| Gr0w - Sierra Dohc Turbo | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Gr0w Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Namn : Fredrik Från : Kalmar Kör : Skyline GT-R Registration date : 08-07-15
| Rubrik: Gr0w - Sierra Dohc Turbo tis 15 jul 2008, 23:11 | |
| Detta projekt började när jag, min bror och en kompis satt i Parise kurvan på Mantorp park Gatebil 2008 och tittade på alla bilar vars förare kunde konsten att köra de sidleds. Vi började då prata om att det där skulle man vilja lära sig i alla fall få ett litet hum om hur man gör. Då började direkt diskutera om vi inte skulle köpa en BMW e30 320 och slita ur inredningen och sätta på en snurra och sen leka av oss. När jag kom hem från Gatebil fick jag syn på bilen jag försökt tränga bort min gamla vinter bil en rostig ford sierra och då slog tanken mig varför inte börja bygga på denna bilen. Har förvisso hört att dohcen är skit men men får väl åka i en pinto motor då Det som är gjort med bilen är: *Utsliten inredning *Tagit bort asfaltsmattor *kapat i dörrar och baklucka *Kapat fjädrar 2,5 varv *Kempi diff Det som är kvar att göra *Bygga bur *Montera stolar och 4 punktsbälten *Bygga grenrör (flänsen är klar) *Montera saab 93 turbo *Köpa ic samnt tryckrör *mm Lite bilder på hur den ser ut än så länge Den som har en kofångare liggandes som säljer av den billigt kan höra av sig Invändigt Ena bakdörren Koffertluckan | |
|
| |
Gr0w Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Namn : Fredrik Från : Kalmar Kör : Skyline GT-R Registration date : 08-07-15
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo tor 17 jul 2008, 03:15 | |
| Idag har rör till buren inhandlats vart några rör som köptes billigt på vvs firma enda kruxet är att bestämma hur vi ska ha buren nu med bilder kommer på detta till helgen. Vi har även fått tag på ett fia godkänt sabel bälte och en sportstol så invändigt börjar den blir klar. Imorgon ska det ner och hämtas kallstart spridare för extrasprutet sen börjar bygget på allvar | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo tor 17 jul 2008, 08:51 | |
| Verkar vara många som vill hålla på med Dohc motorn. Kanske dags att ta fram turbokonverteringskit till dom snart | |
|
| |
Gr0w Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo tor 17 jul 2008, 14:19 | |
| Hade ju hellre haft pinto och sluppit mapsensorn | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo tor 17 jul 2008, 14:23 | |
| Mapsensor är dock inga större problem, bara lura den med ett t-kors och backventil | |
|
| |
Aceto Skogenracing Medium
Antal inlägg : 83 Namn : Marcus Från : Kalmar Kör : Bmw 318is / Sierra pinto undercontruction Registration date : 08-07-09
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo sön 20 jul 2008, 16:51 | |
| Nuså! Hör av dig när de är dags att mecka så kommer jag förbi Tackar för den bilden Miakael! du löste mina problem | |
|
| |
Gr0w Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo sön 20 jul 2008, 22:38 | |
| nu har det hänt lite grejor igen lätningen är helt klar vi har satt i en sportstol och ett fyrpunktsbälte vi har även hunnit testköra den på blöt den spann 1,2,3 och 0ch 4an ut. Vi har också ordnat ett par snyggare fälgar till den och vi behövde ju vara värre en aceto så det blev 4 st 16" vita OZ fälgar bilder | |
|
| |
Antal inlägg : 83 Namn : Marcus Från : Kalmar Kör : Bmw 318is / Sierra pinto undercontruction Registration date : 08-07-09
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo sön 20 jul 2008, 22:40 | |
| Du blir aldrig värre. Du kanske kommer ha värre delar men skillsen visar sig på banan Jävlas bara med dig | |
|
| |
Gr0w Skogenracing Small
| |
| |
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo mån 28 jul 2008, 10:38 | |
| fiint sörru! medans du va på kalas så slet jag och kalle med ditt grenrör. TAck marcus? haha | |
|
| |
Gr0w Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo ons 30 jul 2008, 01:43 | |
| nu finns det masssor av bilder att ladda upp vi har byggt klart grenröret och blästrat det, vi har slitit av toppen för att montera dubbla stålpacknigar och vi har krängt på däck på 16" och konstaterat att dem inte passar detta går nog dock lösa med stortslägan | |
|
| |
| |
| |
Gr0w Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo ons 13 aug 2008, 03:07 | |
| som ni ser så är bilen nästan klar motormässigt vi har provstartat den med några mindre oljeläckage annars verkar det bra film kommer upp på denna snart | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo mån 18 aug 2008, 14:23 | |
| För er som inte sätt den kan jag lova att den blir as ball!! | |
|
| |
xepez Skogenracing Large
Antal inlägg : 295 Age : 34 Namn : Oscar Från : skåne , billesholm Kör : Sierra Turbo 2,9 Registration date : 07-12-14
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo tor 11 jun 2009, 10:52 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Gr0w - Sierra Dohc Turbo | |
| |
|
| |
| Gr0w - Sierra Dohc Turbo | |
|