| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
|
+101ringkvist ///markus WTB staffe_ Haggen SFR_Fredde w8stg8 740_klasson bonnalex JabkoV8 tfkarlsson cyberfalcon sandris86 olsson k1mm0 johnny Noxx LinusGTI Mattz Larsson lillen_rille Off3r Fordpappa Håcke Pearly Hansson golf666 Sköld Henning_J Rekord E2 Turbo Kverna Svintoleffe bm-racing Mackan900 Holme matsin tjernell JohanJ jonasahman Jeppo volvokng FordMartin banzai ogge Höna Danne Roobin _energi_ palten zaile Combatbenke Ågren Öbbe Mange Prozac kryckan Rosenberg Toffe zorbit xepez MasterDevil Grey nicke blom Mese_Jonas KNACKAN Flexenan 328Rikard CarCass Mantel Liljan Crille engstrand One Eye Open _Glenne_ Mäki victor91 loop namned Almgren Streetlover Roni werd Sandvik Jättemackan ricze Schimpy Mange-83 m5micke Veteranhenke Chris__ _-gniraz-_ Blöjan Hegge Andy_B Henrik Hedin_ Wike Golden Boy JBlom Eriksson Henka_ Mikael 105 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 15 dec 2009, 23:17 | |
| Veven kan nog tjernell putsa av i svarven skulle ja tro. pma å kolla med han!
De gjorde han med min iaf=) | |
|
| |
tjernell Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 320 Age : 51 Namn : Patrik Från : Hofors Kör : Snabbast Registration date : 07-10-24
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 16 dec 2009, 15:43 | |
| Inga problem med att polera av den ... | |
|
| |
k1mm0 Skogenracing Small
Antal inlägg : 47 Age : 37 Namn : Kim Skoog Från : karlstad Kör : Starlet och Seat leon Registration date : 09-12-08
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 16 dec 2009, 16:05 | |
| detta projekt är fräääänt :D | |
|
| |
Rekord E2 Turbo Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 455 Namn : Opel Från : Rüsselsheim Kör : Rekord Turbo Registration date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 17 dec 2009, 20:17 | |
| Var lagrena så långt slitna trots att det inte syntes något direkt på veven? Av bilden att dömma så såg ju veven okay ut. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 17 dec 2009, 21:10 | |
| Har bedömd att veven är ok skick så kör på den. Lämnade iväg blocket till TG-Racing för att få det honat. Var och lämnade toppen till booghtech för mirafräsning etc. Hämtade ut insugskammen på posten idag som jag ska ha på avgasidan, vad är det man brukar svarva på dom? Även ringarna hade kommit. ARP bultarna är påvägen hem samt så ska det beställas nya lager. Väntar på svar om M20 svänghjul av M5micke sen är det inte så jäkla mycket kvar Har bestämt mig för ett färgschema också så ska börja snygga till kåpor och sådan för att kunna lacka det. | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 17 dec 2009, 21:36 | |
| Trevligt trevligt. | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW mån 21 dec 2009, 00:58 | |
| Angående m20 hjulet så kan jag kolla med en kille imorgon som hade ett liggandes för ett tag sen.
Jag ska ev upp till Uppsala på tisdag också så de kanske passar?
Men du får skriva till mig vad du vill ge för hjulet. | |
|
| |
tjernell Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 320 Age : 51 Namn : Patrik Från : Hofors Kör : Snabbast Registration date : 07-10-24
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW mån 21 dec 2009, 23:09 | |
| Du mikael du har inte tillgång till svarv ?? Kan du ju polera av veven det skadar inte | |
|
| |
olsson Skogenracing Large
Antal inlägg : 166 Age : 35 Namn : Fredrik Olsson Från : Gefle Kör : Ford Cortina -67 V8 & Ford Cortina -68 Registration date : 08-01-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW mån 21 dec 2009, 23:57 | |
| Vad är det du har använt som "element" i värme paketet?
Satt och kollade mycket på den här bilen när den låg på blocket, kommer bli gryym nu! | |
|
| |
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 34 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 22 dec 2009, 12:33 | |
| har för mig att det var en oljekylare han använde | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 22 dec 2009, 20:21 | |
| Jepp stämmer bra det, dock rekomenderar jag inte att göra nån liknande lösning gå och funda nått litet smidigt på skroten istället. Idag ska jag berätta en pinsam grej. Det är då helt otroligt att man stänger av hjärnan så fort man kommer till garaget. Hur som helst så visade det sig att o-ring spåren hamnade lite galet så ska iväg och lämna blocket på planing imorgon för att få bort spåren (vill inte riskera nått). Tänkte helt sonika strunta i o-ringat, har som ångrat mig lite sen spåren frästes i alla fall, skulle det vara så att det inte håller får det bli en PPF Coopering packning då. Just nu finns det helt enkelt inte pengar för att slänga ut 3000kr. Fick hem nya lager till motorn och ARP skruv för att dra fast toppen | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 22 dec 2009, 20:24 | |
| de var ju lite synd men du får vara lite snällare med laddet då vettu | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 22 dec 2009, 20:28 | |
| Behövs nog inte kan vi ladda 1.7bar med Benkes pinto och biltema packning och orginalskruv ska det nog funka bra med liknande på m50:in nu när jag kan dra ihop den med ARP
Senast ändrad av Mikael den tis 22 dec 2009, 20:41, ändrad totalt 2 gånger | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 22 dec 2009, 20:32 | |
| Ja skojas bara lite med dig micke förresten kommer du få PM om några minuter. | |
|
| |
Rekord E2 Turbo Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 455 Namn : Opel Från : Rüsselsheim Kör : Rekord Turbo Registration date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 22 dec 2009, 21:51 | |
| Vad blev fel med O-ringarna? För långt ut? För nära kanten?
Såg ju kanon ut annars.. | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tis 22 dec 2009, 23:10 | |
| Synd på det där men det går nog bra ändå | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 23 dec 2009, 05:23 | |
| Rekord E2 Turbo: För nära kanten helt enkelt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW ons 23 dec 2009, 23:34 | |
| Tja det här var nog sista gången jag o-ringade block på det här sättet tror jag . Är säkert en kanon lösning om man gör rätt och om verktyget ger korrekt djup. Visade sig givetvis att spåren skiljde 0.1mm mellan varandra så hade inte blivit så kanonbra skulle jag tro. Hur som helst är det nu planat och honat, ska bara målas och sen är det väl bara bulta ihop hela köret när toppen kommer | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 24 dec 2009, 00:09 | |
| trevligt med plant och fint block iaf | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 24 dec 2009, 00:29 | |
| Får hoppas det inte är nå mer som jag missat nu bara. | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 24 dec 2009, 11:28 | |
| fan vad dum du e som inte lägger en cooper ring nu när du gjort allt rätt lixom!
Du som framvänder ekonomin som den störta anledningen till hur du bygger lär väl satsa på den nu när allt är rakt och fint.göra det två ggr kostar dollar och en massa tid, som också bör tas in i budgeten som pengar.!
Reagera nu inte på detta som en anabolarottwailer och gå till attak på engång | |
|
| |
Svintoleffe Skogenracing Large
Antal inlägg : 231 Age : 42 Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 24 dec 2009, 11:30 | |
| Micke skrev tidigare att ekonomin inte räcker till just nu för en cooper ring om jag inte såg fel - Toffe skrev:
- fan vad dum du e som inte lägger en cooper ring nu när du gjort allt rätt lixom!
Du som framvänder ekonomin som den störta anledningen till hur du bygger lär väl satsa på den nu när allt är rakt och fint.göra det två ggr kostar dollar och en massa tid, som också bör tas in i budgeten som pengar.!
Reagera nu inte på detta som en anabolarottwailer och gå till attak på engång | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 24 dec 2009, 13:09 | |
| Helt rätt Leif. Har igentligen inte råd att köpa nya lager och ringar ens, visst kan jag sälja flygelkittet för att göra mig råd men köpte det snorbilligt av kryckan och jag gör inte affär på andras givmildhet! | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 24 dec 2009, 15:14 | |
| Påverkar de inte kompressionen när blocket är planat så pass "mycket" ? Fast du tänkte väl svarva av kolvarna också ? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW tor 24 dec 2009, 15:20 | |
| Tänkte åka med Vanos kolvar och dom vänder en bra bit ner. Tror jag läste mig till att bmwandreas räknade fram att det skulle vi 6.8:1 i komp och med denna planing på 0.9 om jag inte minns fel ger en ökning till kanske 7.3:1 eller liknande | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW | |
|