| Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* | |
|
+11Fjellström Jimmy Sigge Håcke Arvidsson Randombastard Mikael RuneDK kadettt filemk2 krille_CoX 15 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
krille_CoX Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| Rubrik: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* mån 26 okt 2015, 09:33 | |
| Var ett jäkla tag sen man hade en aktiv tråd här men nu börjar ju vinter pysslet och alla idéer man har ska man försöka få igenom till nästa år. Har kört med min vinröda sedan i 2 år nu och nytt för 2015 så var det ett EMU ecumaster som fick byta plats med mitt struliga ms1v3 och sen byttes det till en newman racekam och så stoppade jag dit kolvkylning och ny högtrycks oljepump från cossie 4x4. Blev en helt ny karaktär på maskin! Men som sagt mycket vill ha mera så till nästa år skall det byggas en maskin med mera potential än gamla gjutgärns 4an kommer en annan tråd angående den maskinen och vinröda sedan senare. Jag har kört dom tre senaste vintrarna sierra xr4x4 2,9 och de är grymt kul med 4x4 och snö heltklart! Men nu i vinter blir det att leka med rwd igen och trixa lite smått med styrvinklar, så jag hämtade en sierra 2.0 CL som då min färdiga pinto maskin från vinröda sierran skall ner i med motorstyrning och hela skiten. Lagom vinterkärra på uppskattningsvis 300whp och är väl den som denna tråd kommer handla om Slänger upp bilder senare idag hur det ser ut just nu, men soppa system ska byggas i veckan och sen ska maskin ur för att göra motor swap nästa helg.
Senast ändrad av krille_CoX den mån 08 maj 2017, 09:19, ändrad totalt 9 gånger | |
|
| |
filemk2 Skogenracing Small
Antal inlägg : 4 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Volvo 460 Registration date : 13-08-08
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* mån 26 okt 2015, 18:08 | |
| Låter intressant! | |
|
| |
kadettt Skogenracing Large
Antal inlägg : 169 Age : 30 Namn : Charlie Från : Västerås Kör : e30 x2, evo 2 Registration date : 12-11-25
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* mån 26 okt 2015, 18:54 | |
| vet inte om du varit snål med körning med den vinröda? alltid bara sett den stå parkerad på träffarna | |
|
| |
Antal inlägg : 332 Age : 34 Namn : Krille Från : Enköping Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (; Registration date : 12-04-12
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tis 27 okt 2015, 09:13 | |
| - kadettt skrev:
- vet inte om du varit snål med körning med den vinröda? alltid bara sett den stå parkerad på träffarna
Ja iår så körde jag besiktad bil för första gången med turbo maskinen och då blev det mest bara ströga runt till träffar osv och dåligt med körning på bana och event var ner juni på gatebil men var galet mycket bilar ute så dåligt med kör tid. | |
|
| |
RuneDK Skogenracing Medium
Antal inlägg : 55 Age : 37 Namn : Rune Från : Danmark Kör : Før 316iT - snart 325iT Registration date : 14-11-09
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* lör 31 okt 2015, 10:30 | |
| Bliver et godt projekt. Jeg vil gerne selv ha en sierra en dag. Hvad har du haft af problemer med ms? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* lör 31 okt 2015, 11:27 | |
| Bilder bilder | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* lör 31 okt 2015, 21:55 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* lör 31 okt 2015, 21:59 | |
| Och nu ikväll så rullades vinröda sierran in för att ta motorhärva med EMU ecumaster och hela den biten Hämtade också en låda med grenrörs delar så skall bygga ihop ett nytt grenrör för turbon jag ska köra med över vintern. Tog också hem alla flänsar som behövs till den snurran. Kommer bli turbo och wastegate ifrån en Audi s6 -95, sitter K24 agg på dom istället för min större K27a me 12ans avgashus. Vill få mycket tidigare laddtryck med 24an | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* lör 31 okt 2015, 22:03 | |
| - RuneDK skrev:
- Bliver et godt projekt. Jeg vil gerne selv ha en sierra en dag.
