| motor förslag | |
|
+8Martin_pinto loop Öbbe m5micke Mikael JBlom _-gniraz-_ the_Junkyard_dog 12 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
the_Junkyard_dog Skogenracing Small
Antal inlägg : 36 Namn : tommy Från : sundsvall Kör : tanus P3/datsund910 Registration date : 08-11-11
| Rubrik: motor förslag tor 13 nov 2008, 02:21 | |
| Någon här som har förslag på en riktigt varv villig motor sen undra jag om någon här har testa att lätta ett sväng hjul själv | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 06:04 | |
| - the_Junkyard_dog skrev:
- Någon här som har förslag på en riktigt varv villig motor
sen undra jag om någon här har testa att lätta ett sväng hjul själv Vankel motor är ju rätt trevligt... japp har lättat minna svänghjul själv.. | |
|
| |
Antal inlägg : 36 Namn : tommy Från : sundsvall Kör : tanus P3/datsund910 Registration date : 08-11-11
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 07:11 | |
| är det svårt att lätta det själv. är det även bra varv register på förgasar vankel motorn. | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 07:41 | |
| Skyline-motor borde väl passa ditt åk. GTS-25t går ju att plocka ur bra med effekt ur. En polare i Sundsvall har ju över 500hk i sin. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 07:44 | |
| - JBlom skrev:
- Skyline-motor borde väl passa ditt åk. GTS-25t går ju att plocka ur bra med effekt ur. En polare i Sundsvall har ju över 500hk i sin.
ja men är mera ute efter ett högt varv register inte efekten har tänkt landa på 200hk ca. sen är en förgasar motor eller kompresor lättare hanskas med på en drift banna bara man vett vart man sakerna | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 09:22 | |
| Du måste ha effekt för att åka drifting, du kan inte gå efter japanarnas virriga tankar om att en effektlös motor har förtur.
Vill du åka varv och sugis så stoppa i en BMW M3 eller M5 maskin då har du allt gratis och blir säkerligen billigare i slutändan | |
|
| |
m5micke Skogencrew
Antal inlägg : 3132 Age : 42 Namn : Micke Från : Gävle Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 09:25 | |
| Gör som Mikal. Skaffa en M3 3,2l maskin. Den varvar 7500rpm orginal. O är i princip helt odödlig. Polarn hade en 3,2l M3:a o den spöa han styggt på både bana o gata i nästan 2år | |
|
| |
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 09:40 | |
| ja men problemet med dom är för mycket HK för att gå igenom en regning för jag få ha max 173 hk när den regas å har för mig att dom flesta M motorerna är på betydligt mera. jag ska ha den helt fungerande å laglig | |
|
| |
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 09:54 | |
- är det svårt att lätta det själv.
är det även bra varv register på förgasar vankel motorn. Beror på hur man ska lätta och vad på svänghjulet givetvis.. själv har ja bara behövt en svarv för de jobben ja gjort på dom lättade ca 4 kg på de.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 10:05 | |
| - _-gniraz-_ skrev:
- the_Junkyard_dog skrev:
är det även bra varv register på förgasar vankel motorn.
Beror på hur man ska lätta och vad på svänghjulet givetvis.. själv har ja bara behövt en svarv för de jobben ja gjort på dom lättade ca 4 kg på de.. oki för det orginal svänghjul som nu sitter i bilen är ett masift inga hål eller nått. så fundera helt enkelt å att fräsa ut några tårt bitar ur det eller har du nå andra förslag | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 12:16 | |
| lär ju gå o få en M maskin o inte verka/se så M ut så då ska de väl inte vara nå problem med bes.. plus att sbp vet ju knappast va de e för maskin.. mer än 173hk lär du ju sikta på iaf för o få en rolig bil o åka på häng med, visst din bil kanske e lätt men iaf | |
|
| |
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 12:28 | |
- _-gniraz-_ skrev:
Beror på hur man ska lätta och vad på svänghjulet givetvis.. själv har ja bara behövt en svarv för de jobben ja gjort på dom lättade ca 4 kg på de.. oki för det orginal svänghjul som nu sitter i bilen är ett masift inga hål eller nått. så fundera helt enkelt å att fräsa ut några tårt bitar ur det eller har du nå andra förslag Ofta finns de en massa onödig material på lagt på svänghjulen för att få en stabilare gång i bilen släng upp bild på svänghjulet kan man nog säga rätt snart va som är lätt att ta bort.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 12:56 | |
- ja men problemet med dom är för mycket HK för att gå igenom en regning för jag få ha max 173 hk när den regas å har för mig att dom flesta M motorerna är på betydligt mera.
jag ska ha den helt fungerande å laglig M50b20 och S52b30 är ganska lika i utseende så regga den med bmw:s 2liters sexa 24v och stoppa i en M3 maskin så kan du säkert besikta hur lät som helst även om det inte är helt lagligt, men blir lika olagligt att stoppa i en motorn som har 173 och trimma den till 200hk | |
|
| |
loop Skogenracing Large
Antal inlägg : 294 Namn : Per Från : Halland Kör : Ford Registration date : 08-07-30
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 14:16 | |
| Vad är det för bil? En gammal Fiat Twincam varvar ju över 8000 orginal eller nåt liknande. Sitter i en del bakhjulsdrivna 70-80-tals Fiat. Var relativt vanliga förr, men har väl rostat bort. Men det kan nog stå några på skrotarna. http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Twin_Cam_engine | |
|
| |
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 14:53 | |
| - loop skrev:
- Vad är det för bil?
