| Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN | |
|
+25Combatbenke Mese_Jonas LillePär NakahTheOne M-man TICSierra kryckan Theo ToTTe Jonas O Battery kallur Alfastoffe Jimmy Bandit_PJ Bagge_Turbo Dude braze Benan knuts Henrik richard s Mikael JBlom Tobbe H 29 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Tobbe H Skogenracing Large
Antal inlägg : 193 Namn : Tobias H Från : Sundsvall Kör : Sierra DOHC Registration date : 07-01-16
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN lör 20 sep 2008, 18:50 | |
| Tog bilen till jobbet i fredags, måste köra några mil så man vet vart man har den..... Går rätt så hyffsat har mycket jobb med mappningen kvar, är lite besvärlig då jag kör samtidigt, men en kompis skulle aggera chaffis under veckan, ska mappa in den på e4:an i Skönviks backen då....... 2.0 diff är inget att ha, jävla traktor det blir, om jag har räknat rätt och använt rätt data så tror jag min hastighetsmätare visar antingen 13.6% eller 15% för mycket... Men bilen tog baldersvägen på 5:ans växel i 1200rpm, och öka när man gasa, så lite botten vrid finns det Ska väl inte behöva säga att jag åkte uppåt?! Ska väl försöka få till nån film framöver, men jag måste nog svetsa en 2.8 diff och kasta dit.... | |
|
| |
Dogmata Skogenracing Small
Antal inlägg : 33 Namn : Robin Från : Arjeplog Kör : Ford sierra 2.9 90 GHIA Registration date : 08-07-19
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN ons 15 okt 2008, 17:06 | |
| Riktigt underbart projekt! Burnfilm vill vi se! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN ons 15 okt 2008, 17:20 | |
| Sätt upp den i motornords bänk och gör det rätt då | |
|
| |
Antal inlägg : 193 Namn : Tobias H Från : Sundsvall Kör : Sierra DOHC Registration date : 07-01-16
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN sön 01 mar 2009, 21:36 | |
| Har en bugg i ms:et, ska testa nyare kod då jag inte kör med nyaste. Får hoppas att det löser sig då, annars får jag skaffa ett annat MS... Eller så får man alltid ha med sig laptoppen så det går att avhjälpa problemet när de dyker upp... Så snart det blir lite varmare så ska jag börja göra nåt på bilen.... Under vintern så har det bara blivit annan fjädring och fram bromsar som brorsan svarvade till... Har snickrat ihop ett fäste så scorpions diff passar, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra, tror inte att 3.64 blir riktigt bra, kanske en 3.36 skulle vara bättre?! Lutar åt att testa en svetsad 3.54 diff först.... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN sön 01 mar 2009, 21:41 | |
| Ska du axa bra är det 3.9:1 som gäller, ska du åka fort eller cruisa så är det väl vettigare med annan
Hur mycket jobb är det att få dit en scorpa diff? | |
|
| |
kallur Skogenracing Small
Antal inlägg : 44 Namn : Tommy Från : mora Kör : trimade bilar som krånglar Registration date : 07-05-06
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN mån 02 mar 2009, 16:45 | |
| - Mikael skrev:
- Ska du axa bra är det 3.9:1 som gäller, ska du åka fort eller cruisa så är det väl vettigare med annan
Hur mycket jobb är det att få dit en scorpa diff? det är typ lika mycket jobb som att stopa dit en bmw diff där man kan få en riktig diffbroms för sama pengar typ | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN mån 02 mar 2009, 16:54 | |
| Trök isåfall, lär planera för min egna granada | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN ons 04 mar 2009, 09:30 | |
| - Tobbe H skrev:
- Har en bugg i ms:et, ska testa nyare kod då jag inte kör med nyaste. Får hoppas att det löser sig då, annars får jag skaffa ett annat MS... Eller så får man alltid ha med sig laptoppen så det går att avhjälpa problemet när de dyker upp...
Så snart det blir lite varmare så ska jag börja göra nåt på bilen.... Under vintern så har det bara blivit annan fjädring och fram bromsar som brorsan svarvade till... Har snickrat ihop ett fäste så scorpions diff passar, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra, tror inte att 3.64 blir riktigt bra, kanske en 3.36 skulle vara bättre?! Lutar åt att testa en svetsad 3.54 diff först....
Fasiken va najs! Snökedjor å allt! =) Skämt å sido, måste vara ett jädrans jobb att bygga om bakvagnen å få det rakt? | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN ons 04 mar 2009, 10:18 | |
| Skönviksbacken borde vara en väldigt bra mappningsbacke. På i Timrå av i Birsta sen vända mot Timrå igen. 2 fiina uppförsbackar. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN ons 04 mar 2009, 18:04 | |
| - JBlom skrev:
- Skönviksbacken borde vara en väldigt bra mappningsbacke.
På i Timrå av i Birsta sen vända mot Timrå igen. 2 fiina uppförsbackar. Jo, och sen finns det ju parkering mittemellan också, korv på sommaren om man åker norrut, blir nog till att åka där i slutet av månaden, om snö och is förhållandena är lite bättre, och om jag hittar envettig chafför... | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN ons 04 mar 2009, 18:25 | |
| Du ser... Lyxigare mappningsställe får man leta efter. =) | |
|
| |
MattiasH Skogenracing Small
Antal inlägg : 13 Age : 48 Namn : Mattias Från : Mo I Rana Kör : Cosworth bob Registration date : 09-03-05
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN fre 06 mar 2009, 14:01 | |
| - Tobbe H skrev:
- JBlom skrev:
På i Timrå av i Birsta sen vända mot Timrå igen. 2 fiina uppförsbackar. Jo, och sen finns det ju parkering mittemellan också, korv på sommaren om man åker norrut, blir nog till att åka där i slutet av månaden, om snö och is förhållandena är lite bättre, och om jag hittar envettig chafför... Jag riggar grillen på en av rastplatserna... Nåt köttigt och kanske ÖL??... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN fre 06 mar 2009, 14:12 | |
| - MattiasH skrev:
- Tobbe H skrev:
- JBlom skrev:
På i Timrå av i Birsta sen vända mot Timrå igen. 2 fiina uppförsbackar. Jo, och sen finns det ju parkering mittemellan också, korv på sommaren om man åker norrut, blir nog till att åka där i slutet av månaden, om snö och is förhållandena är lite bättre, och om jag hittar envettig chafför... Jag riggar grillen på en av rastplatserna... Nåt köttigt och kanske ÖL??... Du har väl tid att köra när du kommer hem? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN | |
| |
|
| |
| Tobbe H - Granada 4.0 24v Cosworth- UTE PÅ GATAN | |
|