Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går

Gå ner 
+67
_Glenne_
XeroZ
J.Eklund
incon92
Puckis
plåtis
Lindskog
znyltarn
Henrik
victor91
Knez
kadettt
_-gniraz-_
Dunken
Jonnieboy
Fiechen
nygge
ghettojonny
Haggen
m5micke
Sigge
matsin
Alexander92
ricze
Liljan
krille_CoX
Jimmy
E30Anders
Stavon
Randombastard
Mange
Hamster
Jättemackan
Scherp
Veteranhenke
Catling
Limpdjur
werd
renegade
Eriksson
CarCass
ropa
Wike
633csi
Bitter_
Grey
Puttee
Painlake Racing
Golden Boy
JElfgren
Arvidsson
Kanto
Dannexx
JBlom
Storckeen
Jobio
bosse
racepeter
Joel
sjöblom!
_Macce_
Flexenan
houk
Sten
Xeper
Håcke
Mikael
71 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 16 ... 29, 30, 31  Nästa
FörfattareMeddelande
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimesön 09 aug 2015, 08:50

Nej det gör det verkligen inte men hade hoppats på att jämka mot caprin bara Smile

Nej det är vag spolar och det som är så konstigt att det missar, flera som kört mycket mer utan problem, testade nya stift och spolar i bänken och ingen enorm skillnad. Plockade isär wg:n igår och muttern som håller membranet hade gängat upp sig så drog ihop det så blev laddet lite stabilare

Vanos pillade vi till under första bromsningen så den är så bra den kan vara, på vid 1600 varv och av vid 4500 om jag inte minns fel. Det är lite avgörande hur avgaskammen står också
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mikael
Skogencrew
Mikael

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimesön 16 aug 2015, 17:41

Ja vad ska man säga, bytte stift för att vara säker på att slippa misständningar

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 250

Men skulle prova nya fina Hoosier slicksen och spinner ju läskigt mycket, sämst däck ever. MT däcken som är mindre och smalare grepper klart bättre

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 251

Var dags för race igår också och åkte iväg, drog ut på tiden så gav upp och på vägen hem tänkte jag g-techa och leta 10:an på gata men slutade tyvärr med att jag la i tvåan istället för fyran så motorn började ticka som fan. Var helt säker på att det var massa ventiler så rev bort toppen idag men hittade inget fel, nu är vi helt inne på att det är tryckarna som gett upp då det inte kan vara så mycket annat. Har lite deadline då det är Lunda på söndag nästa vecka och vill verkligen se vad sierran ska gå för på strippen

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 252

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 253
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimefre 21 aug 2015, 17:12

Okej då hittade jag ett till fel. Vi uppstart nu så va motorn mycket tystare vid byte av tryckare men den vibrera sjukt mycket. Var ett tag helt inne på att vevaxeln var krokig men efter en massa felsökning och lån av Jannes lyft så hittade vi en trasig tryckplatta. TG Racing hade hemma på hyllan som vanligt så var bara kastbyta fort som attan Smile

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 254

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 255
Jobio
Skogenracing Extreme
Jobio

Antal inlägg : 490
Namn : Johan Biörs
Från : Insjön
Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird
Registration date : 13-10-05

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimefre 21 aug 2015, 20:48

Skönt att det löste sig
bosse
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 659
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimefre 21 aug 2015, 20:52

Jävlig skönt att de löste sig!
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

Antal inlägg : 1258
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimelör 22 aug 2015, 08:07

Det är inte dåligt grepp i däcken Micke...det är för mycket mos i sierran Very Happy.
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Painlake Racing
Skogenracing Large

Antal inlägg : 179
Namn : Andreas Sköld
Från : Emmaboda
Kör : BMW E36 320 och Valiant-66
Registration date : 14-06-30

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimeons 26 aug 2015, 20:46

Du får nästan ta och klistra in race rapporten här Wink

Planer inför meksäsongen?
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimeons 26 aug 2015, 21:58

Ja det lär jag ju göra för tusan Smile

Var en rätt bra helt med massor av sol, tyvärr så gick det inte riktigt min väg. Inledde dagen med fel på tidtagningen, visade sig efter halva tiden att fartsensorerna stod fel så den visade alldeles för lite slutfart, på dom jag såg som fick köra sina repor så var det hela 30km/h. Jag körde 190 som bäst och när jag väl skulle testa med fungerande slutfart så blev det haveri på diffen, jag som muttrat lite på macce och allt och gör precis lika själv men blev då ett jäkla grepp i den repan innan det small till Smile
Hur som helst stämde själva tiden och med 11.19 så var jag lite slöare än jag hoppats på, var jäkligt taggad på en tia men med oklistrad bana så kanske det spann lite väl mycket.

Nu måste jag ta ett beslut hur jag ska gå vidare, vill fasen köra lite fortare på strippen och då lär det nog till en riktigt bakvagn, frågan är om sierran är sådant bra val för det?
Är lite inspirerad för något nytt bygge dessutom men kanske dumt att påbörja något igen.

Liten film från skogenracing Team

Par goa bilder blev det också, jag valde ju att köra ner bilen till lunda och slutade med att jag fick köra hem Klas driftingbil sent på söndagkväll. Det var en upplevelse jag sent ska glömma med allt stummonterat Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Rita

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 256

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 257

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 258
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimetor 27 aug 2015, 01:23

Fel bakvagn för problemfritt körande på strippen med mos och grepp!

Starta du med launch lr frivarV? Hur mycket?
Ens försök till att slira iväg Mjukt med pedalen eller dumpar den hårt?

Sista bilden ser riktig fläskig ut!!
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimetor 27 aug 2015, 06:33

Ja helt klart, använder aldrig launch. Var så inne på att sätta en tia så dumpade nog bara denna gång tyvärr.
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimetor 27 aug 2015, 20:30

Och nu är det konstaterat att jag har svetsat för dåligt, ett solhjul av på mitten och ett sprucket. Har fått tag på ny diff av Johan med granadan så ska bränna ihop den lite rejälare så är man ute och dörnar igen Smile

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 260
Painlake Racing
Skogenracing Large

Antal inlägg : 179
Namn : Andreas Sköld
Från : Emmaboda
Kör : BMW E36 320 och Valiant-66
Registration date : 14-06-30

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimetor 27 aug 2015, 21:21

Snåljåp Wink
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimetor 27 aug 2015, 22:35

Ajabaja! Senaste året har jag stött på 3 Forddiffar där det spräckts pga snål svets!

MATA!!!
Jobio
Skogenracing Extreme
Jobio

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimefre 28 aug 2015, 17:29

Bränn på så mycket det går :-)
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimefre 28 aug 2015, 21:00

Så fick det bli Smile nu är bilen ihop igen för nya drabbningar

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 261
Jobio
Skogenracing Extreme
Jobio

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimelör 29 aug 2015, 09:20

Haha ja nu sitter det nog Smile
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimesön 30 aug 2015, 16:24

Jahopp, man kom hela 2mil innan det var dags igen. Skulle filma lite och peta i tvåan IGEN. Poff så försvann 3000kr igen i form av en slut tryckplatta.

Nu tröttna jag av rejält så köpte mig en 765 tryckplatta då dom är mycket starkare på alla sätt och vis

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 262

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 263

på lyften hos Janne igen, snuskigt enkelt att skruva, ner och upp med lådan tar 1 timme helt själv!!

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 264

Slutaste 40mila tryckplatta jag sett, synd för annars är den perfekt skick :/

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 265
bosse
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 659
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimesön 30 aug 2015, 20:03

Visst e d skönt med lift Smile
Jobio
Skogenracing Extreme
Jobio

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimesön 30 aug 2015, 22:23

Ja alltid är det nåt :/
Nu går väl minisken istället?
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimeons 02 sep 2015, 00:15

Dags för automat Micke ? Very Happy
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimeons 02 sep 2015, 06:33

Automat hade varit så fränt men är ju en del pyssel och labbande innan man hittar dit Smile
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimeons 02 sep 2015, 23:07

Annons borta ??
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimetor 03 sep 2015, 08:01

Ja jag ångrade mig, går bara inte sälja den verkar det som, andra försöket nu och haft flera köpare båda gångerna som ska bara ha den.

Planen är nu att ordna lättare modifieringar i vinter och satsa mer på rakt fram åka, stel axel var först på tapeten men mycket jobb och rätt dyrt, en bmw diff precis som ni tänkt er är rätt enkelt att få till. Jag har fått tag på stubbaxlar vid naven med stora bultdelningen så kan köra bmw drivaxlar också och då håller bakvagn för det mesta man matar den med

En HX50 på KL Racing för att lägga sig på 700whp jämnt är också på önskelistan samt en bur eller båge.

Men det är bara lösa tankar just nu, få se om motivationen pockar på i vinter
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimetor 03 sep 2015, 08:51

Låter som en mycket bra idé!
Du lär ångra om du säljer iväg denna!

Bygg en fin bur runt org inredning samt fixa bmw klump . En töja ut bakskärmar så du får in 10"?
Fast på ett lite seriösare sätt än Vi gjorde kanske ;-)
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitimetor 03 sep 2015, 09:09

Hur töjde ni ut era?
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 30 Icon_minitime

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går
Till överst på sidan 
Sida 30 av 31Gå till sida : Föregående  1 ... 16 ... 29, 30, 31  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW
» Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW: 499.5hk & 681nm på hjulen
» Mikael - Ford Sierra 2.9i V6 Turbo: 323hk, 487nm på driven! Film sid 33
» Mikael - Ford Sierra 2.9t "gubbkombin"
» Mikael - Ford Sierra pintoheaven "till salu"

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet