Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Mc motor vs bil motor fre 15 jan 2010, 21:22 | |
| låt oss säga att man stoppar i en R1 motor på 150hk i en Honda CRX V-tech som har 150hk orginal.
vilken kommer att gå bäst, mc motor eller bil motor? | |
|
mAnGGe Skogenracing Large
Antal inlägg : 142 Age : 40 Namn : Mange Från : Södra sidan Kör : Pråm 2.3E Registration date : 09-06-18
| Rubrik: Sv: Mc motor vs bil motor fre 15 jan 2010, 23:12 | |
| Bilmotorn gör det bättre tror jag pga större vridmoment och bättre effektkurva. | |
|
Mantel Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 419 Namn : Jonas Från : Kungsgården Kör : Lupo, Corsa Kompressor Registration date : 08-02-24
| Rubrik: Sv: Mc motor vs bil motor lör 16 jan 2010, 00:40 | |
| beror på vilken växellåda man väljer. Skulle man ha tillhörande växellåda till R1 motorn så skulle nog den gå bäst. Mycket mer tätstegad än billådan.
Fast först lär du nog definiera "gå bäst" Den kommer inte alls gå bäst för mormor att köra till affären i.
Finns många effekt vs. vridmoment trådar. Enkelt sagt så är det enda som räknas effekt. Vridmoment gör inte ett skit, jag kan ju dra med lillfingret 500nm utan problem, bara jag har utväxling till det (tillräckligt lång hävarm) Eller så här man man säga, det som räknas är vridmomentet på drivhjulen. Inte i motorn. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mc motor vs bil motor | |
| |
|