ca18det Skogenracing Large
Antal inlägg : 114 Age : 42 Namn : Mattias Från : Jönköping Kör : 200sx/A4/Sierra Registration date : 10-07-25
| Rubrik: Är det olika toppar på pinton? tis 31 aug 2010, 20:57 | |
| Om det är centralinsprut på bilen skiljer sig toppen mot en Efi? Är det olika kammar också? Olika storlekar på ventiler? | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Är det olika toppar på pinton? tis 31 aug 2010, 21:19 | |
| Det som skiljer är uttag för spridarna, går att porta upp en förgasartopp annars. Kammarna är lika som jag förstått
Det du tänker på är inte riktigt en centralinsprutning utan nån slags förgasare med elstyrning. Riktigt ondskefullt | |
|
ca18det Skogenracing Large
Antal inlägg : 114 Age : 42 Namn : Mattias Från : Jönköping Kör : 200sx/A4/Sierra Registration date : 10-07-25
| Rubrik: Sv: Är det olika toppar på pinton? tis 31 aug 2010, 21:23 | |
| - Mikael skrev:
- Det som skiljer är uttag för spridarna, går att porta upp en förgasartopp annars. Kammarna är lika som jag förstått
Det du tänker på är inte riktigt en centralinsprutning utan nån slags förgasare med elstyrning. Riktigt ondskefullt Gött sitter en sådan motor standard i min busbil. Hade tänkt plocka ur den med elen och stoppa i en Efi. Men just nu funderar jag på att bygga på den som sitter i. | |
|
cyberfalcon Skogenracing Large
Antal inlägg : 260 Age : 36 Namn : Ante Från : Gävle Kör : Ford & Bmw Registration date : 08-07-17
| Rubrik: Sv: Är det olika toppar på pinton? tis 31 aug 2010, 22:05 | |
| ooooooh otroligt spännande förgasare som du pratar om , fruktansvärt ovanlig och väääldigt rolig när den krångla. Tur att det finns mycke Pinto sprut att plocka . Lycka till me projektet | |
|
Robins Skogenracing Medium
Antal inlägg : 73 Age : 33 Namn : Robin S Från : Åland Registration date : 09-11-29
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Är det olika toppar på pinton? | |
| |
|