Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Lollen32
Skogenracing Small
Lollen32


Antal inlägg : 49
Age : 37
Namn : kenny
Från : Bollnäs
Kör : Corvette c4-94
Registration date : 07-11-21

Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93 Empty
InläggRubrik: Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93   Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93 Icon_minitimesön 03 feb 2008, 20:44

Tjena allihopa!

är så att jag har ett problem som jag är lite orolig för.

sedan en liten tid tillbaka så började den läcka bensin någonstans från tanken. specielt när man hade varit och lekt lite.

kollade på tanken och den var då hel och fin. men ovanför den så satt denna grunka:

Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93 DSC01013

svårt att se kanske men i ändan (närmast kameran) så är det i hål. där igenom går åxå en slang. alltså det går in bensin. och ut bensin. vad skjutsiken är detta för något???

har plockat bort detta nu och satt pluggar i varsin ände av slangarna. ändå går bilen bra och den läcker inte lika mycket.

bensin mätaren fungerar inte sen tidigare men det går ingen ström till denna sak..

hjälp mig! panik!

Edit:
hörde efter på fmcs forum och fick detta svar:

"Det är en form av backventil för avluftningen av tanken. Den bör sitta där. Nu har du ett helt slutet system som bygger upp rätt mycket tryck."

jaha? drar den mer soppa då? blivande skador? sitter det ett filter innuti? isf. skulle man bara kunna ta ett vanligt filter å sätta ihop skiten igen?


mvh Lollen32
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93   Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93 Icon_minitimesön 03 feb 2008, 22:21

Tja har inte så värst stor aning jag vad det är dedär men efter svaret du fick kan jag säga något iaf.

Det de menar så är att när bilar går tar den ju bränsle och då minskar det i tanken och då behövs något som fyller ut rummet som bensinen fören har tagit = luft och antagligen då så släpper dendär manicken in luft vart efter som bensinen minskar och släpper antagligen ut igen när du tankar borde bli lite jobbigt att tanka för det kommer att börja rinna ner långsamt. Så om du då kör jätte länge och det blir högt tryck jätte högt dvs om inge luft alls slipper in så borde bilen stanna till sist och antagligen sliter vel detta mera på bränslepumpen...

Nåja dedär är mina funderingar kring ämnet det är inge fakta alls bakom bara taget ur huvudet men en del av det är rätt självklart så det borde stämma...
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93   Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93 Icon_minitimemån 04 feb 2008, 17:33

kolkanister kanske..?
skrota den om det är en sån.. tar bort ångor så dom inte når fria luften typ..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Sponsored content





Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93   Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Vad skjutsiken är detta? bensin relaterat. Sierra gt -93
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Bensin tryck på en sierra 2.9
» Sierra drar mycket bensin
» Vad är detta? (Sierra DOHC)
» Bensin priset!
» E85 eller bensin? vad tycker ni?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: