Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Spridare släpper inte in bensin?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Dezeo
Skogenracing Large



Antal inlägg : 178
Age : 34
Namn : Oskar H
Från : Oskarshamn
Kör : Nissan 200sx s13 / Ford Sierra Pinto / Ford Sierra DOHC / Ford Sierra V6 Turbo
Registration date : 08-11-20

Spridare släpper inte in bensin? Empty
InläggRubrik: Spridare släpper inte in bensin?   Spridare släpper inte in bensin? Icon_minitimelör 02 maj 2009, 13:47

Hallå.

Har installerat MS1v3 i min Ford Sierra V6:a och har fått ett derligt fel,

Har kopplat in MS:et på sladdarna från orginalboxen, så det enda jag har dragit själv är vatten- och lufttemp.
Statade upp bilen igår och hade fått en mapp som passade min bil väldigt bra, ändrade bara lite på den, så jag var ute å drog alla växlar fullt ut på 0,3 bars laddtryck,
Men när jag hade kört ett tag så börjar den klippa ibland vid gaspådrag, helt oregelbundet, så ibland kunde jag dra hela växeln ut å ibland kunde jag inte ens köra iväg från stillastående.

Så tillslut så dog bilen helt, och jag kunde inte starta den igen
Testade att stå och mala på startmotorn och så tog vi bort ett tändstift och det luktade inte ens bensin om det,
Vi testade om det var fel på BTR:en så den inte byggde upp nått tryck, genom att strypa returen helt och försöka starta, men det hände inget. Vi har gnissta och kontakt från MS till spridarna.

Vad kan det vara för fel, verkar ju som att spridarna inte öppnar sig.
Är föresten helt nya spridare, Siemens Deka 630cc

/Oskar
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Spridare släpper inte in bensin? Empty
InläggRubrik: Sv: Spridare släpper inte in bensin?   Spridare släpper inte in bensin? Icon_minitimelör 02 maj 2009, 21:30

Det kan vara så illa så du har bränt spridarstegen eller MS. Är det högohm spridare?

Alla sprut funkar så dom jordar spridarna, så du ska ha 12v fram till spridarkontakten när du vrider på tändningen
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Dezeo
Skogenracing Large



Antal inlägg : 178
Age : 34
Namn : Oskar H
Från : Oskarshamn
Kör : Nissan 200sx s13 / Ford Sierra Pinto / Ford Sierra DOHC / Ford Sierra V6 Turbo
Registration date : 08-11-20

Spridare släpper inte in bensin? Empty
InläggRubrik: Sv: Spridare släpper inte in bensin?   Spridare släpper inte in bensin? Icon_minitimesön 03 maj 2009, 09:21

Mikael skrev:
Det kan vara så illa så du har bränt spridarstegen eller MS. Är det högohm spridare?

Alla sprut funkar så dom jordar spridarna, så du ska ha 12v fram till spridarkontakten när du vrider på tändningen

Har fixat felet. Satte dit egna kablar till spridarna, så funkade den igen.

Men jag kör med högohm, och hur ska jag jorda spridarna för att vara på den säkra sidan?

/Oskar
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Spridare släpper inte in bensin? Empty
InläggRubrik: Sv: Spridare släpper inte in bensin?   Spridare släpper inte in bensin? Icon_minitimesön 03 maj 2009, 11:22

Spridarna jordas av MS du ska alltså inte jorda spridarna i chassie eller liknande. Men detta syns på MS schemat så klart. Tycker det är mycket märkligt att det ska bli kabelbrott på orginalhärvan, provade du ohm-mäta/sumra kablarna? Man löser inte ett problem genom att dra nytt. Bättre att ta reda på vad för fel det är på grejerna

Spridare släpper inte in bensin? V3ext_wiring
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Spridare släpper inte in bensin? Empty
InläggRubrik: Sv: Spridare släpper inte in bensin?   Spridare släpper inte in bensin? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Spridare släpper inte in bensin?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Startar inte vet inte varför något med insprut elr tändning
» 2.9 startar inte, verkar inte få soppa.. PANIK!
» Släpper laddtryck
» Sierra drar mycket bensin
» spar bensin ta bort fläkten på volvo 740

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: