| alex_s - Sierra Pinto turbo | |
|
+7Fiechen bosse Jimmy Mikael Randombastard Grey Alex_S 11 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Randombastard Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo ons 20 maj 2015, 17:23 | |
| Ser bra ut!
Blir det något med väghållning lr så? | |
|
| |
Alex_S Skogenracing Medium
Antal inlägg : 96 Age : 30 Namn : Alexander Sjögren Från : Helsingborg Kör : E36 Turbo Registration date : 12-09-05
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo ons 20 maj 2015, 17:28 | |
| - Randombastard skrev:
- Ser bra ut!
Blir det något med väghållning lr så? Tack Nja, inte i första taget i alla fall. Denna kommer mest döda däck och gå brett på gatan i sommar, sen vet man ju aldrig! | |
|
| |
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo ons 20 maj 2015, 17:33 | |
| Får vi hooka upp nere i Hyllinge på en fre/lör kväll så man får se den slajda då? | |
|
| |
Antal inlägg : 96 Age : 30 Namn : Alexander Sjögren Från : Helsingborg Kör : E36 Turbo Registration date : 12-09-05
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo ons 20 maj 2015, 17:38 | |
| - Randombastard skrev:
- Får vi hooka upp nere i Hyllinge på en fre/lör kväll så man får se den slajda då?
Sålänge polisen lugnar ner sig så kanske jag glider på bort till dom träffarna också hehe. dom är lite aggressiva just nu Fick precis beställt en mtx-l bredbandslambda så den har jag väl på fredag Fattas det bara lite An-slang och så till turbo sen kan man nog starta | |
|
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo ons 20 maj 2015, 17:39 | |
| Skojjar vi inte om, sedan Svarta E30n triggade dem förrförra helgen så är det riktigt intensivt just nu ^^
Hurraay Forden rullade genom besiktningen idag blankt! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo ons 20 maj 2015, 19:04 | |
| Ja kör standard spridare och vrid bränsletrycket tills den går på lambda 1 på tomgång för E85. Sen lägger du på extraspridarna tills du ligger på 0.7-0.8 i lambda på laddtryck. Då är du hemma bra | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo tor 21 maj 2015, 18:52 | |
| tänkte att det är lika bra att dubbelkolla. Jag har ju satt oljetrycksgivaren till extrasprutet i insuget. Givaren bör ju således bli jordad, jag har kopplat in allting såhär. Det blir väl rätt? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo tor 21 maj 2015, 18:59 | |
| Njae, skulle inte koppla så | |
|
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo tor 21 maj 2015, 19:46 | |
| hmm ja.. hade problem i början att spridarna starta såfort jag la på jorden på batteriet, men tror jag kom på vad det är nu i eftertanke, undersöker saken vidare imorgon!
Har också en icke fungerande tankmätare, den är helt fast på full tank. Mätare eller armatur/kablage som är mest troligt trasigt? Och det verkar inte riktigt gå att komma åt armaturen utan att ta ner tanken? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo fre 22 maj 2015, 14:01 | |
| fick en provanställning på heltid idag! så nu slipper man endast jobba säsong som jag gjort hittils! Kom paket idag, med en bredbandslambda och en nippel till oljereturen som ska sitta i blocket. Den som satt där nu var typ 6mm invändigt, denna är lite större. Fortfarande i minsta laget men ska väl fungera till en såhär liten turbo. lön på måndag så då blir det att beställa det sista för oljan till turbon, samt lite silikonslang till tryckrör osv. | |
|
| |
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo fre 22 maj 2015, 16:12 | |
| Grattis till anställningen | |
|
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo fre 22 maj 2015, 16:43 | |
| Tacktack! har kopplat in och kalibrerat lambdan, och rensat upp det sista av förra ägarens elinkopplingar till extramätare osv. det hela slutade med att bara slita ut allt! och göra om det. har även kollat vidare på extrasprutet, undrar om jag har fått rätt relä? lite svårt att tyda det på bilden kanske.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo fre 22 maj 2015, 20:29 | |
| Mest troligt löst problemet, kabeln jag dragit till stift 86 var trasig, kopplade ihop den snabbt med kabel till stift 30. Nu tror jag det fungerar! Började även försöka få ihop tryckrör, använde massa böjar o rör jag hittade i garaget. mest så jag vet vad jag ska beställa. Blir att beställa en alu ic istället för saab ic'n som satt på när jag köpte den, den passade inte så bra längre.. nån som vet ic mått som sitter bra mellan stötfångaren o kylaren? har även problem med vattenbehållare till kylaren... grenröret är rätt dåligt utformat så man kan inte sätta behållaren där den ska sitta då den ligger emot huset på turbon. Går det inte att byta till en kylare som man fyller på direkt i den istället? sen använda ett litet expansionskärl som är lättare att gömma.. eller det blir kanske problem med luftning? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo lör 23 maj 2015, 16:12 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo lör 23 maj 2015, 18:25 | |
| härligt då blir det en sån intercooler! Tycker jag du ska | |
|
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo sön 24 maj 2015, 15:06 | |
| Testmonterade en T28 turbo, tyvärr tar wg klockan i generatorn.. fick tag i en ic billigt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo sön 24 maj 2015, 16:05 | |
| Bra deals på IC:s gillar vi! Tror du att du hinner få den rullande till Juli? | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo sön 31 maj 2015, 17:13 | |
| Är detta rätt ordning på tändkablarna? Jag rökfyller förövrigt garaget, med rök från oljelocket när bilen går igång/ kör på starten... Trasig kolv? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo sön 31 maj 2015, 22:11 | |
| Beror på hur fördelaren sitter, men ordningen är rätt. Se till att strobba bara
Om det ryker kraftigt från locket så låter det tyvärr som en kolv | |
|
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo ons 03 jun 2015, 20:27 | |
| Kämpar som tusan för att få tag i ett vettigt garage! det jag står i nu går inte direkt att riva en motor i... | |
|
| |
Fiechen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 827 Age : 32 Namn : David Från : Fjärholma Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ Registration date : 10-06-28
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo ons 03 jun 2015, 21:21 | |
| Ang expansionskärl till kylaren så har vw golf/Audi A3 små söta runda saker som är lätta att fästa, vill du har kylare med påfyllning i kylaren så har japanare å vissa BMW detta Jag har förövrigt en ställbar tryckvakt om det skulle vara intressant nån gång, bra till 2 stegs extrasprut | |
|
| |
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo lör 13 jun 2015, 01:25 | |
| Ah! blir nog en Alu kylare av något slag, KL racing har ju cheva kylare som bör fungera.. Har idag komp testat motorn cyl 1 - 12kg cyl 2 - 5kg cyl 3 - 6kg cyl 4 - 12kg Två kassa kolvar alltså. Jag har även ordnat så jag kan låna in mig lite grann i polarens garage så jag kan få ihop bilen i sommar. så nu söker jag cossie kolvar och cossie stakar, ska jag endå riva ner motorn är det ju lika bra att byta ut till lite värre grejer. Har hört att man kan använda cossie toppackning också? är det ett vettigt alternativ till original? blir även ett annat styrsystem samt större spridare och lite sånt. så söker främst ett Ms, annars får det bli ett ecu master då jag har väldigt nära till support här. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo lör 13 jun 2015, 16:49 | |
| Usch då. Tråkigt, brukar köra Cosworth Grupp A packning, den har funkat väldigt bra till 2.3bar | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: alex_s - Sierra Pinto turbo | |
| |
|
| |
| alex_s - Sierra Pinto turbo | |
|