| Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning | |
|
+17Grey Nicklas-92 Hedin_ joppa broddbyskogen Anton ToTTe Henrik JohanJ SierraT Combatbenke Fiskargubbe Ågren alle_d Bagge_Turbo _-gniraz-_ Mikael 21 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
joppa Skogenracing Small
Antal inlägg : 24 Namn : Stian Från : Norge Kör : Manta cosworth Registration date : 08-01-20
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning sön 17 aug 2008, 22:14 | |
| triggerhjul kan kjöpas her. www.Triggerwheels.com universala saker men bör gå grejt och setta på de flesta motorer. trenger inga magneter o styr, bare et stål hjul med 36-1 eller 60-2 tenner. samt en Vr trigger f.eks från cosworth. triggern plaseras ca 0,7-1mm från triggerhjulet, det er iaf så det er på de flesta sprut inkl megasquirt. | |
|
| |
Hedin_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 30 jun 2009, 23:48 | |
| | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 30 jun 2009, 23:55 | |
| | |
|
| |
Nicklas-92 Skogenracing Medium
Antal inlägg : 53 Age : 32 Namn : Nickas hjelm Från : Bräcke Kör : ford scorpio 2.3-91 stylad och turbo Registration date : 10-08-08
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 12:05 | |
| hej ska eventuellt köpa ett likadant Haltech motorstyrning som på första bilden. tänkte fråga om de är för högohm eller lågohm spridare den är byggd för? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 16:58 | |
| | |
|
| |
Antal inlägg : 53 Age : 32 Namn : Nickas hjelm Från : Bräcke Kör : ford scorpio 2.3-91 stylad och turbo Registration date : 10-08-08
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 18:13 | |
| okej behövs de motstånd till lågohm spridarna då? | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| |
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 21:38 | |
| hehe okej men bränner man inte lågohms spridaren då? | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 22:03 | |
| - Nicklas-92 skrev:
- hehe okej men bränner man inte lågohms spridaren då?
En liten fundering bara. Vad var det du inte förstod? Det med att "F9 och e6 klarar båda", dvs. att det funkar med både hög- eller låg-ohmiga spridare eller "kör med motståndet som finns inbyggt i kablarna" vilket betyder att det inte behövs något extra motstånd? Skulle jag varit dig skulle jag börjat med att läsa hur MS fungerar (googla) å sedan köpt mig ett MS för att leka tills du förstår vad allt handlar om. Sen kan du fundera på att köpa ett Haltech. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 22:07 | |
| okej nä vart lite brydd bara för de var en som jag ska köpa ett f9 Haltech system av som sa att han skulle leta motstånd till lågohms spridare. de var de jag inte riktigt förstog | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 22:10 | |
| Eller så kan man ladda ner haltechmanualen på haltechs hemsida eller läsa den medföljande till sprutet Eftermarknadssprut kräver massor av läsande och tyvärr kommer man inte ifrån det Ävet ett gammalt äckligt haltech från 90talet kan funka bättre än ett megasquirt. Jag kände direkt när jag gick från mitt F9 till MS att gången på motorn blev sämre. Dessutom kan man klanta till det mycket mer på ett haltech innan boxen brinner Men för att svara på din fråga. Du kan precis som jag skrev i inlägget på förra sidan köra både och. Bra spridaresteg på Haltech så inga problem | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 22:17 | |
| okej då ska jag försöka ladda hem manualen till den. just för att jag vill ha haltech F9 är för att slippa tändningen då jag är nybörjare på sånt här. ms värkar lite för mycket på en gång att lära sig. hur är kvaliten på haltech systemet typ inställningar och sånt? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 22:39 | |
| Du behöver inte använda tändning på MS heller om du så önskar. Bara koppla mot minus på tändspolen precis som på haltech.
