Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Start/gångproblem med Pinton

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Schimpy
Skogenracing Supreme
Schimpy


Antal inlägg : 585
Age : 35
Namn : Johan
Från : Norrköping
Kör : Bmw 320
Registration date : 07-12-09

Start/gångproblem med Pinton Empty
InläggRubrik: Start/gångproblem med Pinton   Start/gångproblem med Pinton Icon_minitimesön 25 apr 2010, 00:14

Hejsan!

Har råkat ut för ett mycket underligt fel med min Sierra.
Var ute o åkte lite en dag i veckan och efter ett tag började den misstända något på högre ladd, blev genast lite misstänksam och började köra väldigt lugnt efter det.. ett bra tag senare testade jag att dra på och då misstände den herrejösses mycket typ vid övergången mellan sug och laddtryck. Blev sedan bara värre o värre.. misstände sen så fort man gasade lite för mycket.
Ställde då bilen för dagen och skulle testa o starta den dagen efter, Den vill inte alls gå igång nu, Den verkar dock tända men bara på cylinder nr 4 då grenröret där blir varmt och alla andra är iskalla, kan nästan höra när man nöter på starten att det bara är en som tänder då det poffar lite svagt med regelbunden takt.

Har kollat så det kommer ordentligt med soppa upp till fuel railen (dock inte längre än så) och att alla stift tänder bra och det gör det! Testade även med en annan tändspole men ingen skillnad.

Nån som har råkat ut för nånting liknande eller kan ha en aning om vad det kan bro på?

Är tacksam för alla tips jag kan få!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Start/gångproblem med Pinton Empty
InläggRubrik: Sv: Start/gångproblem med Pinton   Start/gångproblem med Pinton Icon_minitimesön 25 apr 2010, 00:21

Tja något du kan börja med då

Kolla att alla slangar sitter där som ska, även in till sprutet.
Kolla så ingen givare till sprutet har ballat ur eller liknande
Kolla över alla tänddelar
Gör ett kompprov
Kolla att kamremmen inte kuggat över
Mät bränsletrycket
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
xepez
Skogenracing Large
xepez


Antal inlägg : 295
Age : 33
Namn : Oscar
Från : skåne , billesholm
Kör : Sierra Turbo 2,9
Registration date : 07-12-14

Start/gångproblem med Pinton Empty
InläggRubrik: Sv: Start/gångproblem med Pinton   Start/gångproblem med Pinton Icon_minitimesön 25 apr 2010, 00:30

låter som soppa pumpen gett upp. min hade soppa fram men kunde inte få upp nått soppa tryck.
dock köpes min på biltema och den la av 3 gången ja körde med bilen. sen har sagt aldrig köpa el komponenter på biltema.
polarens syrra köpte en bränsle pump på biltema samma sak där fast hennes varade hela vinter
Till överst på sidan Gå ner
Schimpy
Skogenracing Supreme
Schimpy


Antal inlägg : 585
Age : 35
Namn : Johan
Från : Norrköping
Kör : Bmw 320
Registration date : 07-12-09

Start/gångproblem med Pinton Empty
InläggRubrik: Sv: Start/gångproblem med Pinton   Start/gångproblem med Pinton Icon_minitimetis 27 apr 2010, 21:02

Tackar för tipsen! Smile
Monterade idag på det nya insuget med justerbar BTR så trycket kunde mätas, När jag kör med bara tändingen på kommer trycket snart upp till 2.5 bar som den nu är inställd på. Men så fort man kör på starten så sjunker det till 0,9 bar och stannar där. Spridarna öppnar inte ens vid så lågt tryck va?
På startgas startar den direkt men dör så fort det e slut.

Så det borde ju som sagt vara soppa pumpen, Köpte en walbro 255l/h Men höll visst inte mer än typ 100 mil då.. tongue
Till överst på sidan Gå ner
xepez
Skogenracing Large
xepez


Antal inlägg : 295
Age : 33
Namn : Oscar
Från : skåne , billesholm
Kör : Sierra Turbo 2,9
Registration date : 07-12-14

Start/gångproblem med Pinton Empty
InläggRubrik: Sv: Start/gångproblem med Pinton   Start/gångproblem med Pinton Icon_minitimetis 27 apr 2010, 21:20

kolla att du får rätt spänning hela vägen till pumpen. låter som att den inte får tillräckligt med ström så den inte pumpar mer.
spridarna öppnas av styrboxen men dom sprids knappt vid så lågt tryck så de dropp formar sig och då funkar de inte.
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Start/gångproblem med Pinton Empty
InläggRubrik: Sv: Start/gångproblem med Pinton   Start/gångproblem med Pinton Icon_minitimeons 28 apr 2010, 11:50

Hade samma problem på min en gång och då i samma veva skulle jag byta pump trodde lite också den gamla sagt upp sig men så var inte fallet! För det fungerade inte fast jag bytte pump så då mätte jag spänningen och då var det spänningsfall. I mitt fall var det kontakten i bakluckan som det var dålig kontakt i, lade dit lite 5-56 i kontakten sen funka de hur fint som helst Smile Så du kan ju ta och kolla den kontakten Wink
Till överst på sidan Gå ner
Schimpy
Skogenracing Supreme
Schimpy


Antal inlägg : 585
Age : 35
Namn : Johan
Från : Norrköping
Kör : Bmw 320
Registration date : 07-12-09

Start/gångproblem med Pinton Empty
InläggRubrik: Sv: Start/gångproblem med Pinton   Start/gångproblem med Pinton Icon_minitimeons 28 apr 2010, 21:11

Tack för det tipset! ska kolla det innan jag byter pumpen Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Start/gångproblem med Pinton Empty
InläggRubrik: Sv: Start/gångproblem med Pinton   Start/gångproblem med Pinton Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Start/gångproblem med Pinton
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Elfläktar på pinton
» strul med Pinton
» Är det olika toppar på pinton?
» *film* Små gasar iväg med Pinton.
» Kralligare koppling till pinton

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: