| Turbo/kompressor konvertera mopped | |
|
+11Ågren Liljan richard s Combatbenke m5micke _-gniraz-_ JBlom Mikael Öbbe zorbit Jimmi 15 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
richard s Skogencrew
Antal inlägg : 931 Age : 43 Namn : richard Från : gävle Kör : RMK800 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped fre 09 feb 2007, 08:43 | |
| Min åsikt om trimmning är att man börjar med att skaffa en så volymmässigt stor motor som möjligt , då får du offtast högre effekt utan att ha öppnat den större motorn och det ger mer att trimma den.
Om man tittar på vad du vill göra så om jag fattat det rätt vill du ha en sleepermoppe där det inte syns vilken prestanda den har?
Det måste ju finnas nån 4takts cross/enduro motor du kan svartlacka som inte är allt för olik orginalmotorn.
Sen blir det kanske lite bökigt att gömma turbon. | |
|
| |
Jimmi Skogenracing Small
Antal inlägg : 7 Age : 35 Kör : tar kortet. men spanar ;) Registration date : 07-02-01
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped lör 10 feb 2007, 22:19 | |
| tackar för alla tips. men jag måste tänka på allt nu ett litet tag så man inte gör något förhastat. | |
|
| |
Liljan Skogenracing Large
Antal inlägg : 191 Namn : Fishmaster Från : Gävle Kör : riktigt långsamt med Suzuki SJ413 och Lynx Skogsräv Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped sön 11 feb 2007, 18:41 | |
| Tyckte nästan alla hade moppar som gick 100+, enligt dom själva ivarjefall. Sedan när det skulle upp till bevis så hade dom fel cylinder på, strypningar isatta för att polisen jagade dom, satt på mindre förgasare för att spara soppa, eller så höll dom på att skära ihop så dom kunde inte gasa fullt etc etc etc. Summan av Kardemumman var hursomhelst i slutändan att ingen av dom var i närheten av ägarens påståenden, oavsett hur vilda historier det hade florerat runt dom. Enda "moppen" jag träffade på som faktiskt gick riktigt bra var en Honda MB med 80cc Crossmotor.
Spar pengarna, köp motorcykel eller bil när det är dags istället. Finns i princip inga turboaggregat som är effektiva vid så lågt effekuttag. | |
|
| |
Jimmi Skogenracing Small
Antal inlägg : 7 Age : 35 Kör : tar kortet. men spanar ;) Registration date : 07-02-01
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped sön 25 feb 2007, 21:40 | |
| Så rätt jag vil mäst knäppa dem på figrarna och det skulle vara kul att kunna skryta om "moppen" | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped sön 25 feb 2007, 22:16 | |
| - Liljan skrev:
- Tyckte nästan alla hade moppar som gick 100+, enligt dom själva ivarjefall. Sedan när det skulle upp till bevis så hade dom fel cylinder på, strypningar isatta för att polisen jagade dom, satt på mindre förgasare för att spara soppa, eller så höll dom på att skära ihop så dom kunde inte gasa fullt etc etc etc. Summan av Kardemumman var hursomhelst i slutändan att ingen av dom var i närheten av ägarens påståenden, oavsett hur vilda historier det hade florerat runt dom. Enda "moppen" jag träffade på som faktiskt gick riktigt bra var en Honda MB med 80cc Crossmotor.
Spar pengarna, köp motorcykel eller bil när det är dags istället. Finns i princip inga turboaggregat som är effektiva vid så lågt effekuttag. Haha, då måste du ju ha beskrivit dej själv ju | |
|
| |
Liljan Skogenracing Large
Antal inlägg : 191 Namn : Fishmaster Från : Gävle Kör : riktigt långsamt med Suzuki SJ413 och Lynx Skogsräv Registration date : 06-10-12
| |
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped fre 09 mar 2007, 18:28 | |
| hmm pojkarna på skogen racing ska hålla sej till turbo fordar och inte mopper märker ja.. Ska slänga upp en länk på min vursting Dt senare under kvällen eller i morrn när garaget är uppe.. Kan avslöja att de satt en 60 cc med portade o polerade kanaler insug mm. balanserat vevparti, allt var viktat och balancerat. 26mm knasare och hemma byggt ryka med nån ljuddämpare av okänd sort som lät skitfränt och va svindyr.. | |
|
| |
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped mån 12 mar 2007, 18:48 | |
| | |
|
| |
niklas_ Skogenracing Small
Antal inlägg : 44 Age : 36 Namn : BRATjävel Från : Järvsta Kör : Sevenforty Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped ons 14 mar 2007, 18:12 | |
| | |
|
| |
Eklund Skogenracing Small
Antal inlägg : 21 Namn : Nicke Från : Umeå/Hörnefors Kör : Ford sierra 4x4 -92 Registration date : 07-04-05
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped tor 05 apr 2007, 19:37 | |
| K50 med dubbla förgasare!! & 60cc cyliner!! det var gerjer det | |
|
| |
Tobbe H Skogenracing Large
Antal inlägg : 193 Namn : Tobias H Från : Sundsvall Kör : Sierra DOHC Registration date : 07-01-16
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped fre 06 apr 2007, 13:06 | |
| All ni som anser er haft värsting trimmade moppar kan ju svara på det här: Hur länge kunde ni hålla fullgas innan det skar? | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped fre 06 apr 2007, 16:36 | |
| kolvar fanns de många av på den tiden och kosta inte mycket | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped fre 06 apr 2007, 17:40 | |
| Jag åkte med samma kolv tills vevlagret skar för då ställde sig kolven på tvären i cylindern och lite sånna fräna grejer, men den gick på fulla varv hela tiden när ja körde.. | |
|
| |
Eklund Skogenracing Small
Antal inlägg : 21 Namn : Nicke Från : Umeå/Hörnefors Kör : Ford sierra 4x4 -92 Registration date : 07-04-05
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped fre 06 apr 2007, 20:18 | |
| hade en push dakota en gång i tiden som veven vek sig på & rätt ut genom blocket... det vibrera, small, sen hörde jag bara vind draget | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Turbo/kompressor konvertera mopped | |
| |
|
| |
| Turbo/kompressor konvertera mopped | |
|