Yes, lördag och allt var packat och klart för en nice dag...trots väldigt dåligt väder om man skulle tro prognoserna!
På vägen dit börjande det strula såklart som vanligt detta år (vad är det för fel, allt strular)
Testade launchen och gav ett påslag bara, vid avsläpp lös laddlampa och vatten rusa.
Drivrem gått av igen.
Biltema, köpte ny, monterade, funka. Åkte vidare mot Bråvalla, då kom regnet med besked!
Väntade ut regnet och efter ett par timmar slutade det och torkade faktiskt upp och dom starta med att öppna en lina för bilar med gatdäck.
Vi körde till träffen på gatdäck och starade upp för att testa....då visar det sig att nippel på oljefilterhus till oljeslang till turbon åkt på gängpaj och läcker satan, rinner nedför block och tråg!
Ingen körning på bråvalla !!
Hade ett reservhus låg på hyllan redan före Action Meet som åkte på direkt.
Provade om den blev tätt med slicksen monterade på häromkvällen igen.
3 nya starter med launch och det håller, och går iväg riktigt bra känns det som!
https://video-ams3-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xfl1/v/t42.1790-2/11958428_1025794110798616_2033682174_n.mp4?efg=eyJybHIiOjMwMCwicmxhIjo1MTJ9&rl=300&vabr=91&oh=de7195d8d25ffa34bf1fe8829a407054&oe=55F22BFBLaddar fortfarande 1,4 och drar ur växlar så långt jag kan på känn.
Kollar loggen och når fortfarande uppåt varvstopp på 3an.
Den livar, drar och spottar och smäller känns riktigt häftigt att ratta...riktigt jädra sjuk !
En till start när jag verkligen byggde på launchen gjorde, släppte iväg på nästan 1bar, då ritade det bara på stoppen hela 1 och 2an.
Så vikigt att hitta rätt startvarv och försöka bygga rätt ladd, i första klippet släpper jag iväg den på typ 0,5.
Tanka ner en app till mobilen med accelarationsmätare genom gps, men fick inget vettigt, verkar vara helfel.
Räknar man sekunder i loggen är det precis strax under 7 sekunder från det att jag ger driv till att jag släpper av på varvstopp på 3an.
Vi ger bilen en sista chans och har bokat Kjula Pistonhead Slight Return 19e September!
Är det nu det kommer flyta på, kommer vi få en bra tid i år iaf ?