| Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) | |
|
+9_Macce_ Limpdjur Budda Forsberg mrfuzer Eriksson Owlie Kanto Druvan 13 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Owlie Skogenracing Small
Antal inlägg : 33 Age : 33 Namn : Emma Nyman Från : Gävle Kör : Volvo 850 -95, Volvo 145 -73 Registration date : 13-02-04
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) mån 25 feb 2013, 08:18 | |
| Blir nog jäkla najs de där! Hoppas det blir bra med foten din! ta hand om dej! | |
|
| |
Druvan Skogenracing Medium
Antal inlägg : 65 Age : 35 Namn : Olle Från : Skogen Kör : sierra dohc turbo, evo 2 drift rakställd motor Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) lör 02 mar 2013, 18:53 | |
| - Kanto skrev:
- Fan blir nästan ett snäpp seriösare än förra turbokonverteringen/setupen!
Hoppas verkligen att cancern försvinner från dig! japp de ska hålla detta hoppas ja så får vi väll se om de gör de eller inte sen när allt ä ihop :p verkar lovande me foten me inget hade spritt sej va dom sett än, å cellgifter påbörjat ! DIE CANCER, DIE!!!!! | |
|
| |
Antal inlägg : 65 Age : 35 Namn : Olle Från : Skogen Kör : sierra dohc turbo, evo 2 drift rakställd motor Registration date : 06-10-26
| |
| |
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) tor 19 dec 2013, 16:11 | |
| då va de dax igen. börjar kunna röra på mej lite efter allt som vart, då ä de dax att börja bygga lite, snart ä ju isen här igen hona ur cyl, lika bra när man har isär bröten blev en viss skillnad, så de ä ju bra ? alla 4 kolvar på plats, inoljade å runtkörda lite så allt går lätt toppen å kammarna på :)stålpackning användes, så hoppas de håller har även fått dit kamkedjan mä spännare å allt kollat så de funkar å står rätt sen under helgen kommer de nog lite bilder på hur allt annat kommer s e ut . men blir en liten överraskning änsålänge ;)hoppas skiten startar å går sen bara :p | |
|
| |
mrfuzer Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Age : 32 Namn : Daniel Från : Töreboda Kör : Volvo V40, KTM 250 Registration date : 12-11-03
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) fre 20 dec 2013, 00:12 | |
| Trevligt att se att du är på fötterna igen. Hoppas allt gått bra för dig. Kanske får ta mig ett besök i garaget framöver | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) fre 20 dec 2013, 00:28 | |
| - mrfuzer skrev:
- Trevligt att se att du är på fötterna igen. Hoppas allt gått bra för dig. Kanske får ta mig ett besök i garaget framöver
tackar. ja har du vägarna förbi runt hällekis så finns ja ofta där , kanske inte hemskt möe att se men ändå | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) lör 21 dec 2013, 20:10 | |
| | |
|
| |
| |
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) tis 24 dec 2013, 01:32 | |
| Ovanligt färgval men jag gillart! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) tis 24 dec 2013, 23:02 | |
| - Kanto skrev:
- Ovanligt färgval men jag gillart!
tog dom mest udda å knepiga färgerna ja hade hemma.. men de blev ju faktiskt rätt bra :p trodde de skulle va grymt fult, men ju mer ja kikar på den ju bättre ser de ut. de eloxerade insuget blev rätt bra trots de misslyckades pg.a gammal, använd alu. passar in på ett fult sätt :p | |
|
| |
xepez Skogenracing Large
Antal inlägg : 295 Age : 34 Namn : Oscar Från : skåne , billesholm Kör : Sierra Turbo 2,9 Registration date : 07-12-14
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) tis 21 jan 2014, 19:21 | |
| Vet du varför den gamla motor gav up?
Misstänker att du inte tagit bort motorns vevhus ventilation som hitter kopplad på insuget så motorn har fått laddtryck i sig. Du bör se över detta om du inte redan har kopplat bort den den. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) tis 21 jan 2014, 23:38 | |
| - xepez skrev:
- Vet du varför den gamla motor gav up?
