| Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* | |
|
+11Fjellström Jimmy Sigge Håcke Arvidsson Randombastard Mikael RuneDK kadettt filemk2 krille_CoX 15 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* fre 10 jun 2016, 22:08 | |
| Grymt | |
|
| |
krille_CoX Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tis 14 jun 2016, 11:17 | |
| OPS det hände en grej Ny topp ihop och fick tag på kamdrev osv i söndags kväll så startade bilen igår utan problem. Förutom hög tomgång som fasen och efter lite felsökning så har mitt insug spruckit lite på 2 ställen så det ska svetsas idag sen mappa om bilen med tråkig orginal kamaxel Känns ju lite old school nu med portad topp dubbla ventilfjärdrar från dohc motorn och standard kam :p 2bar och e85 så gåre nog det med fast riktigt trött på högre varv. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tis 14 jun 2016, 11:43 | |
| Ja lite svag punkt på pinton det där, kul att det är på gång och hoppas det går brett på Mantorp | |
|
| |
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| |
| |
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tis 14 jun 2016, 17:03 | |
| Det va inte bra | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* fre 01 jul 2016, 09:33 | |
| Jahopp då har det lugnat sig efter mantorp gatebil så kan slänga upp lite hur det gick De var riktigt kul och bilen funkade bra men va bara att köra fullt på 3an och när däcken började bli slitna var de som roligast med denna effekt haha :p gick bara åt en uppsättning däck på fredagen så krängde på nya till lördagens körning och dom är fortfarande brukbara Lite skillnad med låg effekt och mantorp är en snabb bana så skillnaden på däckets hastighet jämfört med bilens diffar inte så mycket och då håller däcken bra! Allt funkade klockrent hela helgen med mycket körning och våldande! Ända som hände var att höger sido bakruta gick åt helvete, fick förmodligen något skit flygandes från bilen framför Lite bilder då från campen iaf, inte hittat något från bankörningen än. Vem fan tar kort på en gammal Ford liksom :p Gänget från Enköping som va ner och körde Audin känner man ju igen fick gå hårt på racekörningen och lekte runt med dom flesta på banan! Sen en till polare med sin e30 med stressad m20 | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* fre 01 jul 2016, 09:37 | |
| Just ja sen fick jag hem lite roligare saker från England för jävlar va slö orginalkam är så gick inte att låta bli! Sen blev det beställning på bosch 1300cc spridare så får man mera mos! Så tillbaka till gammalt recept med lika kamaxel jag körde av
Senast ändrad av krille_CoX den tor 04 aug 2016, 00:55, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* fre 01 jul 2016, 23:56 | |
| Kul att det funka bra Fan saknar den där Gamla Audin, klockrent sleeper | |
|
| |
Anton_N97 Skogenracing Medium
Antal inlägg : 74 Age : 27 Namn : Anton Nordberg Från : Åland Kör : Ford Sierra Registration date : 15-08-02
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* lör 02 jul 2016, 22:33 | |
| Vad kostar domdär trimkammarna? har funderingar på att skaffa när ja vidare utvecklar mitt motorkoncept | |
|
| |
Randombastard Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* sön 03 jul 2016, 02:06 | |
| Härligt, härligt ! | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* mån 04 jul 2016, 09:23 | |
| - Anton_N97 skrev:
- Vad kostar domdär trimkammarna? har funderingar på att skaffa när ja vidare utvecklar mitt motorkoncept
Vet jag inte vad exakt kammen kostar men med kamaxel och drev blev det ca 3300kr Men då har jag vippor fjädrar och brickor hemma redan. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tor 07 jul 2016, 08:12 | |
| Jahopp fick sista grejerna som jag beställde nu i veckan, saknas bara lexan rutor då det va 3-4 veckors leveranstid :/ ingen som sitter på en glasruta högerbak till 3dr sierran? :p Rev iallafall av toppen igår så ska göra ordning den idag med fjädrar, brickor, vippor och kam Sen blev det och gå upp till 1300cc spridare så dom hänger med ett tag. Mina 875cc är förövrigt tillsalu | |
|
| |
Joel Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 533 Age : 35 Namn : Joel Från : Norrhult, Småland Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88 Registration date : 10-03-06
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tor 07 jul 2016, 20:04 | |
| Kul projekt! Ingen film från Gatebil eller gröndal?
Hört med plasticwindows.se? Jag köpte lexan/polycarbonat av honom och funkade bra. Tror jag fyllde i ett beställings formulär eftersom jag tog ark och sen ringde han upp en dag senare. Fick hem det fort, under 1 vecka iaf. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* fre 08 jul 2016, 08:57 | |
| - Joel skrev:
- Kul projekt! Ingen film från Gatebil eller gröndal?
Hört med plasticwindows.se? Jag köpte lexan/polycarbonat av honom och funkade bra. Tror jag fyllde i ett beställings formulär eftersom jag tog ark och sen ringde han upp en dag senare. Fick hem det fort, under 1 vecka iaf. Var in och kollade där med men blev annat jag skulle beställa oxå så blev en order från badassparts Jo finns lite filmer från mantorp och malmby. Men ser så jäkla löjligt ut och pinton låter så muppigt på film har jag märkt :p sen måste man klippa osv. Får ta de något sen | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* ons 03 aug 2016, 22:04 | |
| En liten update då Var iväg förra helgen och körde lite på Malmby flygfält i strängnäs på Driftbash eventet och de funkade hela dagen utan strul så riktigt skönt och gick åt nästan alla däck jag hade med mig. Sista svängen ut på dom däck jag hade med mig så började kryckan ta väldigt dåligt så jag testa ett varv till och då var det fan noll i bromsverkan så fick åka av, trodde först att jag hade kört slut på bromsbackarna ibak så det var metall mot metall men när jag kollade dagen efter så var det mycket kvar men hade nog gått väääldigt varmt dom stackars trummorna så nu funkar det igen Adam Sigge ( ASfota ) va på plats som vanligt Pontus blomqvist foto Sen ett gäng bilder från Björnen och jag, kolla in dom på facebook vet jag! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tor 04 aug 2016, 22:16 | |
| Tufft Snyggt kört | |
|
| |
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tis 09 aug 2016, 08:40 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tor 25 aug 2016, 13:55 | |
| Blir nog en sväng till gröndal nu i helgen och sladda av sig lite Blev tvätt och en bild på bägge bilarna. Va Iväg på träff i Sala | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* fre 26 aug 2016, 07:20 | |
| Vad kör du med för bakaxel i den vita ? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* mån 29 aug 2016, 09:18 | |
| I den vita är det vanliga 7" med trummor och splines axlar, imponerande av att den håller fortfarande faktiskt då det blivit mycket kopplings sparkade på 3an | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tis 30 aug 2016, 07:53 | |
| Någon som skulle vara intresserad av att köpa motorpaket från denna? Sprutet och spridarna är det ända jag vill behålla, motor med kringutrustning och låda säljs av till förmån för nya bygget | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tis 30 aug 2016, 13:19 | |
| Svetsdiff lr ? Vad har du tänkt för peng på de? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* ons 31 aug 2016, 09:28 | |
| Alltid svetsdiff Har lagt ut det för 16k men får se | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* fre 02 sep 2016, 19:34 | |
| Två fetingar! | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* | |
| |
|
| |
| Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* | |
|