| HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
musse Skogenracing Small
Antal inlägg : 15 Age : 31 Namn : musse Från : stockholm Kör : Sierra cosworth 4x4, Sierra v6 turbo RWD, Sierra doch, sierra cosworth. Registration date : 14-05-26
| Rubrik: HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. mån 14 jul 2014, 19:54 | |
| hej! skulle koppla launch i min sierra v6 turbo med MS1 v3, kopplade fel och chippet brann upp. mofid lagade boxen och kopplade launchen rätt. jag satte in boxen i bilen och bilen startade körde en stund och sedan skulle jag kolla launchen. kopplade in launchen pin 31 tror jag att det var till jord. launchen fungerade som den skulle och sedan så körde jag på tomgång i några sekunder innan jag stängde av motorn. efter jag stängt av motorn så gick det ej att starta igen. efter många försök så kom den igång och då gick den ej så bra. den smattrade bara och jag var tvungen att pumpa på gasen för att hålla den vid liv. fick bogsera hem bilen efter det. jag misstänkte att den var något med boxen så jag lämnade in den till mofid igen. mofid sa att koden i boxen hade blivit "störd" av någon anledning. han sa att boxen visade att den var i knack läge fast den igentligen inte var det. han flaschade om den och nu skulle den fungera. jag satte i boxen när jag fick den och bilen startade lättare en tidigare. den gick ej så bra. kändes som att gnistan försvann helt och sedan kom tillbaks. efter en stund så började den smattra igen som tidigare. jag misstänker att boxen har gått in i någon knack läge igen. tändkablarna är bara någon vecka gammal. det samma med stiften, är denso iridium stift jag kör med. har bytt tändspole till msd vibration men det har ej hjälpt något. det är en sierra 2.9 turbo jag, raninens gammla sierra. harhttps://skogenracing.editboard.com/t12126-raninen-sierra-29-turbo-witchcraftblir tacksam för all hjälp jag kan få | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. mån 14 jul 2014, 20:36 | |
| Har du laddat in mappen igen efter du fått boxen fixad? Mofid brukar rensa dom på mapp | |
|
| |
musse Skogenracing Small
Antal inlägg : 15 Age : 31 Namn : musse Från : stockholm Kör : Sierra cosworth 4x4, Sierra v6 turbo RWD, Sierra doch, sierra cosworth. Registration date : 14-05-26
| Rubrik: Sv: HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. ons 16 jul 2014, 00:10 | |
| första gången han lagade den så var allt borta. jag hade gamla mappen kvar som jag ladda över och då fungerade det. andra gången han hade den så var mappen kvar i boxen när jag fick den. jag laddade in mappen som jag hade sparat på nytt och det hjälpte inte.
kollade bränsle trycket idag och det låg på ca 2.9 bar. lite svårt att se när motorn går så dåligt. till tändspolen går det en - och en +. om man mäter där ska man få 12v då? kollade gnistan och den tänder inte hela tiden. först tände den på 1an, sen försvann gnistan och sen kom gnistan igen. verkar vara något skumt med gnistan? | |
|
| |
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Sv: HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. ons 16 jul 2014, 01:58 | |
| Prova byt spole först...min jollade å stannade plötsligt ibland det visade sig att en kabel till spolen låg mot grenröret... | |
|
| |
musse Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. ons 16 jul 2014, 06:29 | |
| har redan bytt tändspolen mot en msd vibration från min andra bil. så tändspolen är det ingen fel på då den fungerar på min andra bil. men misstänker boxen. skulle vara bra om man fick låna en box av någon för att vara säker på att det inte är boxen. men tyvärr känner jag ingen med en sådan ms box finns det någon i sthlm som kan tänka sig låna ut en sådan box? skulle vara jäkligt tacksam då. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. ons 16 jul 2014, 06:39 | |
| Svårt att säga vad felet är, tror inte boxen är trasig faktiskt. Troligtvis något yttre fel så som t.ex fördelarelock/rotor. Något stift som slagit igen. Spridare som inte flödar som dom ska, slang som hoppat av osv. Finns tyvärr hur mycket som helst som kan vara fel.
Vill du kolla boxen eller liknande så är ett tips att skicka pm till grey här på forumet, han jobbar med sådant här nere i Stockholm och kan säkert kika på bilen.
| |
|
| |
musse Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. lör 19 jul 2014, 13:50 | |
| | |
|
| |
musse Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. lör 19 jul 2014, 13:52 | |
| | |
|
| |
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. mån 21 jul 2014, 15:16 | |
| Får du nå varningar när du laddar in mappen? De kan ju vara så att gamla mappen är gjord för en gammal version av firmwaren i boxen å då blir det galet när du laddar i den mot en ny firmware | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. | |
| |
|
| |
| HJÄLP!! sierra 2.9 v6 turbo går ej som den ska. | |
|