Misstänker att du inte tagit bort motorns vevhus ventilation som hitter kopplad på insuget så motorn har fått laddtryck i sig. Du bör se över detta om du inte redan har kopplat bort den den. oj den har vart börta för länge sen nu snart i dagarna ska ja fixa de allra sista på motorn ja bygger å när ja bytt allt så ska den gamla rivas isär för att se va de kan vart som inte höll | |
|
| |
paq Skogenracing Medium
Antal inlägg : 61 Age : 47 Namn : Robin Från : Borås Kör : Bara Ford Registration date : 09-03-04
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) tor 20 mar 2014, 21:42 | |
| Vad händer här då? har du lagt bygget på hyllan nu eller kommer det någon uppdatering snart | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) tor 20 mar 2014, 22:43 | |
| - paq skrev:
- Vad händer här då? har du lagt bygget på hyllan nu eller kommer det någon uppdatering snart
blev ingen is här omkring iår så de gick köra... så de hamnade lite andra projekt imellan.. men motorn står klar i källaren så ska bara kasta i den nån helg så ä de igång igen behöver platsen i motorstativet till ett annat projekt nu så de blir snart hoppas ja tanken va att köra MS på den mä.. men får nog börja utan ibörjan då polaren som skulle fixa de inte hinner mä de än. men en bredbandslamda ä köpt för att hålla koll på den så den inte går för snålt | |
|
| |
paq Skogenracing Medium
Antal inlägg : 61 Age : 47 Namn : Robin Från : Borås Kör : Bara Ford Registration date : 09-03-04
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) fre 21 mar 2014, 15:31 | |
| Jag har en Sierra GT 2,0i DOHC som har ena benet i graven redan och tänkte tvångsmata den innan den avlivas ) Så ditt projekt är väldigt intressant för mig då budgeten SKA vara lååååg. Vad har du för spec på din motor? Och vad har du gjort för att få det att lira? som vakum till bromscylindern MAP sensorn vevhusventilationen mm. Riktigt coolt snik bygge du har gjort i alla fall och kul att du kör detta på en DOHC inte många som vågar pga den dåliga hållbarheten. Peace out ;-p | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) fre 21 mar 2014, 17:02 | |
| - paq skrev:
- Jag har en Sierra GT 2,0i DOHC som har ena benet i graven redan
och tänkte tvångsmata den innan den avlivas ) Så ditt projekt är väldigt intressant för mig då budgeten SKA vara lååååg. Vad har du för spec på din motor? Och vad har du gjort för att få det att lira? som vakum till bromscylindern MAP sensorn vevhusventilationen mm. Riktigt coolt snik bygge du har gjort i alla fall och kul att du kör detta på en DOHC inte många som vågar pga den dåliga hållbarheten. Peace out ;-p ja första vertionen va bara på mä turbo å gasa :p men de gick som de gick... laddade lite för mycket. på den motorn hade ja väll istortsett bara bytt spridare till corvette c4 spridare som ja hade liggandes å tog grenrör å turbo från ford probe som nästan passa om man vände uppåner på allt lite svets å mod så passa de. vakum å sånt har ja inte pillat mä till varken broms eller MAPsensorn :p vevhusventilationen fick ligga brevid bara. tomgångsmotorn sågade ja av röret på där den sitter så de blev kortare å behändigt å la åt sidan bara... smiter väll it lite ladd där igenom om man inte har en backventil dit, men de funkar nu på motor nr 2 har ja plockat isär allt å kollat så lager å allt sånt ä ok, kolvringar å bröte, honat ur blocket. toppen ä lite portad å förbränningsrummen på toppen är även fixade, slipade ner alla vassa kanter så inte de blir sån värmeutveckling, även gröpt ur förbränningsrummen för lite mindre komp. 1 tjock stålpackning till toppen, nya toppbult som ja högglans polerade å oljade in innan ja drog dom å ny kjedjespännare å sånt så lagt lite mer krut på motor nr 2. å även så slipat in ventiler, å fräst dom å allt sånt , finns längrer bak i tråden | |
|
| |
paq Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) fre 21 mar 2014, 17:13 | |
| Så i stort sätt bara att montera agg lite mer soppa sen bara tuta å köra :-D | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) lör 22 mar 2014, 01:47 | |
| - paq skrev:
- Så i stort sätt bara att montera agg lite mer soppa sen bara tuta å köra :-D
ja å en IC då. behövs inte men blir lite bättre skulle väll inte rekomendera ett ladd över 0,5 mä den motorn, de räcker gått å väl att spränga skiten mä :p så för att våldta den ä de enkelt större spridare eller extrasprut | |
|
| |
paq Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) lör 22 mar 2014, 02:16 | |
| Låter bra då ska jag försöka mig på det så fort det blir lite tid över ) Tack för all info. | |
|
| |
Thierry Skogenracing Medium
Antal inlägg : 83 Age : 48 Namn : Thierry Från : FRANCE Kör : hondschoote Registration date : 09-11-22
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) lör 22 mar 2014, 09:29 | |
| Where is it from the exhaust pipe ? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) lör 22 mar 2014, 15:30 | |
| - paq skrev:
- Låter bra då ska jag försöka mig på det så fort det blir lite tid över )
Tack för all info. varsågo ä de nö så fråga så ska ja se om ja kan hjälpa till - Thierry skrev:
- Where is it from the exhaust pipe ?
i dont understand exactly what you mean ? is it the exhaust manifold you wonder about? what car it comes from ? | |
|
| |
paq Skogenracing Medium
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) lör 22 mar 2014, 16:04 | |
| Tja har du koll på hur mycket DOHC:ens original spridare flödar och måste jag verkligen ha större eller extra om jag nu bara ska ladda max 0,5bar? borde det inte räcka med att öka trycket på BTR:en?? Jag har några original spridare liggandes annars men hur många behöver jag för ett ladd på 0,5bar. //Robin | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) sön 23 mar 2014, 01:49 | |
| - paq skrev:
- Tja har du koll på hur mycket DOHC:ens original spridare flödar och måste jag verkligen ha större eller extra om jag nu bara ska ladda max 0,5bar? borde det inte räcka med att öka trycket på BTR:en??
Jag har några original spridare liggandes annars men hur många behöver jag för ett ladd på 0,5bar. //Robin orginal flödar 190cc nåntingen har ja för mej.. inte hemst mycket. prova går ju men vill du de ska hålla så koppla på en bredbandslamda så du inte får för snål blandning. finns en guide på forumet här om extrasprut har inte så stor koll på de själv | |
|
| |
Thierry Skogenracing Medium
Antal inlägg : 83 Age : 48 Namn : Thierry Från : FRANCE Kör : hondschoote Registration date : 09-11-22
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) sön 23 mar 2014, 07:54 | |
| - Druvan skrev:
- Thierry skrev:
- Where is it from the exhaust pipe ?
i dont understand exactly what you mean ? is it the exhaust manifold you wonder about? what car it comes from ? Yes ! | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) | |
| |
|
| |
| Druvan- sierra 2,0 DOHC turbo.dax att dra igång lite igen ;) | |
|