| smen - Ascona b Tic | |
|
+16740_klasson AtlanticBlue Mad_Maxx Hedin_ Sköld WTB Fiechen Fotis 328Rikard Eriksson Kjelle.G Henka_ Golden Boy Buford T Justice Crille smen 20 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
smen Skogenracing Medium
Antal inlägg : 92 Age : 47 Namn : andreas Från : Tidaholm Kör : överladdad likbil Registration date : 10-04-30
| Rubrik: smen - Ascona b Tic fre 30 apr 2010, 23:24 | |
| | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 00:08 | |
| Välkommen. Roligt med en ascona. Helrätt att satsa på sfro reggning. Lycka till | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
Antal inlägg : 92 Age : 47 Namn : andreas Från : Tidaholm Kör : överladdad likbil Registration date : 10-04-30
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 00:17 | |
| tackar tackar. jo då det blir ju en del blandad körning så det kan ju vara bra att gör allt korekt med en gång. men motorn jag kommer att använda är inte ok för varken sbp eller sfro. men i våra motorn jag använder kommer från en tidigare gasgladbil som jag nu kommer färdig ställa som "orginal" till tjejens lilla syster så hon kan få börja att övnings köra. tor hon kan bli nöjd med denna | |
|
| |
Buford T Justice Skogenracing Large
Antal inlägg : 244 Age : 49 Namn : Stefan Från : Bollnäs Kör : Flygel replika Registration date : 10-04-16
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 00:31 | |
| Nice bil, liten och lätt. Kommer att bli grymt med 2,7L vill ja ha å | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 00:39 | |
| jo den kommer inte väga så mycket när jag är klar med karossen. skärmar, huv, skuff lucka är i glasfiber lika så "stötfångarna och allt annat som skärmbreddare ,kjolar och spoiler bak. motorn kommer att hamna lite längre bak än orginal så man kan få bak vikten lite. 4 link kommer att hamna på den såfort den är "godtjänd" räknar på förhoppningsvis ca 900kg kommer den att hamna på. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 08:01 | |
| trevligt projekt hur får man 2,7 liter i en B230? | |
|
| |
Antal inlägg : 244 Age : 49 Namn : Stefan Från : Bollnäs Kör : Flygel replika Registration date : 10-04-16
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 08:49 | |
| - Golden Boy skrev:
- trevligt projekt
hur får man 2,7 liter i en B230? 92mm billetvev och 96.5 borr = nästan 2;7 . Alt : 94.5 slag och 96 borr = drygt 2,7L. 92 veven är bäst då går allt fritt Lg speed säljer 92 slags vevar för ett grymt bra pris | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 15:32 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 15:37 | |
| | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 15:43 | |
| nu kör jag med en 2,5 liters parner vev. men har blitt erbjuden en tre liters från kent karlsson. så jag får se om det blir att uppgradera en aning. | |
|
| |
| |
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 16:35 | |
| mmm mjo dom kostar men jag en festival motor evo med en sådan vev i. skulle ju då kunna använda hela under delen men efter sista gasandet i höljes så visade det sej att blocket är sprucket. så det blir väll o plocka ur den men det blir vid en senare fråga. måste ju vara snäll med asconan till en början. tror att den kommer få tupp juck med den effekt som redan finns bänkat men som sagt mycket vill ha mera | |
|
| |
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 17:01 | |
| okok, då är det lite annorlunda ja kör du med 8v eller 16v, va hade du för effekt i nu ? Känner igen de där, ja vill också ha mycket mer | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 19:38 | |
| kör med 8v för närvarande. har inte rätat ut tummen för 16v än bromsades med strax över 650 bhk och 680 nm. men nu var ju det för ett par år sedan så gamla sprutet är pyts väck efter ovälkommet folk i garaget. så nu ska man försöka att hitta ett billigt ms eller dyrligt. vet att man kan få ut mer ur motorn men allt är en kostnads fråga detta är ju inte en billig hobby när man välär igång som dom andra intressena man har 1,5 kubik saltvattens akvarie kostar både tid och penningar sedan skall man finansiera 2 hjulingen oxå.. så lycklig man blir när allt som är skoj börgar att kosta. tur att det nästan e gratis att lägga en kabel | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 01 maj 2010, 19:44 | |
| | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic sön 02 maj 2010, 18:17 | |
| fan va skoj bygge | |
|
| |
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic sön 02 maj 2010, 18:58 | |
| | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic sön 02 maj 2010, 22:25 | |
| Henke> tackar tackar jo jag hoppas att det kommer bli bra när den kommer ut på vägarna. Stefan> jo då hade jag ett nitra 3 system men det kommer jag inte lägga ut igen. till priset av ett nira kan man ju köpa ett par Vems eller flera Ms. jo tack alla roliga saker kostar. men tur att man inte måste ha allt på en gång fast man hemskt gärna vill så gärna. nä tacka vet jag stora hyllor som man kan samla allt bra och ha prylar i sedan e det bara att bygga. vad körde du med för bygge på dina 300. vart det en ur svensk eller någon annat fabrikat. skoj att bolla lite fram och tillbax. turbo världen e jag rätt ny på sedan 3-4år de har alltid vart mycket sug hk istället och V8 eller volvo suuuug och mycket weber. | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic sön 02 maj 2010, 22:42 | |
| kom på att man får väll ta och kasta upp ett par bilder på bruksbilen oxå. en riktigt trevlig bil att åka i men trivs inte med utrymmet pga 70 kg hund samt man har alltid med sej diverse värktyg mm. förresten jag undrar lite vart man skall vända sej om man vill ha lite dekaler till bilarna. någon av er som vet. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic sön 02 maj 2010, 23:10 | |
| Ofan ! nira i3+ har jag i min sierra flygel replika. Och ja, inte billigt ! utöver de så är de en B230 med marinvev, H-stakar, smidda kolvar, lite moddad 16v topp och en switser s2 som ska klara 450 whp på E85. Men fick problem på mappningen så vi kom bara till 300whp på bf98 sen fick vi sluta. Hittar ja bara felet (som ja är ganska säker på att de är lyftarna som spökar) ska de bli E85 + lite annat fix sen en ny mappning. Har aldrig varigt nå sugen på v8, men en sug B230 med webrar är ja fortfarande sugen på inte för hp utan för LJUDET | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic sön 02 maj 2010, 23:28 | |
| hehe så kan det vara. vad har du för kam i den. har en T5 kam liggande om du är intreserad. den lyfter mer samt den älskar mycket gas o varv | |
|
| |
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic mån 03 maj 2010, 05:39 | |
| De är ju en 16v topp så de är två kammar i den, och jag kör med standard glt-kammar för att få så lågt register som möjligt. Så EN T5-kam som är varv villig är ja inte så sugen på | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic mån 03 maj 2010, 13:35 | |
| ja just de ja. hmm byt ut kammarna eller förställ dom någon gnutta om det går. har en snubbe här nere som är ett riktig ulv på kam slipningar och special slipningar.. tror att E85 kan spöka en del faktiskt. va kör du med för spridare och bränsle tryck. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic mån 03 maj 2010, 18:04 | |
| - smen skrev:
- ja just de ja. hmm byt ut kammarna eller förställ dom någon gnutta om det går. har en snubbe här nere som är ett riktig ulv på kam slipningar och special slipningar.. tror att E85 kan spöka en del faktiskt. va kör du med för spridare och bränsle tryck.
Kammarna är som ja vill ha dem, har ställt dem 1mm in och ut och de funkar bra Men vill ja ha ut mer än 500hp så bör man slipa dem för mera lyft. Men de är senare fråga de Kör med 550cc nu på 98bf och 4bars tryck, blir 1200cc alt 1600cc om jag ska köra med E85 sen. Visst kan E85 spöka, men de är de värt | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic tis 04 maj 2010, 03:58 | |
| oki. när jag åker upp till era trakter så skall jag ta med mej ett par "pinnar" vi har liggandes i vägen. låter bra att du har så det räcker med soppatrycket. mysko med lyftarna. testat med eventuellt hårdare tryck på lyftarna. eller e det standard. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic | |
| |
|
| |
| smen - Ascona b Tic | |
|