Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Ang sierrans servostyrning ( problem )

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Ang sierrans servostyrning ( problem ) Empty
InläggRubrik: Ang sierrans servostyrning ( problem )   Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_minitimetis 15 dec 2009, 03:54

Tjena, tänkte beskriva problemet kort, och hoppas även någon känner igen sig eller ännu bättre vet med säkerhet vad som är fel.

Det är alltså Servostyrningen som jag har problem med i min nuvarande Dohc... hade även samma problem i min andra gamle hög.

Problemet är att den är väldigt trögstyrd när den är kall, och även aningen tyngstyrd även när värmen kommer igång... det värsta problemet är att det liksom är starkt motstånd när man rattar fort åt vardera håll, det känns som om det tar emot..

Detta är förstås ett irriterande problem nu på vintern när man vill kunna veva enkelt med vänsterhanden.

Jag har bytt olja 2 gånger, Servo pumpen är bytt och låter som det ska, remmen sitter där den ska... kan det vara styrväxlen som börjar ge upp? styrs inte oljan där inne utav ventiler osv?

Ta te,x en Scorpio cosworth jag körde i sommras, där kunde man styra med ett finger hur snabbt och hårt man ville, nästan så man kunde kasta ratten i rätt riktning under häng Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_razz
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Holme
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 464
Age : 38
Namn : Erik
Från : Gävle
Kör : Sierra
Registration date : 06-10-23

Ang sierrans servostyrning ( problem ) Empty
InläggRubrik: Sv: Ang sierrans servostyrning ( problem )   Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_minitimetis 15 dec 2009, 07:10

Har du tid att ta ner styrväxeln och titta så är det nog en bra idé.
Om du bytt både olja och pump så borde ju inte felet sitta där.
Förutsatt att du har rätt olja.
Till överst på sidan Gå ner
http://erikholmen.blogg.se
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Ang sierrans servostyrning ( problem ) Empty
InläggRubrik: Sv: Ang sierrans servostyrning ( problem )   Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_minitimetis 15 dec 2009, 14:25

Måste sitta i styrväxlen... står bilen still och man snurrar på ratten vidgar sig oljeslangarna mkt, som om det tar emot ( inte flödar nog )

Nästa fråga, svårt att byta styrväxeln ?
Rattlänkaget, Oljan, några bultar och styrlederna ?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
xepez
Skogenracing Large
xepez


Antal inlägg : 295
Age : 33
Namn : Oscar
Från : skåne , billesholm
Kör : Sierra Turbo 2,9
Registration date : 07-12-14

Ang sierrans servostyrning ( problem ) Empty
InläggRubrik: Sv: Ang sierrans servostyrning ( problem )   Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_minitimeons 16 dec 2009, 08:09

gör som ja gjorde klipp nedersta slangen så behöver du inte ha några händer på ratten när du sladdar Very Happy sticker fint av sig själv. hade exakt samma problem som dig så ja klippte min slang. haha
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Ang sierrans servostyrning ( problem ) Empty
InläggRubrik: Sv: Ang sierrans servostyrning ( problem )   Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_minitimeons 16 dec 2009, 09:06

Du menar alltså att du kopplade bort servot genom att plugga olje slangen lr vad? kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut ?

Förklara gärna aningen mer ingående Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
xepez
Skogenracing Large
xepez


Antal inlägg : 295
Age : 33
Namn : Oscar
Från : skåne , billesholm
Kör : Sierra Turbo 2,9
Registration date : 07-12-14

Ang sierrans servostyrning ( problem ) Empty
InläggRubrik: Sv: Ang sierrans servostyrning ( problem )   Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_minitimeons 16 dec 2009, 23:23

där går en servo slang från pumpen ner till styrväxlen den slangen skar ja av eller mitt rem hjul för den blev till tryckt så den gick sönder sen skar ja av resten och lät all olja rinna ut och sen e den som en icke servo bil. alltså skit lätt att hantera när man kör och sladdar men lite tung styrt iomed att den e byggd för servo. (lite rattande) orginal utan servo har mer rattande så de ska blir lättare
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Ang sierrans servostyrning ( problem ) Empty
InläggRubrik: Sv: Ang sierrans servostyrning ( problem )   Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_minitimeons 16 dec 2009, 23:35

Går inte servopumpen torr då?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
xepez
Skogenracing Large
xepez


Antal inlägg : 295
Age : 33
Namn : Oscar
Från : skåne , billesholm
Kör : Sierra Turbo 2,9
Registration date : 07-12-14

Ang sierrans servostyrning ( problem ) Empty
InläggRubrik: Sv: Ang sierrans servostyrning ( problem )   Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_minitimetor 17 dec 2009, 10:06

jo klart den gör. men min va redan dålig. knackade och hade sig. den blev knäpp tyst efter ja tog bort den slangen Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Ang sierrans servostyrning ( problem ) Empty
InläggRubrik: Sv: Ang sierrans servostyrning ( problem )   Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_minitimetor 17 dec 2009, 17:59

Det är ju alltid ett alternativ Very Happy.. får se hur man gör.. hehe

Men det verkar vara ett återkommande problem i sierran ?
Min har gått närmare 24.000 mil nu... kanske är normanlt?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
xepez
Skogenracing Large
xepez


Antal inlägg : 295
Age : 33
Namn : Oscar
Från : skåne , billesholm
Kör : Sierra Turbo 2,9
Registration date : 07-12-14

Ang sierrans servostyrning ( problem ) Empty
InläggRubrik: Sv: Ang sierrans servostyrning ( problem )   Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_minitimefre 18 dec 2009, 22:27

mm är kanske de. men ja gissar mer på rören som går från servon ner till styrväxlen. mina rör ser rätt rostiga ut så kanske är att dom har satt igen sig lite. men vet inte och orkar inte kolla upp de då ja blev nöjd när ja tog bort servon.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ang sierrans servostyrning ( problem ) Empty
InläggRubrik: Sv: Ang sierrans servostyrning ( problem )   Ang sierrans servostyrning ( problem ) Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Ang sierrans servostyrning ( problem )
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Scorpions v6a och sierrans v6a
» VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)
» co problem
» Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc
» ms1 v3.0 problem !

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: