Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 18 jan 2015, 22:36
Långt till sommar du är ju fan klar. Fläktplåten ligger i baksätet på bilen iaf.
werd Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 19 jan 2015, 15:38
Ta semester från bilen till februari! Då kommer nog motivationen Helsnygg och fräsig kärra som bara måste bli klar!
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 20 jan 2015, 07:47
Ja om inte bilen är klar i Maj så skulle jag vara jävligt förvånad.
Sten Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 379 Age : 54 Namn : Morgan Från : Härjedalen Kör : Bil,skoter,hoj,mm. Registration date : 11-04-10
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 20 jan 2015, 08:13
Förstår att du tappar sugen med det tempot du har,kan va skönt med en paus!
Sen så är det ju andra fordon som är roliga så här års ;-) !
I vilket fall så är det ju en grymt bra tråd som man följer med stort intresse!
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 21 jan 2015, 06:37
Fylla olja Montera expansionskärl (om jag hittar något som inte är sprucket) Koppla ihop bränslepumpen bak elmässigt Montera batteri Montera elfläktar tillverka en kardan (om jag hittar en 2.9 kardan) Montera Hastighetsgivare till sprutet
Det är väl vad som behövs men skulle haft en 2.9 bakvagn också så egentligen en hel reservdelsbil att vittja men dom växer inte på träd numera
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 21 jan 2015, 06:39
Ja finns mycket roligare saker att göra just nu Sten
Senast ändrad av Mikael den ons 21 jan 2015, 08:12, ändrad totalt 1 gång
Sten Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 379 Age : 54 Namn : Morgan Från : Härjedalen Kör : Bil,skoter,hoj,mm. Registration date : 11-04-10
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 21 jan 2015, 07:11
Riktigt bra med snö där,nöjd med Yamahan?
Bitter_ Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 34 Namn : Robban Från : LAHOLM Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25 Registration date : 10-11-09
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 21 jan 2015, 08:27
ska du inte köra på e36 kardan som förra gången? jag stack bara sista medbringaren från 2,9L kardanden i bmw kardanen sen va de klart. Jag var iofs så dum så jag inte använde en e36 kardan utan min e34 kardan. hade spart mig en del arbete på placeringen utav hållaren till lagringen.
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 21 jan 2015, 08:45
Mjo men tänkte jag skulle åkt med fords stödlager. Har bara en e34 kardan också som är för lång på alla ledder
Jonnieboy Skogenracing Small
Antal inlägg : 24 Age : 35 Namn : John Från : Luleå Kör : Bmw E34 Turbo Registration date : 13-12-05
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 21 jan 2015, 21:17
Du har 190 kittet va?
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 21 jan 2015, 21:24
Ja det stämmer alldelles lagom! Börjar bli nöjdare med maskin, kändes tung i början men har justerat massa och bättre!
Antal inlägg : 24 Age : 35 Namn : John Från : Luleå Kör : Bmw E34 Turbo Registration date : 13-12-05
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 21 jan 2015, 21:43
Säkert en fin maskin! En arbetskollega har en med 270 kitt, själv kör jag pro rmk 800! Ni verkar ha fint med snö oxå, var är detta filmat?
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 21 jan 2015, 22:05
Gördalen. Mest i hela landet just nu påstås det.
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 21 jan 2015, 22:24
Se till att köra mkt skoter dom få veckorna de är puder, så jäkla kul då. Sen bygger du färdigt fränaste forden :-)
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 27 jan 2015, 20:12
Smög ner till garaget idag och gjorde mig en lista på lite saker som är kvar att pyssla med
Har tjatat innan här men jag söker expansionskärl, kardan (2.9 sierra) Sierra bakvagn (2.9 sierra eller GT)
Har ni har står så skriv här så jag kommer framåt snart!
Senast ändrad av Mikael den tis 27 jan 2015, 20:31, ändrad totalt 1 gång
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 27 jan 2015, 20:22
Öka farbror det e snart 1april
Arvidsson Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 28 jan 2015, 12:51
Expansionskärl har jag nog ett eller två som ligger!
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 28 jan 2015, 20:47
Mysjobb
Stavon Skogenracing Large
Antal inlägg : 100 Age : 33 Namn : Andreas Från : Gävle Kör : Evo Registration date : 10-09-29
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 28 jan 2015, 20:52
Ser ut som det är nära nu:) Ska bli spännande se sommar :p
633csi Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 341 Age : 59 Namn : Jan Åsberg Från : Gävle Kör : M535i Registration date : 10-12-30
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går ons 28 jan 2015, 22:55
Oj vad lång min lista skulle bli..... Bra jobbat Mikael !
Mvh
Janne
Bitter_ Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 34 Namn : Robban Från : LAHOLM Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25 Registration date : 10-11-09
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 29 jan 2015, 08:27
scorpio bakvagn och scorpio kardan? har inget men bara ett alternativ kanske.
Painlake Racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 179 Age : 38 Namn : Andreas Sköld Från : Emmaboda Kör : BMW E36 320 och Valiant-66 Registration date : 14-06-30
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 29 jan 2015, 19:37
Vad hamnar bränsletrycket på? Vad kör du för regulator? Original duger förstås inte? (Ligger lite frågor till dig i min tråd )
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 05 feb 2015, 21:50
Osäker på hur jag ska göra med den här bilen, är bara skitsaker kvar. Fått tag på en reservdelsbil med kardan och sådant men så less på allt. Känner ingen lust alls att göra klart bilen, vet inte ens vad jag ska ha den till riktigt.. Dragracingen känns inte intressant längre, Drifting är inget för mig, streetracen är bara krångliga numera och spårat ur. Bana osv är för dyrt att hålla på med då det måste uppgraderas bromsar osv, träffar känns mest krystat idag.
Cortinan förra året var roligt en kort stund men åkte knappt med den. Precis så här var det på slutet med SilverCaprin också. Den stod bara och tickade pengar utan något intresse från mig. Känns som varje år blir det svårare och svårare att starta om mot nästa sommar, finns alltid tankar "att den här sommaren som kommer ska bli skitkul" men blir bara platt fall. Mycket av gemenskapen som fanns förr är borta idag och för mig är det en av dom viktiga saker som driver mig framåt, även det här forumet går mot sitt slut då det faller från folk hela tiden. Tyvärr inser många inte att sociala media inte kan ersätta ett forum med sin enorma kunskapsbas som finns med aktiva medlemmar
Andreas: Kör en Aeromotive och tänkte mig 3.5bar, orginal duger mycket bra men jag ville ha en annan fuelrail för att få lite snyggare utseende och då blev det naturligt att byta.
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 05 feb 2015, 22:10
Fan mikael , börjar du bli gammal eller ?
Jag har alltid byggt bilar för att jag tyckt att det är kul, sätter aldrig nån större press eller tidsgräns på mina projekt, då det är en hobby... Sätter man deadlines och massa krav så blir det nästan somm ett jobb/ krav och då är det inte roligt för min del längre.
Vi VET att du kan bygga fränaste m50 sierra över en weekend ! Så inget o behöva bevisa där, ha kul bygg lite då o då när du känner för det! Ha en bil som du kan tänka dig ha väldigt länge och finslipa på den hela tiden istället för att bygga 3 bilar om året
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tor 05 feb 2015, 22:13
Synd att sälja iväg ett så komplett klockrent bygge med så lite kvar på "att görs listan" Det blir ju en snygg tuktarbil, mer LR mindre ren busbil för underhållning ! Bestämmer du dig för att sälja tror jag någon nappar (även om det flesta verkar vara rädda för ford med bmw motorer)
Men i sommar, när solen skiner och det är dags för semester, vore det kanske inte helt dumt att glida en runda i en skönsång sierra
Sponsored content
Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går
Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går