| Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar | |
|
+86NIKKELICIOUS XeroZ Simpan#19 palex Fiechen smuurf Svintoleffe Heiki M-man Riff Raff Kjelle.G LinusGTI _Macce_ Fotis Nils mAnGGe Sköld ricze Liljan Ågren Backbone Henning_J cyberfalcon zorbit SierraX Groda MrIcka tjernell Odin Buford T Justice Bruntis Schimpy Mäki AndreesZ Mantel JohanJ Matte kryckan AHL Bandit_PJ volvokng Sandvik nicke blom fredrik-j Almgren junkyard rektorn CarCass staffe_ m5micke Wike JabkoV8 Hansson 328Rikard Pearly Eriksson One Eye Open Prozac Blöjan Veteranhenke Hedin_ Ekkin BoltOn capri Mese_Jonas FordMartin Haggen namned Grey Henrik _-gniraz-_ Golden Boy Toffe Mikael JBlom Öbbe MasterDevil KNACKAN Combatbenke ToTTe Andy_B Henka_ loop Holme Jättemackan Rekord E2 Turbo Crille 90 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar fre 28 maj 2010, 01:24 | |
| fan inte mycket kvar nu crille ... måste klia i gasar tarmen nu | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar fre 28 maj 2010, 06:09 | |
| Nä inte så mkt kvar men det tar tid ändå smått skit som man kommer på vist fan det ska göras osv. Inte ett ord om tändkablar och dämpare så TG-racing har ungefär den här dagen på sig annars vet jag inte vad jag gör. | |
|
| |
Backbone Skogenracing Medium
Antal inlägg : 52 Age : 59 Namn : Björn Från : Bollnäs Kör : ja Registration date : 09-03-02
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar fre 28 maj 2010, 08:55 | |
| | |
|
| |
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar fre 28 maj 2010, 11:08 | |
| sitter och håller tummarna för dej idag att du får sakerna
annars får du köra stum monterat och med högtalarkablar som tändkablar | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar lör 29 maj 2010, 00:24 | |
| Nu har jag ingen aning om vilka tänkablar du ska ha. Men går det inte lika bra att beställa det själv? För TG beställer ju i sin tur från en annan firma. Är ju lätt att köpa från tex England. Ca: 400 frakt, och varan dyker upp på ca: 3-7 dagar.
Brukar bli billigare om man köper nåra saker, frakten äts upp fort på det lägre priset som man betalar, kronan är stark nu så! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar lör 29 maj 2010, 07:22 | |
| - Ågren skrev:
- Nu har jag ingen aning om vilka tänkablar du ska ha. Men går det inte lika bra att beställa det själv?
För TG beställer ju i sin tur från en annan firma. Är ju lätt att köpa från tex England. Ca: 400 frakt, och varan dyker upp på ca: 3-7 dagar.
Brukar bli billigare om man köper nåra saker, frakten äts upp fort på det lägre priset som man betalar, kronan är stark nu så! Är inte bara gå in på Burton och beställa, det här handlar om specialtillverkade kablar som köps direkt från magnacore. Jag är i alla fall inte sugen på att ringa direkt till fabriken och förklara vad jag vill ha, tror inte crille vill heller faktiskt? | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar lör 29 maj 2010, 11:52 | |
| Bilen är klar om jag haft grejjor nu.. Vart ett riktigt maraton i natt kommer update kväll lr nått | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar lör 29 maj 2010, 12:17 | |
| - Mikael skrev:
- Är inte bara gå in på Burton och beställa, det här handlar om specialtillverkade kablar som köps direkt från magnacore. Jag är i alla fall inte sugen på att ringa direkt till fabriken och förklara vad jag vill ha, tror inte crille vill heller faktiskt?
Då var det ju lätt då, bara vänta och se glad ut om man inte vill göra det själv | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| |
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar sön 30 maj 2010, 20:04 | |
| Han ser ledsen ut den lilla pojken. | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar sön 30 maj 2010, 20:38 | |
| För att kontra lite på bilen lär jag väll göra en lättare update nu då Det som har hänt är att soppasystemet är helt klart, kommer ev byta soppapump om denna inte räcker till alt en till, är förberett för att köra med 2 st pumpar. Bromssystemet är färdigbyggt och luftat. Avgassustemet är klart med fästen som kan justeras i höjd och sidled om något skulle vara på tok. Trigger är förlängd Vevhusvent är draget Allt är efterdraget och kollat Däcken bak är provmonterade och där blev det en miss, Fälgkanten är ca 8 cm in från skärmen, så Prozac kan ju fundera på vad han kommer få göra när dessa däck är slut Så det enda som återstår under bilen är att hänga upp avgassytemet tar väll ca 5 min Och montera dämparna NÄR DOM KOMMER...... Motormässigt saknas såklart tändkablar, och oljan ska i, inhandlade en ny kylare då jag skulle fylla på kylsystemet så upptäcktes en läcka i kylaren, har väll blivit i vinter när man flyttat runt grejjer hit och dit. Invändigt saknar jag varvräknare så om någon har en vettig varvräknare med inbyggd shiftlight max 10 cm i diameter så köper jag gärna den, annars blir det till att beställa. Stort tack för hjälpen Niklas (ekkin) du ställer alltid upp när det behövs | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar sön 30 maj 2010, 20:41 | |
| Riktigt bra jobbat | |
|
| |
Jättemackan Skogencrew
Antal inlägg : 1564 Age : 47 Namn : Marcus Från : Karlholmsbruk Kör : 1 Bil + 1 Fård.. Registration date : 09-05-10
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar sön 30 maj 2010, 20:44 | |
| Gött å se Crille, bara att skita i bilarna nu så fiska vi hela sommren i stället | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar sön 30 maj 2010, 21:00 | |
| Looking good. | |
|
| |
Pearly Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 604 Age : 36 Namn : Pär Från : Sandviken Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800 Registration date : 09-02-14
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar sön 30 maj 2010, 21:07 | |
| Fin fint chrille hoppas dom där dämparna dyker upp nu | |
|
| |
Hedin_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar sön 30 maj 2010, 21:21 | |
| Riktigt fint snart får man höra monstret | |
|
| |
Buford T Justice Skogenracing Large
Antal inlägg : 244 Age : 49 Namn : Stefan Från : Bollnäs Kör : Flygel replika Registration date : 10-04-16
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar sön 30 maj 2010, 21:40 | |
| Mycket snyggt, synd att dämparna dröjer bara | |
|
| |
Schimpy Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 585 Age : 35 Namn : Johan Från : Norrköping Kör : Bmw 320 Registration date : 07-12-09
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar sön 30 maj 2010, 22:49 | |
| Maffigt avgasrör | |
|
| |
kryckan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1436 Age : 40 Namn : Bankiren Från : sthlm Kör : Audi b1, cykel Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar sön 30 maj 2010, 23:17 | |
| mkt snajsigt | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar sön 30 maj 2010, 23:27 | |
| ja att kalla dig lat kan man inte. bra jobbat Crille allt håller hög klass | |
|
| |
Rekord E2 Turbo Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 455 Namn : Opel Från : Rüsselsheim Kör : Rekord Turbo Registration date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar mån 31 maj 2010, 18:13 | |
| Riktigt gutt jobbat!
Bara hoppas att allt lirar som det är tänkt så du får bruka bilen i sommar! | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar mån 31 maj 2010, 22:03 | |
| Idag åkte det i lite v-låds olja, avgas på plats, sen var det dags för lite solljus pga städning av garaget. Taunusen vill till tvätthallen nu.. är sså jävla dammigt. | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar mån 31 maj 2010, 22:07 | |
| Det mesta ser cleant och maffigt ut. Avgassystemet, vilken trappa | |
|
| |
Crille Skogencrew
| |
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar mån 31 maj 2010, 22:57 | |
| Ja det är ju smidigt | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar | |
| |
|
| |
| Crille - Ford taunus Turbo Mappad till 0,9bar | |
|