Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 förslag på koppling till fiestan

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
konstapelkazk
Skogenracing Small
konstapelkazk


Antal inlägg : 32
Age : 34
Namn : jonn
Från : kalmar
Kör : ford sierra doch x3, opel rekord x3, vw typ 1, golf 2, seat inca, volvo v40,
Registration date : 09-03-30

förslag på koppling till fiestan   Empty
InläggRubrik: förslag på koppling till fiestan    förslag på koppling till fiestan   Icon_minitimetis 06 jul 2010, 01:49

jag har en ford fietsa 1,3 med orginal koppling som har gått 20000mil. nu när jag har turbokonverterat bilen så vill den inte riktikt vara med lägre. så nu är jag på jakt efter något värre, jag hade hoppats på att kopplingen från fiesta 1,6an hade passat med det verkar inte så. tänkte om det fans någon här som har någon ide att komma med. jag vet att fista inte är den vanligaste bilen här men jag är väldigt tacksam om det är någon som kan hjälpa till Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

förslag på koppling till fiestan   Empty
InläggRubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan    förslag på koppling till fiestan   Icon_minitimetis 06 jul 2010, 18:35

Vad är de för Fiesta då ? Fanns väl med både stötstångs motor (HCS?) och CVH.

Passar de inte från 1600 finns de nog inte så mycket värre att få tag på. Kan ju iofs kolla om du hittar en lamell med samma diameter och eventuellt byta centrumet på den.
Till överst på sidan Gå ner
konstapelkazk
Skogenracing Small
konstapelkazk


Antal inlägg : 32
Age : 34
Namn : jonn
Från : kalmar
Kör : ford sierra doch x3, opel rekord x3, vw typ 1, golf 2, seat inca, volvo v40,
Registration date : 09-03-30

förslag på koppling till fiestan   Empty
InläggRubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan    förslag på koppling till fiestan   Icon_minitimeons 07 jul 2010, 08:56

Henrik skrev:
Vad är de för Fiesta då ? Fanns väl med både stötstångs motor (HCS?) och CVH.

Passar de inte från 1600 finns de nog inte så mycket värre att få tag på. Kan ju iofs kolla om du hittar en lamell med samma diameter och eventuellt byta centrumet på den.

det är en 1,3 l stötsångsmotorn lammelen på1,3 har diametern 190mm
och 1,6 har 220mm,
är nogon som vet om det bara går att byta svänghjul.
Till överst på sidan Gå ner
Rekord E2 Turbo
Skogenracing Extreme
Rekord E2 Turbo


Antal inlägg : 455
Namn : Opel
Från : Rüsselsheim
Kör : Rekord Turbo
Registration date : 08-12-29

förslag på koppling till fiestan   Empty
InläggRubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan    förslag på koppling till fiestan   Icon_minitimefre 09 jul 2010, 00:25

Nita dit sinterpuckar och en ny original tryckplatta kan ju vara ett alternativ..
Till överst på sidan Gå ner
konstapelkazk
Skogenracing Small
konstapelkazk


Antal inlägg : 32
Age : 34
Namn : jonn
Från : kalmar
Kör : ford sierra doch x3, opel rekord x3, vw typ 1, golf 2, seat inca, volvo v40,
Registration date : 09-03-30

förslag på koppling till fiestan   Empty
InläggRubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan    förslag på koppling till fiestan   Icon_minitimelör 10 jul 2010, 16:17

var får man tag på sinterpuckar då har inte koll på var dom har det? det låter som en bra lösning finns nitmaskin på jobbet som vi har när nita lastbilsbromsband
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

förslag på koppling till fiestan   Empty
InläggRubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan    förslag på koppling till fiestan   Icon_minitimetis 13 jul 2010, 21:41

Har för mig att Dalhelms säljer lösa puckar? Bara att ringa och kolla johnnyboi Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
konstapelkazk
Skogenracing Small
konstapelkazk


Antal inlägg : 32
Age : 34
Namn : jonn
Från : kalmar
Kör : ford sierra doch x3, opel rekord x3, vw typ 1, golf 2, seat inca, volvo v40,
Registration date : 09-03-30

förslag på koppling till fiestan   Empty
InläggRubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan    förslag på koppling till fiestan   Icon_minitimeons 14 jul 2010, 22:38

Jimmy skrev:
Har för mig att Dalhelms säljer lösa puckar? Bara att ringa och kolla johnnyboi Very Happy

får göra det tack förtipset så att kl hadde lameller utan centrum me får se hur jag löser att Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





förslag på koppling till fiestan   Empty
InläggRubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan    förslag på koppling till fiestan   Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
förslag på koppling till fiestan
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
»  kraftigare koppling till 2,9
» Koppling till 535 90:a
» vad ska jag ha för koppling till min pinto 2.0???
» Koppling till Sierra 2,9
» koppling till rs turbo

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: