| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går | |
|
+67_Glenne_ XeroZ J.Eklund incon92 Puckis plåtis Lindskog znyltarn Henrik victor91 Knez kadettt _-gniraz-_ Dunken Jonnieboy Fiechen nygge ghettojonny Haggen m5micke Sigge matsin Alexander92 ricze Liljan krille_CoX Jimmy E30Anders Stavon Randombastard Mange Hamster Jättemackan Scherp Veteranhenke Catling Limpdjur werd renegade Eriksson CarCass ropa Wike 633csi Bitter_ Grey Puttee Painlake Racing Golden Boy JElfgren Arvidsson Kanto Dannexx JBlom Storckeen Jobio bosse racepeter Joel sjöblom! _Macce_ Flexenan houk Sten Xeper Håcke Mikael 71 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 15 dec 2014, 06:38 | |
| Tackar Ingen som har ett expansionskärl till Sierra ligger? | |
|
| |
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 15 dec 2014, 09:27 | |
| Ska leta i gömmorna Mikael,men är borta en vecka nu. Kollar i helgen. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 19 dec 2014, 20:00 | |
| Står mer eller mindre still, måste lösa bränsletanken nu så jag kan gå vidare. Ruskigt tråkigt göra Satt dit en Aeromotiveregulator i alla fall och en av bränsleslangarna | |
|
| |
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 20 dec 2014, 11:05 | |
| Ser fint ut, vad är det för kopplingar du använder? Antar att slangen tål E85? Ska själv snart inhandla sakerna till mitt bränslesystem så tittar på lite olika lösningar.
// Jimmy | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 20 dec 2014, 17:13 | |
| - Jimmy skrev:
- Ser fint ut, vad är det för kopplingar du använder? Antar att slangen tål E85?
Ska själv snart inhandla sakerna till mitt bränslesystem så tittar på lite olika lösningar.
// Jimmy Det är hydraulikkopplingar, mycket rejäla och bra. Sen PTFE slang på det som är en teflon slang, mycket bra flöde och tål alla former av bränsle, köpt på hydroscand och ganska dyrt men värt det. Jag kör hellre med det än dom är "earls" kopplingarna som man bygger själv, som ofta har en gummislang som är stålomspunnen. Labbat lite idag med inredningen och fick bli en biltema bagarerumsmatta. Lär klura ut nå stolar också på det här, orginal är kanske inget för mig och sitta stillstolar med fast rygg tycker jag inte gör sig i en gatbil så någon form av Recaro skulle vara fint, gärna gråa | |
|
| |
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 20 dec 2014, 17:48 | |
| Blev bra med biltema varianten , fan , hade inte jocke nå typ av recaro stolar i sin p100? Kanske en sådan variant vore något för din bil, tidsenligt om inte annat | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 20 dec 2014, 21:11 | |
| | |
|
| |
nygge Skogenracing Medium
Antal inlägg : 60 Registration date : 06-12-29
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 20 dec 2014, 21:21 | |
| hej snyggt det blir var e det för meterpris på slangen? //Erik | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 20 dec 2014, 21:36 | |
| Hmm osäker men det är nog 100-200kr. | |
|
| |
nygge Skogenracing Medium
Antal inlägg : 60 Registration date : 06-12-29
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 20 dec 2014, 22:15 | |
| Tack vet du vad den mer heter slangen fanns så manga olika, då e den då billigare än den ppf säljer an6 tror jag ligger på 270 m//Erik | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 20 dec 2014, 23:19 | |
| Jag har Sierra cossie stolar i p100an! Lagom sitta still och ändå bekväma. Kanske nått från st200 eller liknande. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| |
| |
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 22 dec 2014, 19:07 | |
| Jic kopplingar är väl samma lika gänga som "AN"? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 22 dec 2014, 19:13 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går mån 22 dec 2014, 19:29 | |
| Men fan så mkt bättre kvalité | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 23 dec 2014, 12:47 | |
| Ja precis Liten Hjulklapp från Dunken här på forumet Stort tack! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går tis 23 dec 2014, 20:15 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 26 dec 2014, 16:18 | |
| Tack Börjat montera tillbaka panelen. Kanske lite dumt att köra svart då det inte passar riktigt mot övrig inredning men ska väl försöka få tag på resterande mattor osv i samma färg vad det lider Sen börjat lite försiktigt med bränsletanken, va en överraskning att föregående ägaren köpt ny tank och monterat Ska klura ut hur jag ska få ner en intank pump i den nu bara | |
|
| |
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 26 dec 2014, 16:38 | |
| | |
|
| |
Arvidsson Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går fre 26 dec 2014, 17:06 | |
| Blir ju kalasbra detta, Mikael! | |
|
| |
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 27 dec 2014, 18:01 | |
| Trevligt med fin tank. Ska ta ner min i dagarna som kommer för svetsning av anslutningar till bränslerören. Får se om det slutar med att jag måste köpa ny. Dom har väl en tendens till att rosta sönder på ovansidan. När tror du att du kan provstarta? Saknas mycket? Bra jobbat annars. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 27 dec 2014, 19:33 | |
| Tack tack Klurade säkert en timme innan jag bestämde mig för att modifiera armaturen samt borra och montera kabelgenomföringen och returslangen. Var jävulskt trångt men vill hellre ha en intankpump. Finns nu förtiden en pump som Walbro gör som heter GST-450 som fixar E85 och räcker till 450liter timmen motför t.ex en vanliga bosch 044 som bara räcker till 250l/t. Dubbla pumpar är inte min grej, har bekanta som kört haverier när en pump lagt av mitt under lite bus. Walbro räcker till närmare 700-800hk så blir lagom Finns på KL-Racing föresten nästa vecka ska jag försöka trixa till bränsleslangarna som ska vara från tank till motor sen är det bara elen kvar för att starta typ. Men drar ut lite på det, har inget bråttom alls eller motivation heller så blir bara lite småpyssel. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går lör 27 dec 2014, 22:18 | |
| ääh se till o hitta motivationen o fixa färdigt elen me , sen kan du sitta o finputsa på allt annat (smådetaljer som alltid kommer fram) tills snön e borta =) och som vanligt så ser de jätte snyggt ut, fan det ordet börjar bli väldigt uttjatat i denna tråd känns de som | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går sön 28 dec 2014, 10:27 | |
| Börjar ramla in i min vinterdepression tror ja, brukar alltid få det runt den här tiden. Nu är det vinter som hägrar och skoter som gäller Tack, allt beröm kommer stiga mig över huvudet snart | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| |
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går | |
| |
|
| |
| Mikael - Ford Sierra med Hjärta från BMW part deux: Tuffar och går | |
|