En gammal Fiat Twincam varvar ju över 8000 orginal eller nåt liknande. Sitter i en del bakhjulsdrivna 70-80-tals Fiat. Var relativt vanliga förr, men har väl rostat bort. Men det kan nog stå några på skrotarna. http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Twin_Cam_engine det är en datsund 910/skyline R30 2dr ht har även en tråd i projekt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 14:55 | |
| - _-gniraz-_ skrev:
- _-gniraz-_ skrev:
Beror på hur man ska lätta och vad på svänghjulet givetvis.. själv har ja bara behövt en svarv för de jobben ja gjort på dom lättade ca 4 kg på de.. oki för det orginal svänghjul som nu sitter i bilen är ett masift inga hål eller nått. så fundera helt enkelt å att fräsa ut några tårt bitar ur det eller har du nå andra förslag
Ofta finns de en massa onödig material på lagt på svänghjulen för att få en stabilare gång i bilen släng upp bild på svänghjulet kan man nog säga rätt snart va som är lätt att ta bort.. ja men då ska jag slänga in nå bildet så fort jag rivet ner motorn ur den andre bilen. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: motor förslag tor 13 nov 2008, 14:56 | |
| sen ska jag kanske säga det att den motor som nu sitter i den från fabriken är ca18 förgasar motorn som nissan sedan byggde med turbo | |
|
| |
Martin_pinto Skogenracing Large
Antal inlägg : 118 Namn : Martin Björklund Från : Gävle men pluggar i Arjeplog Kör : för lite Registration date : 07-10-11
| Rubrik: Sv: motor förslag fre 14 nov 2008, 09:45 | |
| jag säger som dom andra WANKEL FFS, de finns säkert nån med typ 170 orginal, men de kan va svårt å hitta kanske | |
|
| |
| Rubrik: Sv: motor förslag fre 14 nov 2008, 13:02 | |
| rx7 gen2 har en på 172 med insprutning orginal fundera på den motorn. | |
|
| |
Antal inlägg : 118 Namn : Martin Björklund Från : Gävle men pluggar i Arjeplog Kör : för lite Registration date : 07-10-11
| Rubrik: Sv: motor förslag lör 15 nov 2008, 14:40 | |
| ja klart du ska ha wankel | |
|
| |
| Rubrik: Sv: motor förslag lör 15 nov 2008, 19:43 | |
| någon här som har skruva wankel förut | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: motor förslag sön 16 nov 2008, 03:45 | |
| nej tror knappast de.. kör nå beprövat =bmw än nå knepig wankel historia! | |
|
| |
banzai Skogenracing Large
Antal inlägg : 225 Age : 35 Namn : Morgan Från : Alfta Kör : BMW M535i -87 (renoveringsobj.) Registration date : 07-12-23
| Rubrik: Sv: motor förslag sön 16 nov 2008, 10:49 | |
| ca18det från 200sx? 170 original, dock turbomaskin. EDIT: Kikade i din projektråd nu och såg att du inte ville ha nån ca18det Wankel är faktiskt tufft, men jag har ingen bra koll på dom. Skulle hellre satsa på nån rak 4. Finns överflöd av tuffa turbomotorer därifrån! Annars kanske du skulle titta på toyotas 4agze? Samma motor som corolla gti fast med kompressor.. Dvs 1,6l 16v 165hk | |
|
| |
| Rubrik: Sv: motor förslag sön 16 nov 2008, 15:28 | |
| - xcOOb skrev:
- nej tror knappast de.. kör nå beprövat =bmw än nå knepig wankel historia!
Men någon måste ju bli bra och det är inte så farligt komplicerade motorer, jag skulle testat om jag var du junkyard | |
|
| |
| Rubrik: Sv: motor förslag mån 17 nov 2008, 16:00 | |
| ja som sakt jag gillar inte tyska motorer det enda där i från jag har bra erfarenhet är mercedes 2,5 å 2,6 liters motor som Cosi har vart med å byggt. ja måste säga att en så länge så har jag ftt två intresanta förslag å det är wankel och 4agze motorn | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: motor förslag | |
| |
|
| |
| motor förslag | |
|