Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går

Gå ner 
+67
_Glenne_
XeroZ
J.Eklund
incon92
Puckis
plåtis
Lindskog
znyltarn
Henrik
victor91
Knez
kadettt
_-gniraz-_
Dunken
Jonnieboy
Fiechen
nygge
ghettojonny
Haggen
m5micke
Sigge
matsin
Alexander92
ricze
Liljan
krille_CoX
Jimmy
E30Anders
Stavon
Randombastard
Mange
Hamster
Jättemackan
Scherp
Veteranhenke
Catling
Limpdjur
werd
renegade
Eriksson
CarCass
ropa
Wike
633csi
Bitter_
Grey
Puttee
Painlake Racing
Golden Boy
JElfgren
Arvidsson
Kanto
Dannexx
JBlom
Storckeen
Jobio
bosse
racepeter
Joel
sjöblom!
_Macce_
Flexenan
houk
Sten
Xeper
Håcke
Mikael
71 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 23 ... 31  Nästa
FörfattareMeddelande
Limpdjur
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 786
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimesön 18 jan 2015, 22:36

Långt till sommar du är ju fan klar. Fläktplåten ligger i baksätet på bilen iaf.
Till överst på sidan Gå ner
werd
Skogenracing Supreme
werd

Antal inlägg : 708
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimemån 19 jan 2015, 15:38

Ta semester från bilen till februari! Då kommer nog motivationen Smile Helsnygg och fräsig kärra som bara måste bli klar!
http://www.freewebs.com/engelo/
JBlom
Skogencrew
JBlom

Antal inlägg : 6140
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimetis 20 jan 2015, 07:47

Ja om inte bilen är klar i Maj så skulle jag vara jävligt förvånad. Smile
http://www.luftschutzracing.com
Sten
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 379
Namn : Morgan
Från : Härjedalen
Kör : Bil,skoter,hoj,mm.
Registration date : 11-04-10

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimetis 20 jan 2015, 08:13

Förstår att du tappar sugen med det tempot du har,kan va skönt med en paus!

Sen så är det ju andra fordon som är roliga så här års ;-) !

I vilket fall så är det ju en grymt bra tråd som man följer med stort intresse!
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 21 jan 2015, 06:37

Fylla olja
Montera expansionskärl (om jag hittar något som inte är sprucket)
Koppla ihop bränslepumpen bak elmässigt
Montera batteri
Montera elfläktar
tillverka en kardan (om jag hittar en 2.9 kardan)
Montera Hastighetsgivare till sprutet

Det är väl vad som behövs men skulle haft en 2.9 bakvagn också så egentligen en hel reservdelsbil att vittja men dom växer inte på träd numera Sad
http://www.skogenracing.com
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 21 jan 2015, 06:39

Ja finns mycket roligare saker att göra just nu Sten Smile

Senast ändrad av Mikael den ons 21 jan 2015, 08:12, ändrad totalt 1 gång
Sten
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 379
Namn : Morgan
Från : Härjedalen
Kör : Bil,skoter,hoj,mm.
Registration date : 11-04-10

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 21 jan 2015, 07:11

Riktigt bra med snö där,nöjd med Yamahan?

Bitter_
Skogenracing Large
Bitter_

Antal inlägg : 208
Namn : Robban
Från : LAHOLM
Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25
Registration date : 10-11-09

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 21 jan 2015, 08:27

ska du inte köra på e36 kardan som förra gången? jag stack bara sista medbringaren från 2,9L kardanden i bmw kardanen sen va de klart. Jag var iofs så dum så jag inte använde en e36 kardan utan min e34 kardan. hade spart mig en del arbete på placeringen utav hållaren till lagringen.
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 21 jan 2015, 08:45

Mjo men tänkte jag skulle åkt med fords stödlager. Har bara en e34 kardan också som är för lång på alla ledder
Jonnieboy
Skogenracing Small

Antal inlägg : 24
Namn : John
Från : Luleå
Kör : Bmw E34 Turbo
Registration date : 13-12-05

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 21 jan 2015, 21:17

Du har 190 kittet va?Smile
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 21 jan 2015, 21:24

Ja det stämmer Smile alldelles lagom! Börjar bli nöjdare med maskin, kändes tung i början men har justerat massa och bättre!
Jonnieboy
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 21 jan 2015, 21:43

Säkert en fin maskin! En arbetskollega har en med 270 kitt, själv kör jag pro rmk 800! Ni verkar ha fint med snö oxå, var är detta filmat?
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 21 jan 2015, 22:05

Gördalen. Mest i hela landet just nu påstås det.
Jonnieboy
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 21 jan 2015, 22:24

Se till att köra mkt skoter dom få veckorna de är puder, så jäkla kul då. Sen bygger du färdigt fränaste forden :-)
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimetis 27 jan 2015, 20:12

Smög ner till garaget idag och gjorde mig en lista på lite saker som är kvar att pyssla med Smile

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 145

Har tjatat innan här men jag söker expansionskärl, kardan (2.9 sierra) Sierra bakvagn (2.9 sierra eller  GT)

Har ni har står så skriv här så jag kommer framåt snart!

