Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 09 aug 2015, 08:50
Nej det gör det verkligen inte men hade hoppats på att jämka mot caprin bara
Nej det är vag spolar och det som är så konstigt att det missar, flera som kört mycket mer utan problem, testade nya stift och spolar i bänken och ingen enorm skillnad. Plockade isär wg:n igår och muttern som håller membranet hade gängat upp sig så drog ihop det så blev laddet lite stabilare
Vanos pillade vi till under första bromsningen så den är så bra den kan vara, på vid 1600 varv och av vid 4500 om jag inte minns fel. Det är lite avgörande hur avgaskammen står också
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 16 aug 2015, 17:41
Ja vad ska man säga, bytte stift för att vara säker på att slippa misständningar
Men skulle prova nya fina Hoosier slicksen och spinner ju läskigt mycket, sämst däck ever. MT däcken som är mindre och smalare grepper klart bättre
Var dags för race igår också och åkte iväg, drog ut på tiden så gav upp och på vägen hem tänkte jag g-techa och leta 10:an på gata men slutade tyvärr med att jag la i tvåan istället för fyran så motorn började ticka som fan. Var helt säker på att det var massa ventiler så rev bort toppen idag men hittade inget fel, nu är vi helt inne på att det är tryckarna som gett upp då det inte kan vara så mycket annat. Har lite deadline då det är Lunda på söndag nästa vecka och vill verkligen se vad sierran ska gå för på strippen
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 21 aug 2015, 17:12
Okej då hittade jag ett till fel. Vi uppstart nu så va motorn mycket tystare vid byte av tryckare men den vibrera sjukt mycket. Var ett tag helt inne på att vevaxeln var krokig men efter en massa felsökning och lån av Jannes lyft så hittade vi en trasig tryckplatta. TG Racing hade hemma på hyllan som vanligt så var bara kastbyta fort som attan
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 21 aug 2015, 20:48
Skönt att det löste sig
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 21 aug 2015, 20:52
Jävlig skönt att de löste sig!
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 22 aug 2015, 08:07
Det är inte dåligt grepp i däcken Micke...det är för mycket mos i sierran .
Painlake Racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 179 Age : 38 Namn : Andreas Sköld Från : Emmaboda Kör : BMW E36 320 och Valiant-66 Registration date : 14-06-30
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 26 aug 2015, 20:46
Du får nästan ta och klistra in race rapporten här
Planer inför meksäsongen?
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 26 aug 2015, 21:58
Ja det lär jag ju göra för tusan
Var en rätt bra helt med massor av sol, tyvärr så gick det inte riktigt min väg. Inledde dagen med fel på tidtagningen, visade sig efter halva tiden att fartsensorerna stod fel så den visade alldeles för lite slutfart, på dom jag såg som fick köra sina repor så var det hela 30km/h. Jag körde 190 som bäst och när jag väl skulle testa med fungerande slutfart så blev det haveri på diffen, jag som muttrat lite på macce och allt och gör precis lika själv men blev då ett jäkla grepp i den repan innan det small till Hur som helst stämde själva tiden och med 11.19 så var jag lite slöare än jag hoppats på, var jäkligt taggad på en tia men med oklistrad bana så kanske det spann lite väl mycket.
Nu måste jag ta ett beslut hur jag ska gå vidare, vill fasen köra lite fortare på strippen och då lär det nog till en riktigt bakvagn, frågan är om sierran är sådant bra val för det? Är lite inspirerad för något nytt bygge dessutom men kanske dumt att påbörja något igen.
Liten film från skogenracing Team
Par goa bilder blev det också, jag valde ju att köra ner bilen till lunda och slutade med att jag fick köra hem Klas driftingbil sent på söndagkväll. Det var en upplevelse jag sent ska glömma med allt stummonterat
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 27 aug 2015, 01:23
Fel bakvagn för problemfritt körande på strippen med mos och grepp!
Starta du med launch lr frivarV? Hur mycket? Ens försök till att slira iväg Mjukt med pedalen eller dumpar den hårt?
Sista bilden ser riktig fläskig ut!!
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 27 aug 2015, 06:33
Ja helt klart, använder aldrig launch. Var så inne på att sätta en tia så dumpade nog bara denna gång tyvärr.
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 27 aug 2015, 20:30
Och nu är det konstaterat att jag har svetsat för dåligt, ett solhjul av på mitten och ett sprucket. Har fått tag på ny diff av Johan med granadan så ska bränna ihop den lite rejälare så är man ute och dörnar igen
Painlake Racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 179 Age : 38 Namn : Andreas Sköld Från : Emmaboda Kör : BMW E36 320 och Valiant-66 Registration date : 14-06-30
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 27 aug 2015, 21:21
Snåljåp
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 27 aug 2015, 22:35
Ajabaja! Senaste året har jag stött på 3 Forddiffar där det spräckts pga snål svets!
MATA!!!
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 28 aug 2015, 17:29
Bränn på så mycket det går :-)
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 28 aug 2015, 21:00
Så fick det bli nu är bilen ihop igen för nya drabbningar
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 29 aug 2015, 09:20
Haha ja nu sitter det nog
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 30 aug 2015, 16:24
Jahopp, man kom hela 2mil innan det var dags igen. Skulle filma lite och peta i tvåan IGEN. Poff så försvann 3000kr igen i form av en slut tryckplatta.
Nu tröttna jag av rejält så köpte mig en 765 tryckplatta då dom är mycket starkare på alla sätt och vis
på lyften hos Janne igen, snuskigt enkelt att skruva, ner och upp med lådan tar 1 timme helt själv!!
Slutaste 40mila tryckplatta jag sett, synd för annars är den perfekt skick :/
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 30 aug 2015, 20:03
Visst e d skönt med lift
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 30 aug 2015, 22:23
Ja alltid är det nåt :/ Nu går väl minisken istället?
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 02 sep 2015, 00:15
Dags för automat Micke ?
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 02 sep 2015, 06:33
Automat hade varit så fränt men är ju en del pyssel och labbande innan man hittar dit
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 02 sep 2015, 23:07
Annons borta ??
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 03 sep 2015, 08:01
Ja jag ångrade mig, går bara inte sälja den verkar det som, andra försöket nu och haft flera köpare båda gångerna som ska bara ha den.
Planen är nu att ordna lättare modifieringar i vinter och satsa mer på rakt fram åka, stel axel var först på tapeten men mycket jobb och rätt dyrt, en bmw diff precis som ni tänkt er är rätt enkelt att få till. Jag har fått tag på stubbaxlar vid naven med stora bultdelningen så kan köra bmw drivaxlar också och då håller bakvagn för det mesta man matar den med
En HX50 på KL Racing för att lägga sig på 700whp jämnt är också på önskelistan samt en bur eller båge.
Men det är bara lösa tankar just nu, få se om motivationen pockar på i vinter
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 03 sep 2015, 08:51
Låter som en mycket bra idé! Du lär ångra om du säljer iväg denna!
Bygg en fin bur runt org inredning samt fixa bmw klump . En töja ut bakskärmar så du får in 10"? Fast på ett lite seriösare sätt än Vi gjorde kanske ;-)
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 03 sep 2015, 09:09
Hur töjde ni ut era?
Sponsored content
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går
Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går