Hvad har du haft af problemer med ms? Jag har hållit mig till Ford Sierra sen första bilen ( som jag har kvar och bygger på nu igen i vinter,den vinröda ) riktigt goa bilar och kul att sticka ut Med mitt MS så var det tändning som inte ville funka riktigt. Dödade tändstift och hög avgastemp. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* lör 31 okt 2015, 22:33 | |
| Blev jäkligt bra med fälgarna Borg som fixar med sprutet? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* sön 01 nov 2015, 00:11 | |
| - Mikael skrev:
- Blev jäkligt bra med fälgarna Borg som fixar med sprutet?
Ja fälgarna passade rikigt bra trotts de höga ET:t faktiskt letar efter 205/45-17 vinter sulor till dessa Japp var över till Borg tidigare iår så vi drog allt till sprutet och uppstart som sugis då jag körde besiktat iår som var riktigt skönt och kul, sen efter blankt papper åkte turbo grejerna på och gatmappade ! bilen hade inte varit godkänd bessad sen 2010 | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* sön 01 nov 2015, 00:15 | |
| Så ikväll åkte härvan ut ur den vinröda sierran och snyggade till kablarna lite så de blir lätt att dra allt i vita Backad ur hela härva, blev ett litet ormbo;) som senare snyggades till | |
|
| |
Randombastard Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* sön 01 nov 2015, 11:13 | |
| Härligt! är det en 2.0 CAT du plockade ur den vita? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* sön 01 nov 2015, 23:08 | |
| - Randombastard skrev:
- Härligt! är det en 2.0 CAT du plockade ur den vita?
yepp de satt cat pån så förmodar väl det ? | |
|
| |
| |
| |
Randombastard Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tis 03 nov 2015, 17:49 | |
| Ser bra ut!, keep it up | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tis 03 nov 2015, 20:23 | |
| Började snickra på ett grenrör igår så blev färdig punktat idag rätt nöjd för att vara andra gången jag bygger grenrör, sist var 2 år sen. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* ons 04 nov 2015, 19:42 | |
| Ser bra ut | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tor 05 nov 2015, 11:18 | |
| Tackar Tråden tog slut igår så hann inte helsvetsa allt, wg utag kvar och nån skarv på grenröret. Började dranya bränsle systemet igår när tråden tog slut i svetsen så fick endel gjort ändå. Fall jag får flänsar å packning för olja in å ut till turbon idag från kl Racing så ska det kunna provstarta ikväll Sen vad tycker skogen folket ang wg röret, screampipe elr dra in det i DP? har alltid kört screampipe och har inte direkt lessnat på ljudet än direkt men folk säger de låter lite fränarare med indragen wg "race ljud" :p | |
|
| |
Arvidsson Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tor 05 nov 2015, 13:56 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* fre 13 nov 2015, 00:27 | |
| En stund sen man uppdatera så tänkte slänger upp lite bilder osv då bränsle systemet blev färdigt förra veckan så uppstart är gjord och allt verkar lira som de ska. nya ANslangar tur och retur Kylsystem fixat, tryckrör klart och fläkt med kåpamonterat. Imorgon blir det att göra uttag för WG och linda lite bandage på Downpipe och grenrör:) | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tis 12 jan 2016, 09:47 | |
| Jahopp vad har hänt här då? jo föfan den bara går och går första mappningen gav 0,9 i grundladd med audi wgn. Så körde så ett tag men var inte mycket som hände när man drog ur skiten så blev att koppla mottryck och ställde laddet på 1,4 ungefär så nu rör den på sig lite! Fick dock ta bort "höfläkten" och sätta dit en elfläkt från Volvo med mera flås för är ju någon som monterat en led ramp mitt i fronten så blev dåligt med andningsväg hmmm Sitter på mobilen nu och verkar inte vilja laddas upp bilder men fixar det senare idag. Finns film oxå när jag drar första dikes körningen | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* tis 12 jan 2016, 10:14 | |
| Kul att det funkar, blev bra motorrummet | |
|
| |
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* mån 18 jan 2016, 20:48 | |
| Snajsigt | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* | |
| |
|
| |
| Krille_cox - Stressad Sierra Pinto. *såld* | |
|