Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 wheel decoder settings

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
tsvr6
Skogenracing Small



Antal inlägg : 30
Age : 62
Namn : tomas
Från : stockholm
Kör : vr6
Registration date : 11-09-28

wheel decoder settings Empty
InläggRubrik: wheel decoder settings   wheel decoder settings Icon_minitimemån 07 maj 2012, 10:10

Hej jag har en vr6 med ms1 v3 och har några frågor ang mitt Ms.
1. jag har två olika mappar som det i wheel decoder settings står olika och jag undrar vad det är för skillnad på dom och hur det påverkar motorn båda 2 finnes på vr6 som rullar.

3 5
20 14
23 25
30 34
43 45
50 54
024x9style 025 style

2. Fast idle threshold i basic varierar mellan -20 och +99 grader vad gör denna basic inställning.
3. Pwm current limit varierar mellan 74% och 100 % hur påverkar detta mitt inställning och vad gör den.
4. min bil startar utmärkt när den är kall med stabil tomgång ca 700 varv me n när motorn är kall är den tjurigare och slutar vmed att man måste ge fullgas för att den ska starta tips önskas antar att det är någon inställning jag inte fått till rätt.

kör med 400cc inj te04 turbo ladd ca 0.7 bar komsänkt med kompplatta. obs bilen rullar o går

ställde en fråga om e85 förut men blev osäker på svaret. om jag har 14,7 i lambda med bensin på tomgång och sedan när jag tankar e85 skall jag ändra i req fuel tills att jag får 9.0 i lambda vid tomgång tror att det är ca 30 - 40 procent påslag , läste ochså något om att man skall minska gapet på elektroderna på tändstiften till ca 0.4-0.5 mot istället 0.6-0.7 man läser lite olika svar hoppas kan få ett svar som någon vet.

Jag håller ochså på att bygger ett vatten/metanol system via antingen 2st startspridare på ca 100cc var eller en injector på ca 230cc som skall gå igång vid laddtryck styrt av ett APC kit från saab som även ger mig en spiksignal via en dioder . hur påverkar det mina inställningar i ms och vad bör jag justera samt tänka på innan jag startar upp bilen med detta bygge.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

wheel decoder settings Empty
InläggRubrik: Sv: wheel decoder settings   wheel decoder settings Icon_minitimemån 07 maj 2012, 12:39

Jag kan börja med att tipsa att sånt här är det alltid bäst att googla, inga många som orkar sitta och svara på massa frågor rakt av så här.

1. Handlar om vilken triggervingel som är valt. 45 och 60 grader ger olika tänder som den ska trigga på. Triggerreturn värdena ska du sudda ut för dom behövs inte om du inte kör en V8 smo går väldigt långstamt på startmotorn

3. Strömbegränsning till spridarna, viktig inställning om du kör lågohm, annars ska den stå på 100%

4. Du måste ändra priming settings, sen om du ska snåla av eller feta på får du testa, du har dock bara en chans på dig

Ang lambda och AFR har vi diskuterat detta massor av gånger här på forumet. Så länge du inte har en programmerbar AFR mätare ska du sikta på samma värden som för bensin

Stiftgapet ändrar du bara om du har problem med att gnistan inte räcker till

Vatten/metanol systemet och APC systemet kan du kasta i soptunnan, montera en riktigt intercooler istället och vet du inte hur en spikning låter, mappa försiktig tändning eller åk till en mappare som har den utrustningen som kan lyssna efter spik (ppf, motornord etc)

Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
 
wheel decoder settings
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» wheel decoder
» Trigger wheel till Pinto sökes?
» Megasquirt frågor om sparkpout settings

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: