Antal inlägg : 23 Age : 62 Namn : Mats Svensson Från : Gefle Kör : Saab 9-3 AERO Registration date : 10-07-19
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 06 feb 2015, 00:18
Hejsan Micke.. Bara se till att få fart på den så vänder det ska du se vet inte hur många gånger man har varit vid det vägskälet som du pratar om, sen tar man tjuren vid hornen och det är värt alla pengar och tid man lagt när man tar första rundan med bilen..
Så ta ett break en stund så ska du se att gnistan kommer tillbaks, och tänk inte så mycket.. Häls Dunken
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 06 feb 2015, 00:39
På med riktig axel och hjulhus streetrace är ju de som är kul..
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 06 feb 2015, 06:41
bosse skrev:
Fan mikael , börjar du bli gammal eller ?
Jag har alltid byggt bilar för att jag tyckt att det är kul, sätter aldrig nån större press eller tidsgräns på mina projekt, då det är en hobby... Sätter man deadlines och massa krav så blir det nästan somm ett jobb/ krav och då är det inte roligt för min del längre.
Vi VET att du kan bygga fränaste m50 sierra över en weekend ! Så inget o behöva bevisa där, ha kul bygg lite då o då när du känner för det! Ha en bil som du kan tänka dig ha väldigt länge och finslipa på den hela tiden istället för att bygga 3 bilar om året
Ja det kan man nog säga, bygga bil har alltid varit som ett jobb för mig, har aldrig tyckt det varit speciellt roligt utan ett måste för att kunna åka eller testa en ide.
_Macce_ skrev:
Men i sommar, när solen skiner och det är dags för semester, vore det kanske inte helt dumt att glida en runda i en skönsång sierra
Tror ni har det på ett annat sätt med erat gäng där nere, är väl några som åker ut då? Här åker man ut själv på en runda i regel.
Dunken skrev:
Hejsan Micke.. Bara se till att få fart på den så vänder det ska du se vet inte hur många gånger man har varit vid det vägskälet som du pratar om, sen tar man tjuren vid hornen och det är värt alla pengar och tid man lagt när man tar första rundan med bilen..
Så ta ett break en stund så ska du se att gnistan kommer tillbaks, och tänk inte så mycket.. Häls Dunken
Ja jag tänker nog för mycket kanske..
_-gniraz-_ skrev:
På med riktig axel och hjulhus streetrace är ju de som är kul..
Lika som för Macce, ni är ett skönt gäng i nocontroll och flera som kör race och drar runt på tävlingar, helt annan grej då när man triggar varandra i att fortsätta framåt
Painlake Racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 179 Age : 38 Namn : Andreas Sköld Från : Emmaboda Kör : BMW E36 320 och Valiant-66 Registration date : 14-06-30
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 06 feb 2015, 07:27
Ja, sluta tänka Äh, smek ihop den där raketen. Sen tar med den och nån kompis till Gatebil i juni och promotar Skogen! Du vet att det kommer bli härj runt dig och bilen, när du inte är ute på banan och busar så kommer du att få svara på frågor och beröm. Tryck upp några t-shirts t.ex och dela ut vet jag.
På kvällen kommer du förbi oss så bjuder jag på en Miller (inbjudan gäller alla på forumet).
Ge inte upp nu!
Edit: Finns det verkligen inga yngre förmågor som kanske vill engagera sig i crew?
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 06 feb 2015, 08:30
Hehe är väl så, Gatebil och drifting är inget för mig faktiskt. vet inte varför men har aldrig riktigt lockat, är nog för att jag gillar känslan av acceleration som jag är mer för streetrace/dragrace biten. När jag var yngre kunde jag åka runt och slira i korsningar men med ålder så börjar man tänka på risker osv så då tappar man den biten lite också tyvärr.
Tro mig jag har klurat på det att hitta mer hjälp men svårt att få fram folk som är engagerade och bygger bil samtidigt, antingen är det ena eller andra men är givetvis öppen för förslag
Bitter_ Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 34 Namn : Robban Från : LAHOLM Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25 Registration date : 10-11-09
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 06 feb 2015, 09:06
Tror nog Gatebil hade gjort dig bra Mikael . Se hur mycket skogen har satt sin prägel där med diverse byggen och bilar
Painlake Racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 179 Age : 38 Namn : Andreas Sköld Från : Emmaboda Kör : BMW E36 320 och Valiant-66 Registration date : 14-06-30
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 06 feb 2015, 09:28
Bitter_ skrev:
Tror nog Gatebil hade gjort dig bra Mikael . Se hur mycket skogen har satt sin prägel där med diverse byggen och bilar
Ja du rycks med med av stämningen när du kommer dit Annars ska vi hjälpa dig!
m5micke Skogencrew
Antal inlägg : 3132 Age : 42 Namn : Micke Från : Gävle Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97 Registration date : 06-10-12
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 06 feb 2015, 09:35
Alltså Micke. Hur många år har inte hållit på med bilar nu. Byggt nytt, byggt om, sålt, köpt nytt osv osv osv. Förr eller senare kommer man till en punkt då intresset kan totalt svalna. Ibland kanske de behövs en paus. Efter att min bil rasa har den idag stått i över 3år. Testade på lite annat ett tag o på något vis släppte bilen. Nu börjar intresset återigen sakta men säkert komma tillbaka. Själv tok längtar jag efter att min bil rullar o gör allt jag kan för att den ska rulla snart.
Men om den inte gör de är de inte hela världen heller. Jag vet vad jag har där ute i garaget o har inga planer på o sälja iväg mitt.
Jag tycker du ska låta bilen bara stå ett tag. 1år eller 3år eller 10år ja de spelar nog ingen roll. Men gå ifrån ett tag o släpp de här att den måste rulla. Du blir äldre o värderar andra saker lika så alla andra. Men tror ändå att denna hobby kommer att förbli o stanna kvar.
Kan ju bara tala för mig själv. Jag va skit less på bilar när min rasa men nu vaknar de upp igen.
Nä börja sy eller sticka eller något, rusta hemma eller vad som helst o låt bilhobbyn vila. Tror de kan vara både nyttigt o skönt för dig oxå.
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 06 feb 2015, 09:58
Ja det har nog blivit 20 år nu så klart man har gjort en del. Jag tror mycket har att göra med att många slutar med bilar omkring mig. Du föll ifrån för tre år sen, vi har ju haft våra strider genom åren med bilar som varit lika snabba så var en stor drivkraft, sen har många skaffat barn, skäggo som jag alltid byggt med köpte hus osv, Jocke bor för långt bort för att det ska bli hållbart, ja listan fortsätter. Tror helt klart att om det hade rullat på som det gjorde för några år sen då hade jag aldrig ens tänkt i dom här banorna. Hela bilhobbyn bygger på gemenskap och vänner som delar intresset. Vem vet om 10 år kanske alla gubbarna är på gång igen Fast då får man väl inte leka med bilar av miljöskäl..
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 06 feb 2015, 10:54
Vad menar du med miljöskäl??? De flesta här kör på E85 juh så vi ÄR miljövänliga hehehehehe
kadettt Skogenracing Large
Antal inlägg : 169 Age : 30 Namn : Charlie Från : Västerås Kör : e30 x2, evo 2 Registration date : 12-11-25
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 06 feb 2015, 23:06
trist är det när intresset svalnar, men det händer alla. du är en grym bilbyggare & en stor inspiration för mig och många andra! hoppas du fortsätter & bygger klart bilen så man kanske hinner se den i sommar
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 07 feb 2015, 15:11
Kul att höra alla uppmuntrande ord, jag släpade mig till garaget efter flera veckors stillestånd.
Började med en brytare till batteriet
Sen ett fäste till batteriet
Köpte en sluring E85 på macken, passade på att kolla den och är E81 så inte så tokigt för att vara vinter
Med lite ström till bilen kunde jag köra upp bränsletrycket också, nöjde mig med 3.4bar grundtryck
Sen spillde jag i olja och körde upp oljetrycket på startmotorn, imorgon hämtar jag en Sierra 2.9 reservdelsbil jag fick tag på förra veckan så då kan jag få till kardan och en kylarvätskebehållare
Sigge Skogenracing Small
Antal inlägg : 21 Age : 39 Namn : Sigve Från : Norge Kör : Taunus. Registration date : 14-07-29
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 07 feb 2015, 15:39
Fortsett! Blir grymt som fan. å må ikke slutte å bygge biler.
Har en BMW her oppe som du har bygd. Troms/Norge
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 07 feb 2015, 15:47
berätta mer Sigge!!
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 07 feb 2015, 17:58
Inte mkt kvar nu Snart vår å då kommer det att dra i gasfoten igen...
Sten Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 379 Age : 54 Namn : Morgan Från : Härjedalen Kör : Bil,skoter,hoj,mm. Registration date : 11-04-10
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 07 feb 2015, 18:15
Kul att du fortsätter,denna bil vill man se klar och dig bakom ratten!
Tror också Gatebil skulle göra dig gott,svinkul att köra bana och sedan allt roligt folk! Sen är ju Norskar impade av Ford och Skogenracing (iallafall någon jag pratat med ) !
Arvidsson Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 07 feb 2015, 19:48
Såg ditt inlägg på Facebook och sedan här och jag måste säga att det hade varit riktigt synd om du lagt ned det efter att ha kommit så pass långt!
Din gamla M50 Sierra är verkligen en inspirationskälla till hur jag vill se min Sierra kombi när den är klar, sen hade det varit dumt att kasta bort en sådan talang som du besitter när det kommer till bilar, då du hjälpt mig och flertalet därtill när vi stått med huvudena i motorutrymmet med frågetecken om varför någonting strulat!
Lycka till i fortsättningen och är det någonting du behöver uppritat i CAD/Solidworks så hojta till! :-)
werd Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 08 feb 2015, 15:52
Kämpa på! Jobbigt när det går tungt, men man får göra lite när motivationen kommer. Kul att du jobbar på, mycket inspiration ges i dina trådar!
Sigge Skogenracing Small
Antal inlägg : 21 Age : 39 Namn : Sigve Från : Norge Kör : Taunus. Registration date : 14-07-29
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 08 feb 2015, 16:32
En E30 2 dørs 325 med turbo og bur går på finnsnes/troms. Kompis av meg som har hentet den i sør Sverige en plass. Fikk ikke til å legge opp bilde.
Joel Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 533 Age : 35 Namn : Joel Från : Norrhult, Småland Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88 Registration date : 10-03-06
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 08 feb 2015, 18:52
Grattis till uppstart!
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 08 feb 2015, 19:25
Ja tack!
Va lite fipplande med sprutet idag men efter att ha rättat till mina felkopplingar i kontakten till sprutet så fick jag kontakt och kunde få liv i bilen! Är lite justeringar kvar men den känns bra rapp och go. Lukta sommar i garaget! Lite inspirationshöjande helt klart
Knez Skogenracing Large
Antal inlägg : 249 Age : 35 Namn : Theo Från : Gefle Kör : Ford Capri MK3, BMW 330XD E46 Registration date : 09-05-15
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 08 feb 2015, 19:31
Blir nog en rolig sommar. Som det ser ut nu så kommer det rulla 3st Capris med turbo i stan till sommaren. Själv gjorde jag ett 8-timmarspass i garaget idag då min motivation har kommit tillbaka ordentligt till slut.
Ta det i piano bara så kommer motivationen tillbaka. Själv tokrenoverade jag hus och fick tillbaka suget efter det.
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 08 feb 2015, 19:36
Kul Theo!! Vem är den tredje?
Knez Skogenracing Large
Antal inlägg : 249 Age : 35 Namn : Theo Från : Gefle Kör : Ford Capri MK3, BMW 330XD E46 Registration date : 09-05-15
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 08 feb 2015, 19:43
En barndomsvän till mig. Han är väldigt osynlig på internet tyvärr.
För hans del blir det Capri MK1 med Pinto turbo (Cossie-kolvar, annars original) och Haltech F9A. För min del blir det 2.9a med o-ringade toppar och MS
För hans del är det i princip en helgs arbete kvar till uppstart. Lite längre för mig tyvärr, men det ska gå.
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 08 feb 2015, 19:46
Se där va en liten spark i r.ven kan göra hehehehe kör hårt mikael!!!
Sponsored content
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går
Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går