Haltech är trixigare att mappa då man jobbar enbart i 2d fönster och jobbar i 500varv intervaller och det blir 18-20 sidor att gå igenom. Men när man lär sig det så funkar det bra. Fördelen som jag ser det är att det behövs ingen mus utan allt sköts via tangentbordet vilket underlättar vid mappning.
Väldigt lite funktioner i gamla haltech så blir inte mycket inställningar att hålla rätt på så man tappar inte bort sig i några menyer | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 22:47 | |
| Okej vad är de för pris skillnad på haltech F9 och ett ms om ma man ska ha med alla givare mappsensor osv ungefär. var lite tråkigt att höra att de var 2d och 18- 20 sidor och jobbar i 500 varv i intervaller. men de är bättre än till sprut iaf som jag bara har haft. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 22:52 | |
| om du lyckas hitta ett F9 till salu (ovanliga) så kan dom kosta från 2000kr -> 6000kr. Är så varierande då säljarna har så konstiga uppfattningar så går inte att säga säkert. Det du måste tänka på är att haltech kräver rätt givare. Går inte at bara plocka vaad som helst och saknar du nått så blir det oftast dyrt att komplettera uppp | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 22:59 | |
| okej vet om ett som jag ska köpa för 2700 med alla givare och 2 bars mappsensor . okej de var bra att veta så jag hoppas allt är helt då för man är ju inte den rikaste:) försöker skramla ihop 2700 så man har råd. jag satt och funderade på en sak, går de inte att använda de som tillsprut så när den känner av lite ladd så ökar den soppan in till motorn? eller har jag helt fel:) | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tis 01 mar 2011, 23:07 | |
| 2bar mappsensor räcker till 1bar ladd.
går att ha som extrasprut också givetvis | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning ons 02 mar 2011, 00:04 | |
| okej. ja då blir de nog de i början tills nya motorn ska i bilen. tack för alla snabba och bra svar:) | |
|
| |
Micke.fr Skogenracing Small
Antal inlägg : 2 Age : 33 Namn : Micke Från : laholm Kör : volvo Registration date : 12-02-01
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning ons 01 feb 2012, 23:25 | |
| Fick med ett haltech sprut te en bil jag köpte han som hade de trodde att det var kasst men är det någon som är lite haj på de och kan kolla på det, ifall de går att fixa eller om de är bara te å kasta? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tor 02 feb 2012, 06:50 | |
| Kan bli svårt, om det är komponentfel kanske någon "tv-reparatör" kan kika på det och mäta fram vilken som är trasig t.ex | |
|
| |
Micke.fr Skogenracing Small
Antal inlägg : 2 Age : 33 Namn : Micke Från : laholm Kör : volvo Registration date : 12-02-01
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tor 02 feb 2012, 10:06 | |
| okej men hur går jag lättast te väga, kan man ge den 12v och jord sedan koppla upp de te datan ,och på så vis se ifall de e kast eller inte? | |
|
| |
nitro Skogenracing Small
Antal inlägg : 1 Age : 40 Namn : Gunay Från : Malmö Kör : bmw 535 turbo Registration date : 12-12-27
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tor 27 dec 2012, 11:31 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning tor 27 dec 2012, 12:16 | |
| Nej dom har gått ur tiden, denna tråd har jag glömt bort att ta ta ner. Det är knappt ingen idag som håller på med gamla Haltech | |
|
| |
Mickewoch Skogenracing Small
Antal inlägg : 1 Age : 30 Namn : Micke Från : Uppsala Kör : Volvo 940 Registration date : 16-10-19
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning ons 19 okt 2016, 23:51 | |
| Varför kan man ej se bilder?:/ | |
|
| |
RuneDK Skogenracing Medium
Antal inlägg : 55 Age : 37 Namn : Rune Från : Danmark Kör : Før 316iT - snart 325iT Registration date : 14-11-09
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning lör 22 okt 2016, 09:33 | |
| Kanske fordi emnet er fra 2007 | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning | |
| |
|
| |
| Guide för att Koppla in Haltech motorstyrning | |
|