| Trigger wheel till Pinto sökes? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Mk2 Skogenracing Small
Antal inlägg : 34 Namn : TL Från : Dalsland Kör : Cortina 67 Registration date : 08-03-28
| Rubrik: Trigger wheel till Pinto sökes? sön 05 apr 2009, 17:23 | |
| Tjena. Jag ska montera megajolt på min Pintomotor. Är det någon som vet var man kan skaffa trigger wheel och fäste för givaren? Gärna "bolt on" eftersom jag är lat.... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Trigger wheel till Pinto sökes? sön 05 apr 2009, 19:08 | |
| Megajolt? Varför inte använda orginal Hallgivare i fördelaren eller t.ex TFI. Har inte testat hallgivaren på pinton än men väl sexan och funkar bra | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Trigger wheel till Pinto sökes? sön 05 apr 2009, 20:17 | |
| Megajolt är enbart tändning har jag för mig, om ja förstod det rätt så är de som ett mappningsprogram för bara tändning. | |
|
| |
Mk2 Skogenracing Small
Antal inlägg : 34 Namn : TL Från : Dalsland Kör : Cortina 67 Registration date : 08-03-28
| Rubrik: Sv: Trigger wheel till Pinto sökes? sön 05 apr 2009, 21:15 | |
| Japp, bara tändning. Jag "råkade" köpa ett kit för några år sedan och det är väl dags att börja använda det. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Trigger wheel till Pinto sökes? sön 05 apr 2009, 21:19 | |
| Vad klarar ett megajolt av då? Har ingen erfarenhet av det. Finns tyvär inga färdiga fästen så du får bygga själv | |
|
| |
Mk2 Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Trigger wheel till Pinto sökes? sön 05 apr 2009, 21:28 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Trigger wheel till Pinto sökes? sön 05 apr 2009, 21:31 | |
| En system för att styra EDIS mao. låter onödigt, kasta grejerna och köp ett som klarar både bränsle och tändning direkt istället Ingen ide att montera ett föråldrat edis när du kan driva en wastespole direkt från ett megasuirt | |
|
| |
Mk2 Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Trigger wheel till Pinto sökes? sön 05 apr 2009, 21:37 | |
| Jag har väl oxå kommit fram till att det var ett ganska onödigt köp. Vill man köra brytarlöst är det smidigare med Ignitor, Lumenition eller original Ford. Men nu ska det på plats och dessutom har jag inte tänkt att ha einspritz inom närmaste framtiden...Jag har hittat ett "trigger wheel kit" hos Burton men saftigt pris för lite plåt. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Trigger wheel till Pinto sökes? sön 05 apr 2009, 21:40 | |
| Triggerhjul för edis, alltså 36-1 hittar du på Ford. Säg att du vill ha ett från en nyare transit, runt 95 har jag för mig. Kostar 200kr har jag för mig | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Trigger wheel till Pinto sökes? | |
| |
|
| |
| Trigger wheel till Pinto sökes? | |
|