Senast ändrad av Mikael den tis 27 jan 2015, 20:31, ändrad totalt 1 gång
Håcke
Skogencrew
Håcke

Antal inlägg : 1091
Namn : Håkan
Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T
Registration date : 06-10-14

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimetis 27 jan 2015, 20:22

Öka farbror det e snart 1april Laughing Twisted Evil
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson

Antal inlägg : 520
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 28 jan 2015, 12:51

Expansionskärl har jag nog ett eller två som ligger! Smile
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

Antal inlägg : 1258
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 28 jan 2015, 20:47

Mysjobb Smile
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Stavon
Skogenracing Large
Stavon

Antal inlägg : 100
Namn : Andreas
Kör : Evo
Registration date : 10-09-29

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 28 jan 2015, 20:52

Ser ut som det är nära nu:) Ska bli spännande se sommar :p
633csi
Skogenracing Extreme
633csi

Antal inlägg : 341
Namn : Jan Åsberg
Kör : M535i
Registration date : 10-12-30

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimeons 28 jan 2015, 22:55

Oj vad lång min lista skulle bli.....
Bra jobbat Mikael !

Mvh

Janne
http://www.bmw633.blogspot.com/
Bitter_
Skogenracing Large
Bitter_

Antal inlägg : 208
Namn : Robban
Från : LAHOLM
Kör : Mercedes 190E, FORD CAPRI 3100RS, FORD SIERRA M50B25
Registration date : 10-11-09

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimetor 29 jan 2015, 08:27

scorpio bakvagn och scorpio kardan? har inget men bara ett alternativ kanske.
Painlake Racing
Skogenracing Large

Antal inlägg : 179
Namn : Andreas Sköld
Från : Emmaboda
Kör : BMW E36 320 och Valiant-66
Registration date : 14-06-30

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimetor 29 jan 2015, 19:37

Vad hamnar bränsletrycket på? Vad kör du för regulator? Original duger förstås inte? Smile (Ligger lite frågor till dig i min tråd Wink)
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimetor 05 feb 2015, 21:50

Osäker på hur jag ska göra med den här bilen, är bara skitsaker kvar. Fått tag på en reservdelsbil med kardan och sådant men så less på allt. Känner ingen lust alls att göra klart bilen, vet inte ens vad jag ska ha den till riktigt.. Dragracingen känns inte intressant längre, Drifting är inget för mig, streetracen är bara krångliga numera och spårat ur. Bana osv är för dyrt att hålla på med då det måste uppgraderas bromsar osv, träffar känns mest krystat idag.

Cortinan förra året var roligt en kort stund men åkte knappt med den. Precis så här var det på slutet med SilverCaprin också. Den stod bara och tickade pengar utan något intresse från mig. Känns som varje år blir det svårare och svårare att starta om mot nästa sommar, finns alltid tankar "att den här sommaren som kommer ska bli skitkul" men blir bara platt fall. Mycket av gemenskapen som fanns förr är borta idag och för mig är det en av dom viktiga saker som driver mig framåt, även det här forumet går mot sitt slut då det faller från folk hela tiden. Tyvärr inser många inte att sociala media inte kan ersätta ett forum med sin enorma kunskapsbas som finns med aktiva medlemmar

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 146

Andreas: Kör en Aeromotive och tänkte mig 3.5bar, orginal duger mycket bra men jag ville ha en annan fuelrail för att få lite snyggare utseende och då blev det naturligt att byta.
bosse
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 659
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimetor 05 feb 2015, 22:10

Fan mikael , börjar du bli gammal eller Smile ?

Jag har alltid byggt bilar för att jag tyckt att det är kul, sätter aldrig nån större press eller tidsgräns på mina projekt, då det är en hobby... Sätter man deadlines och massa krav så blir det nästan somm ett jobb/ krav och då är det inte roligt för min del längre.

Vi VET att du kan bygga fränaste m50 sierra över en weekend ! Så inget o behöva bevisa där, ha kul bygg lite då o då när du känner för det! Ha en bil som du kan tänka dig ha väldigt länge och finslipa på den hela tiden istället för att bygga 3 bilar om året Razz
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

Antal inlägg : 1258
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitimetor 05 feb 2015, 22:13

Synd att sälja iväg ett så komplett klockrent bygge med så lite kvar på "att görs listan"
Det blir ju en snygg tuktarbil, mer LR mindre ren busbil för underhållning !
Bestämmer du dig för att sälja tror jag någon nappar (även om det flesta verkar vara rädda för ford med bmw motorer)

Men i sommar, när solen skiner och det är dags för semester, vore det kanske inte helt dumt att glida en runda i en skönsång sierra
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går   Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går - Sida 15 Icon_minitime

Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går
Till överst på sidan 
Sida 15 av 31Gå till sida : Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 23 ... 31  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW
» Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW: 499.5hk & 681nm på hjulen
» Mikael - Ford Sierra 2.9i V6 Turbo: 323hk, 487nm på driven! Film sid 33
» Mikael - Ford Sierra 2.9t "gubbkombin"
» Mikael - Ford Sierra pintoheaven "till salu"

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: