångare på dom Smile sett vissa som tagigt bort och passar skitbra Smile

här är bilder på min http://www.garaget.org/?car=218082

se där ja. jo den har man sneglat ett par gånger. riktigt fin. du kan se båda mina asconor på garaget.
http://www.garaget.org/panzerknackers
mja jag plockade bort enbart den främre kofångaren idag men vem vet det kanske blir att jag sätter på fronten från den röda på denna tll våren om jag inte redan sålt den mint gröna Wink
smen
Skogenracing Medium
smen

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimemån 24 jan 2011, 16:00

jaha då vart man ut i garaget idag då. nya lager mm sitter nu på plats samt en adaptr mellan grenrör och turbo är nu svetsat och klart Wink började skruva bort fronten på den röda projekt ascnan och flyttat över den till den gröna vinter asconan. blir att lacka den gröna så fort värmen kommer men satt en stund och lekte i ritprogramet Wink tror det blir en sådan färgkombination eller vad tror ni Wink

smen - Ascona b Tic - Sida 4 167750_492181041482_679926482_6269255_749589_n
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimemån 24 jan 2011, 16:44

Lite mörkare grön kanske, höjden och fäljarna var helt rätt, bygg så!!
http://www.skogenracing.com
bonnalex
Skogenracing Small
bonnalex

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimemån 24 jan 2011, 18:11

ser mycket grymt ut smen - Ascona b Tic - Sida 4 Av-26
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

Antal inlägg : 7682
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitimemån 24 jan 2011, 19:09

håller med mikael. kan bli hur bra som helst. rätt stuk Smile
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: smen - Ascona b Tic   smen - Ascona b Tic - Sida 4 Icon_minitime

smen - Ascona b Tic
Till överst på sidan 
Sida 4 av 5Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
 Liknande ämnen
-
» F: Min Ascona (Turbo)
» lilleman79 - ascona b
» Henka - Opel Ascona B
» Blocket: Ascona B, eller är det en Saab? :)
» Volvo B200Et engine in opel ascona

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: