wahlman_026 Skogenracing Medium
Antal inlägg : 97 Age : 32 Namn : Mathias Från : Gävle Kör : Passat Turbo Diesel ! Registration date : 12-05-04
| Rubrik: Turbo kam i sug motor. ons 02 okt 2013, 09:46 | |
| tjenare har ev kommit över en enem v15-112 turbo kam och undrar om de är något att hänga i julgran då ja har en orginal b230f som jag hade tänkt fått lite mer liv i. kommer de bli nå bättre med den kammen eller är de bara onödigt jobb ? kommer även att bli större avgas och säkerligen nått mer.. men fortfarande osäker på kammen.
tack på förhand !
mvh Wahlman ! | |
|
wahlman_026 Skogenracing Medium
Antal inlägg : 97 Age : 32 Namn : Mathias Från : Gävle Kör : Passat Turbo Diesel ! Registration date : 12-05-04
| Rubrik: Sv: Turbo kam i sug motor. tor 03 okt 2013, 17:13 | |
| | |
|
drzero Skogenracing Large
Antal inlägg : 150 Age : 46 Namn : Kim Från : Skutskär Kör : Vw1200 -65, Volvo V70 ,Citroen C4, Saab 9-5, Volvo Valp Registration date : 12-06-13
| Rubrik: Sv: Turbo kam i sug motor. fre 04 okt 2013, 18:41 | |
| Nu är jag ingen expert på kamaxlar,
Men försöker mig på en enkel jämnförelse
Turbo Kamaxlar är tillverkade för att ej få tillbaks avgaserna igen.
Sug Kamaxlar är tillverkade för att dra tillbaks lite av avgaserna för att få en bra fyllnadsgrad. | |
|
MrB Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Age : 56 Namn : Björn Från : Borlänge Kör : Capri RS Clone Registration date : 10-09-17
| Rubrik: Sv: Turbo kam i sug motor. fre 04 okt 2013, 21:17 | |
| Om man tittar lite på ventil tiderna på den kammen så bör den ge något mindre än orginalkammen ,,, kanske något bättre bottenvrid ,inget jag skulle stoppa i en sug motor Lägg din tid på ett bättre avgassytem och roligare sprut som går att optimera Är inte den kammen till B21/23 passar den i B230 ??? jag har ingen koll på Volvo men motorerna har ju en del olikheter på typ fördelarplacering och topplock | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Turbo kam i sug motor. | |
| |
|