| förslag på koppling till fiestan | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
konstapelkazk Skogenracing Small
Antal inlägg : 32 Age : 35 Namn : jonn Från : kalmar Kör : ford sierra doch x3, opel rekord x3, vw typ 1, golf 2, seat inca, volvo v40, Registration date : 09-03-30
| Rubrik: förslag på koppling till fiestan tis 06 jul 2010, 01:49 | |
| jag har en ford fietsa 1,3 med orginal koppling som har gått 20000mil. nu när jag har turbokonverterat bilen så vill den inte riktikt vara med lägre. så nu är jag på jakt efter något värre, jag hade hoppats på att kopplingen från fiesta 1,6an hade passat med det verkar inte så. tänkte om det fans någon här som har någon ide att komma med. jag vet att fista inte är den vanligaste bilen här men jag är väldigt tacksam om det är någon som kan hjälpa till | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan tis 06 jul 2010, 18:35 | |
| Vad är de för Fiesta då ? Fanns väl med både stötstångs motor (HCS?) och CVH.
Passar de inte från 1600 finns de nog inte så mycket värre att få tag på. Kan ju iofs kolla om du hittar en lamell med samma diameter och eventuellt byta centrumet på den. | |
|
| |
Antal inlägg : 32 Age : 35 Namn : jonn Från : kalmar Kör : ford sierra doch x3, opel rekord x3, vw typ 1, golf 2, seat inca, volvo v40, Registration date : 09-03-30
| Rubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan ons 07 jul 2010, 08:56 | |
| - Henrik skrev:
- Vad är de för Fiesta då ? Fanns väl med både stötstångs motor (HCS?) och CVH.
Passar de inte från 1600 finns de nog inte så mycket värre att få tag på. Kan ju iofs kolla om du hittar en lamell med samma diameter och eventuellt byta centrumet på den. det är en 1,3 l stötsångsmotorn lammelen på1,3 har diametern 190mm och 1,6 har 220mm, är nogon som vet om det bara går att byta svänghjul. | |
|
| |
Rekord E2 Turbo Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 455 Namn : Opel Från : Rüsselsheim Kör : Rekord Turbo Registration date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan fre 09 jul 2010, 00:25 | |
| Nita dit sinterpuckar och en ny original tryckplatta kan ju vara ett alternativ.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan lör 10 jul 2010, 16:17 | |
| var får man tag på sinterpuckar då har inte koll på var dom har det? det låter som en bra lösning finns nitmaskin på jobbet som vi har när nita lastbilsbromsband | |
|
| |
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan tis 13 jul 2010, 21:41 | |
| Har för mig att Dalhelms säljer lösa puckar? Bara att ringa och kolla johnnyboi | |
|
| |
| |
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: förslag på koppling till fiestan | |
| |
|
| |
| förslag på koppling till fiestan | |
|