| smen - Ascona b Tic | |
|
+16740_klasson AtlanticBlue Mad_Maxx Hedin_ Sköld WTB Fiechen Fotis 328Rikard Eriksson Kjelle.G Henka_ Golden Boy Buford T Justice Crille smen 20 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Buford T Justice Skogenracing Large
Antal inlägg : 244 Age : 49 Namn : Stefan Från : Bollnäs Kör : Flygel replika Registration date : 10-04-16
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic mån 17 maj 2010, 05:44 | |
| Ser fint ut med buren ! Svart inne har jag åxå, å nog fan blir de dammigt direkt allt, ett jäkla putsande va va de för låda du skulle ha ? tänkte på utväxlingen, om du tänkt ha en ZF är de ju 1:1 på 5an isf låter de lite brutalt med 5:28 !? | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
Antal inlägg : 92 Age : 47 Namn : andreas Från : Tidaholm Kör : överladdad likbil Registration date : 10-04-30
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic mån 17 maj 2010, 17:16 | |
| vad det blir för låda är lite av ett velande pga jag har några att välja mellan. tar jag den 4 växlade lådan så blir de ett satans ylande i bilen samt att den lite mera låväxlad samt finska ettan sitter i den. så risken är att jag kommer ta en zf. får prova mej fram som sagt. sedan e ja lite osäker på att denna axeln pallar med effekten som kommer i. | |
|
| |
Antal inlägg : 244 Age : 49 Namn : Stefan Från : Bollnäs Kör : Flygel replika Registration date : 10-04-16
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic mån 17 maj 2010, 20:47 | |
| Är det en M45 finn låda ? isf kommer den nog spricka ganska direkt. Har en polare som hade en sån bakom en B230 2,5 16v T, gjorde en provstart med R-däck, när tvåan gick i blev det ett STORT hål i den | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
Antal inlägg : 92 Age : 47 Namn : andreas Från : Tidaholm Kör : överladdad likbil Registration date : 10-04-30
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic tis 18 maj 2010, 00:33 | |
| mmm det är ju de nä de blir nog att byta axel på eländet vill ju som sagt ha lite "komfort" känsla när man åker på 100 vägarna | |
|
| |
Fotis Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 48 Namn : Fredrik F Från : Sandviken Kör : Bmw 325 -93, Chevrolett transport -02 Registration date : 09-05-23
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 05 jun 2010, 10:10 | |
| | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic mån 07 jun 2010, 15:54 | |
| jo då det rullar framåt. buren är klar sedan länge och linan har vart i men nu ligger den åt sidan igen. sista veckan har det vart full fart att bygga låg lyfta dolly kärror. blev visst panik skogarna när folk ville ha draghjälp 6 st nya låglyfta dollys färdiga och levererade. så nu skall det bli mera tid att bygga ascona igen | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic lör 18 sep 2010, 19:00 | |
| Tja alla skogenräcers. efter ett mycket långt uppehåll från både garage och internet så är man tillbax i försiktiga gaspådrag. har ju en annan hobby än fordon som jag säkert nämt tidigare i min logg 1,5 kubik saltvattens akvarium är väll kanske inte det vanligaste i folkhemmen. i detta råder nu allt vad koraller och fisk heter som sagt. var en dag och plockade runt i karet och var väll inte riktigt uppmärksam på att min drafisk var lite kel sjuk. plockar runt lite i karet och sedan smärtar det till utav bara självaste fan. visst jag blev stungen och for snabbt till sjukhus. blev så pass illa stucken så att lungorna kolappsade pga jag fått i mej proteingift som lika så spottkobran har. legat totalt4 veckor på sjukan och blitt i petad diverse antibeotika och andra medikamenter som jag vart överkänslig för. åter hem i mitt lugna hem så blir man nu förkyld med följd av lunginflamation och tjoflöjt så vart man inneboende på sjukan igen. men peppar peppar nu e jag tillbax. (akvariet med dess innehåll står kvar) plockade lite med "provmotorn" och konstaterar att jag vill ha den tillbax minst 10 cm så nu svetsar man om oljetåget samt plockade ur värmepaketet som vid senare skede kommer att komma i med olika modefieringar värme och fläkt är ju ett måste blir att jag tar huvudbroms cylindern från en 740 tic så jag oxå kan använda slavcylindern till kopplingen. men det får bli en senare fråga. vart lite trång med provblocket så det slutar med att jag tar bort värmepaketet för ett tag och modifierar det senare så nu vart värmepaketet lossat slant visst med vinkelkapen oxå nu sitter motorn där jag ville ha den 12 cm längre bak samt att fördelaren får plats. åter tilbax i mekandet, ha det för denna gång | |
|
| |
Fiechen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 827 Age : 32 Namn : David Från : Fjärholma Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ Registration date : 10-06-28
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic sön 19 sep 2010, 17:40 | |
| bra jobbat där | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic tis 21 sep 2010, 01:20 | |
| regn och blåst är väll beviset på att hösten nu är oss i hälarna. inget skoj att stå ute och skruva men vad skall man göra om man inte har något bättre för sej. jodå nu är motorfästena måttade och växel lådan sitter på plats samt att jag har påbörgat med ett nytt fäste till lådan. plockade lite med elen och konstaterar att kabelhärvan jag hade får åka i skrotbingen. inte behöver jag extra meter med kabel för lampor mm som det blir när man plockar det från 740/940. snabbt som tusan snubblade jag in på skroten och "slet ur" en kabelhärva till motorn från en 244 90.a kallas det var allt jag behövde imorn blir det lite städ av ena garaget samt kanske koppla lite el hmm får se hur det går med det nu när man är färgblind | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic tor 23 sep 2010, 21:45 | |
| jaha då vart man hemma igen. Elen den står stilla men har dör emot taget ur test motorn och knött ner Ft motorn. hmm bomber och granater som kaptenen sa. när motor och låda väl var på plats så tar insuget i bromscervon samt oljefiltret kilar fast sej i ett gammalt fäst öra frånn föregående motorfästet. nåväl imorn får det bli kapskivor och se till att allt kommer på sin plats. förhoppningsvis är kardan på plats och elen dragen i helgen. återstår att se. denna pjäs skall vara i asconan har jag tänkt mej väl av vägt blev det i alla fall nu är den på plats efter en del svordommar och spettande. insuget tar i men det skall jag lösa på ett aller annat sätt ssmt oljefiltret tar oxå i, HMMM | |
|
| |
WTB Skogenracing Large
Antal inlägg : 175 Age : 40 Namn : Tobias Från : Torsby Kör : Allt möligt Registration date : 10-01-19
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic fre 24 sep 2010, 13:39 | |
| Kul projekt vill också ha en lätt opel eller liknande o kasta i likadan motor Farsgubben har ifsej en Manta GTE 84:a med riktig lamelldiff etc Ser bra ut få igång den nu | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic fre 24 sep 2010, 15:00 | |
| | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic tis 28 sep 2010, 21:24 | |
| | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic tis 28 sep 2010, 21:26 | |
| Ojj ojj tror man är lite bortskämt med Caprin när det gället plats,det där såg riktigt trångt ut. Men eget är alltid kul | |
|
| |
Kjelle.G Skogenracing Large
Antal inlägg : 135 Age : 46 Namn : Kjell Gladh Från : Upplands väsby Kör : volvo 945, Bygger kadett turbo Registration date : 08-12-16
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic tis 28 sep 2010, 21:58 | |
| Ja det är märkligt vad det är trångt under huven på oplarna, har samma problem med kadetten trångt så förbanat ... Lycka till blir ett balt bygge de här. Mvh Kjelle.G | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic tis 28 sep 2010, 23:01 | |
| - Sköld skrev:
- Ojj ojj tror man är lite bortskämt med Caprin när det gället plats,det där såg riktigt trångt ut.
Men eget är alltid kul jo det är lite bättre utrymme i caprin och väldigt dåligt i opel jo jag funderar på ett eget grenrör men sedan är ju frågan om vad gubbarna på besiktningen har att säga om det. hmm | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic tis 28 sep 2010, 23:03 | |
| - Kjelle.G skrev:
- Ja det är märkligt vad det är trångt under huven på oplarna, har samma problem med kadetten trångt så förbanat ...
Lycka till blir ett balt bygge de här. Mvh Kjelle.G tackar och bockar. visst e de trångt. men mycket vilja våld och vaselin så skall det bara gå. men ett stort plus som det är nu är att jag har fått ner och bak motorn mera än vad jag räknade med att jag skulle få. kommer bli en bra viktfördelning sen | |
|
| |
Hedin_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic ons 29 sep 2010, 00:49 | |
| Gör en adapter från insuget till spjällhuset | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| |
| |
Mad_Maxx Skogenracing Small
Antal inlägg : 1 Age : 39 Namn : Aleksander Skaugvoll Från : Norge Kör : Opel Commodore Registration date : 10-10-04
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic mån 04 okt 2010, 05:18 | |
| Hei fra norge her, artig prosjekt du har Har en ascona b selv og, pluss en manta.. Som da mangler dørsider inni, hvilken stand er dine dørsider i? Det er nemlig samme som jeg har letet etter i 2 år nå Min ascona: | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic mån 04 okt 2010, 20:53 | |
| | |
|
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic sön 17 okt 2010, 20:30 | |
| | |
|
| |
AtlanticBlue Skogenracing Small
Antal inlägg : 37 Age : 32 Namn : Simon Från : Sverige Kör : GXL coupe -73 2,8 V6 Registration date : 09-12-14
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic mån 18 okt 2010, 01:33 | |
| Frän opel.. börjar gilla dem mer och mer | |
|
| |
| |
| |
smen Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic mån 18 okt 2010, 17:04 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: smen - Ascona b Tic | |
| |
|
| |
| smen - Ascona b Tic | |
|